Pidcock en Carapaz met INEOS Grenadiers in Brabantse Pijl

maandag 12 april 2021 om 16:14
Pidcock en Carapaz met INEOS Grenadiers in Brabantse Pijl

foto: Cor Vos

INEOS Grenadiers komt met twee kopmannen naar de Brabantse Pijl. De Britse sterrenformatie rekent op neoprof Tom Pidcock en voormalig Girowinnaar Richard Carapaz in de heuvelklassieker tussen Leuven en Overijse.

Voor beide kopmannen wordt het hun eerste kennismaking met de Brabantse Pijl. Pidcock behaalde eerder dit seizoen al ereplaatsen in Kuurne-Brussel-Kuurne (derde) en Strade Bianche (vijfde). Carapaz reed alleen de rondes van Catalonië en Baskenland tot nog toe. In die koersen had hij een helpersrol. Edward ‘Eddie’ Dunbar kan ook goed uit de voeten in de heuvels.

Vorig jaar wist INEOS Grenadiers nog zesde te worden in de Brabantse Pijl. Michal Kwiatkowski eindigde afgelopen najaar als zesde.

Selectie INEOS Grenadiers voor de Brabantse Pijl 2021 (14 april)
flag-it Leonardo Basso
flag-ec Richard Carapaz
flag-ie Eddie Dunbar
flag-pl Michal Golas
flag-gb Tom Pidcock
flag-gb Luke Rowe
flag-au Cameron Wurf

Dit artikel delen:

13 Reacties

Murcia 12 april 2021 om 16:20

Richie erbij is heerlijk, bepaald nog niet in topvorm maar durft ook hier wel te koersen.
Met Pidcock er naast een mooie ploeg om aanvallend te rijden. Vorig jaar ook fan geworden van de mens Carapaz, sportief en bescheiden.

ivo001 12 april 2021 om 17:09

Porte is niet geselecteerd.

Murcia 12 april 2021 om 17:17

@ivo001
Weet ik maar ik kort Richard al jaren in tot Richie en de rest van mijn post maakte ook wel duidelijk dat ik het niet over de Richie uit Tasmanië had.

Wheely 12 april 2021 om 17:53

Ik snapte er ook geen drol van Murcia maar ben inderdaad ook blij dat Richard van de partij is. Renner met grinta.

Ketjap Manis 12 april 2021 om 16:22

Carapaz toch een onverwacht vreemde eend in de bijt voor deze wedstrijd. Ben benieuwd wat hij kan, lijkt nog niet zo in vorm te zijn.

Titaantje 12 april 2021 om 17:23

Vlgens mij gaat Carapaz alle heuvelklassiekers rijden, en gezien zijn etappzeges in grote rondes lijkt hem dat prima te liggen want dat waren vaak deftige acceleraties in een steile sprint.

trivium 12 april 2021 om 16:34

Cam Wurf lijkt toch redelijk uitgeknepen te worden bij Ineos als waterdrager. Ik vraag me af of dit is wat hij voor zich zag toen hij besloot bij Ineos te gaan fietsen om zijn triathlon ambities waar te maken.

Shinzawai 12 april 2021 om 16:45

Vorig jaar 31 koersdagen, Brabantse Pijl wordt dit jaar zijn zevende. Wat bedoel je precies met uitgeknepen worden?

trivium 12 april 2021 om 17:27

Ooit IM training ernaast gedaan? Afijn, 7 koersdagen is inderdaad niet veel.

Groetjesaandevoetjes 12 april 2021 om 16:56

Is Kwiat nog steeds geblesseerd van die val in Italie?

Edit: ah, ik lees nu pas dat hij een gebroken rib daaraan over had gehouden.

Maillot à Pois 12 april 2021 om 17:41

Hij is met Sivakov en Ganna aan het trainen op de Teide momenteel

lo squalo dello Stretto 12 april 2021 om 17:02

Carapaz, leuk!

Glorious 12 april 2021 om 17:06

Met geld wilden ze alles oplossen door overal overtal te creëren. Lukt niet veel HA!

Headlines

Materiaalzone

Populair