Ploegleider Steels én perschef Lowe (Quick Step-Alpha Vinyl) uit de Tour na positieve coronatest

zaterdag 2 juli 2022 om 11:05
Ploegleider Steels én perschef Lowe (Quick Step-Alpha Vinyl) uit de Tour na positieve coronatest

foto: Cor Vos

Update

Een kleine domper op de feestvreugde bij Quick-Step Alpha Vinyl. Ploegleider Tom Steels heeft het feestje na de verrassende overwinning van Yves Lampaert in isolatie moeten vieren. De ploegleider heeft positief getest op het coronavirus en moet daardoor de Tour de France verlaten. Castelli Steels is niet de enige medewerker van de ploeg die gehinderd wordt door het coronavirus. Ook twee andere staffleden van Quick-Step Alpha Vinyl hebben vanwege een positieve test de Tour verlaten.

Eerder deze week werd Tim Declercq nog van de deelnemerslijst gehaald vanwege een coronabesmetting. Zijn plaats is ingenomen door Florian Sénéchal.

In de ploegwagen zal Steels vervangen worden door Davide Bramati, maakt de ploeg bekend via social media.

Update (11.05 uur)

Weer een coronageval bij Quick-Step Alpha Vinyl. Nadat gisteravond bekend werd dat Tom Steels de ronde verlaat na een positieve test, is het nu de beurt aan persverantwoordelijke Phil Lowe. Lowe knuffelde gisteren nog innig Yves Lampaert, nadat deze de openingstijdrit won en de gele trui pakte.

Dit artikel delen:

28 Reacties

klootje kriekeljon 2 juli 2022 om 07:35

Het gaat echt een wonder zijn als er niet tientallen naar huis gaan deze Tour.

josi 2 juli 2022 om 07:39

Dat belooft weinig goeds. Drie man met COVID binnen de ploeg, je kunt je nauwelijks voorstellen dat het daartoe beperkt blijft.

Gibo 2 juli 2022 om 07:44

Doortrekken tot de Roubaix etappe en dan naar huis met drie zeges en een paar truien.
De mensen die bij steels in de auto zaten zullen het toch ook vlaggen hebben?
Ik weet niet hoe groot zijn invloed is maar het is toch wel een nadeel voor jakobsen dat steels er niet meer bij is.

John Bidon 2 juli 2022 om 08:19

Peters zat bij hem in de auto

Limal 2 juli 2022 om 07:45

Poeh, gelukkig dat Lampaert hun Tour al gered heeft want dit voorspelt weinig goeds…

KrakAndersen 2 juli 2022 om 07:56

Ik snap wat je bedoelt maar een Tour redden tijdens de eerste rit klinkt ook wel bijzonder

Limal 2 juli 2022 om 08:04

Vraag na de Tour eens wat één winst had betekend aan al die teams die met lege handen naar huis gaan ;-) Het klopt natuurlijk dat QSA voor meer dan één etappewinst gekomen is (vandaag al een tweede met Jakobsen?) maar als ze vroegtijdig moeten uitstappen vanwege overmacht dan denk ik toch dat ze met 1 winst tevreden zouden zijn.

Steven_E 2 juli 2022 om 08:22

Maar “redden” doe je meestal op het eind, niet in het begin ;-)

Limal 2 juli 2022 om 08:40

Volgens de welbekende taalkundige ‘regel van Limal’ is “redden” in deze context synoniem voor “doen slagen” ;-)

Handige Harry 2 juli 2022 om 11:24

Redden doe je meestal aan het einde inderdaad, maar dat einde kan weleens heel dichtbij zijn.

Marik 2 juli 2022 om 08:11

Dat is voor de Quickies niet fijn. Daar gaan er meer volgen.

Limal 2 juli 2022 om 08:27

Dat lijkt mij ook ja.

