Pinot bevestigt goede vorm: “Ik maakte me wat zorgen”

vrijdag 12 juli 2019 om 08:25
Pinot bevestigt goede vorm: “Ik maakte me wat zorgen”

foto: Cor Vos

Er werd veel verwacht van Thibaut Pinot op La Planche des Belles Filles, aangezien de Fransman op een steenworp afstand is geboren van de Vogezen-klim. De kopman van Groupama-FDJ stelde ook niet teleur: hij was na Geraint Thomas de beste van de klassementsrenners. “En daar ben ik blij mee”, zo vertelde Pinot op de top.


De Fransman is deze Tour uit de startblokken geschoten, na een uitmuntende ploegentijdrit van Groupama-FDJ en enkele seconden tijdwinst in de etappe naar Épernay. En ook op La Planche des Belles Filles wist hij wat tijd te pakken op de concurrentie, na een ultieme sprint in de laatste honderden meters.

“Ik maakte me aanvankelijk wat zorgen, aangezien ik niet wist of ik wel aan de verwachtingen kon voldoen”, zo doelt hij op de massale steun tijdens de etappe. “De ploeg heeft echt geweldig gereden, maar ik wilde me niet laten meeslepen op de slotklim. Het was belangrijk om niet té enthousiast te worden.”

“De Tour duurt namelijk nog lang. Ik wil heel graag op het podium staan in Parijs, wat nog altijd mogelijk is”, aldus Pinot, die nu zevende staat in het klassement. Het verschil tussen titelverdediger Thomas en Pinot bedraagt slechts negen seconden.

Dit artikel delen:

13 Reacties

Arry1337 12 juli 2019 om 08:37

Pinot is al een jaar of twee een veel betere, veelzijdiger renner dan hem wordt toegekend. In de giro van vorig jaar was hij erg sterk tot zijn instorting, hij heeft een goed eindschot en gaat altijd tot het gaatje. Daarnaast durft hij aan te vallen en is hij ook actief tijdens kleinere rondjes of zelfs klassiekers als de ronde van Lombardije. Ik ben wel fan van deze Fransman, meer dan van Bardet. (al heeft ook hij mij bij momenten positief verrast ; in de Strade Bianche bijvoorbeeld)

Kelder is de Man 12 juli 2019 om 08:39

Ik hoop op het hoogste treetje aan het eind. Sterk eindschot ook gisteren.

Gesink7 12 juli 2019 om 09:23

Erg benieuwd of hij het deze tour waar kan maken. En hoe zijn individuele tijdrit dit jaar is.

Sonsbach Allstars 12 juli 2019 om 09:31

Als de finish gister 20m verder had gelegen was hij Thomas nog voorbij gereden

Kannibaal van Schepdaal 12 juli 2019 om 10:18

Dan wist Thomas de finish beter liggen.

Kannibaal van Schepdaal 12 juli 2019 om 10:22

“Zijn timing was te laat, maar stel dat de finish een paar meter later lag, dan was zijn timing perfect.”

joowii 12 juli 2019 om 14:34

Zoals in het artikel staat, probeerde hij zich een beetje in te houden door niet te vroeg de eindsprint in te zetten. Althans, dat is mijn interpretatie.
Hij komt sowieso te laat om echt het gevecht met Thomas aan te gaan, maar dat lijkt dus een min of meer bewuste keuze geweest. Ik vond zijn laatste meters in elk geval wél indrukwekkend.

havana 12 juli 2019 om 09:47

Ik was ook onder de indruk van Meneer Gaudu.

Jean Dumas 12 juli 2019 om 09:51

Jammer voor hem dat ie een podiumkandidaat in zijn ploeg heeft, maar hij geeft een uitstekende indruk als luitenant.

Marco241 12 juli 2019 om 10:00

Goeie renner, hoge gunfactor. Ik vrees alleen voor hem dat ‘ie net te kort gaat komen om Kruijswijk voor te blijven in Parijs :)

LaurentJalabert 12 juli 2019 om 10:16

Hij deed het uiteindelijk goed nadat Gaudu iedereen poep reed, maar aangezien de etappe door zijn geboortestreek ging had dat natuurlijk wel wat eerder gemogen. Dan had hij gewoon voor de overwinning meegedaan. Je zag dat hij eigenlijk alleen maar beter werd. Doordat ze zo laat pas begonnen ging het eigenlijk maar om een klein stukje… Jammer.

joowii 12 juli 2019 om 14:36

Ach ja, hij waakt voor het ‘Yates-risico’. Slim.

Chris Van Uden 12 juli 2019 om 10:24

Renner die bij mij zeker de gun-factor heeft. Gisteren ook weer imponerend in de finale.