Coronagewijs kreeg ik trouwens ook wat plaatsvervangende angst toen ik gisteren Wout zijn vrouw en kindje zag knuffelen en kussen. Zij zal waarschijnlijk getest zijn en Georges zullen ze wel weghouden van anderen, maar je kan dezer dagen als renner niet voorzichtig genoeg zijn…

Dikke Vrouw 2 juli 2022 om 08:13

Das niet best neem aan dat steels gister heb mee gefeest ?

Diskob 2 juli 2022 om 08:41

Steels heeft toch wel een heel centrale rol in het team daar. Kan nog grote gevolgen hebben.

Sijbrands 2 juli 2022 om 08:57

Was Lampaert niet op zoek naar Steels voor een knuffel direct nadat bekend werd dat hij de tijdrit had gewonnen?

tafkab 2 juli 2022 om 09:17

Was dat niet Peeters? Vond Patlef’s omhelzing ook wel wat enthousiast met z’n masker af, aangezien je weet dat hij de hele dag al tegen iedereen heeft lopen opscheppen met een glas wijn in de hand in de VIP-tent.

Kopinkas 2 juli 2022 om 09:18

Steels gisteren over Lampaert: ‘ik kon Yves op geen enkele fout betrappen’.
Hopelijk kan Lampaert hetzelfde over Steels zeggen (één foute knuffel en ’t is game over)

skylimit 2 juli 2022 om 09:42

Paniek, paniek, paniek! Waarom moet Steels naar huis of geldt de nieuwe UCI regel alleen voor renners? Deze variant van Corona is verworden tot een zomerverkoudheidsvirusje. Was Steels gisteren niet in beeld met Lampaert? Benieuwd hoe snel de besmetting zich weer gaat verspreiden zeker nu het ook nog eens frisser weer is in Denemarken.

Marcus Aurelius 2 juli 2022 om 10:33

Peeters de ganse dag in de auto naast Steels en ’s avonds aan de toog met Patje. Ze kunnen beter iedereen direct naar huis sturen, want niemand zal de rustdag (transferdag) overleven nog.

vanuit de kantlijn 2 juli 2022 om 10:43

Lees net dat de perschef ook positief getest heeft…. Die stond in de feestbubbel na afloop….

harryjohan71 2 juli 2022 om 11:06

En Lefevere maar verkondigen dat de ploegen in Zwitserland niet voorzichtig genoeg waren

Romāns Vainšteins 2 juli 2022 om 11:14

Yes, Bramati! Nagenoeg geen gavere kop die uit een wagen steekt dan die van deze wandelende tijdbom.

Kopinkas 2 juli 2022 om 11:25

Met de kop uit de wagen is in ieder geval een schoolvoorbeeld van optimale ventilatie.

Ronellenfitsch 2 juli 2022 om 11:21

Lampaert straks de volgende in de lange rij renners vanaf Wim van Est die huilend in het geel uit koers moet

Kopinkas 2 juli 2022 om 11:24

Met als meeste epische en dramatische voor mij toch nog altijd Pascal Simon in de Tour van 1983…

Ronellenfitsch 2 juli 2022 om 11:38

Heulot in 1996 weet ik dan nog goed, ‘kleine’ renner in het geel en dan er uit in die trui …

chasse patat 2 juli 2022 om 12:01

Dione zat gisteren en vannacht in hetzelfde hotel als de QuickSteppers. Kost dit haar de avondetappe? Straks moet Mart nog weer worden ingevlogen? Of krijgt Herman een dubbelrol?
Maar even alle gekheid op een stokje, vreemd dat de begeleiding meteen naar huis moet terwijl ze op afstand zouden moeten kunnen blijven en zelfs in een aparte auto kunnen rijden. Renners in een peloton mogen in bepaalde omstandigheden dan wel weer blijven.

YogiBear 2 juli 2022 om 13:41

Ik snap de begeleiding naar huis wel. Je wilt de renners zo optimaal mogelijk beschermen.

Headlines

Populair

Materiaalzone