Peter Sagan: “Elia Viviani heeft de beste sprinttrein”

dinsdag 9 juli 2019 om 19:02
Peter Sagan: “Elia Viviani heeft de beste sprinttrein”

foto: Cor Vos

Het wil deze Tour de France nog niet lukken voor Peter Sagan. De Slowaak moest ook in Nancy genoegen nemen met een ereplaats: ditmaal werd de drievoudig wereldkampioen vierde. “Maar de snelste man heeft gewonnen”, is de kopman van BORA-hansgrohe eerlijk. “Bovendien heeft Deceuninck-Quick-Step de beste sprinttrein.”


Sagan is ook deze Tour weer de regelmaat zelve. De 29-jarige renner begon met een tweede plaats in Brussel, gevolgd door een vijfde stek in Épernay en nu dus een vierde plek in Nancy. “Het was vandaag een snelle sprint, echt een aankomst voor de pure sprinters”, zo kijkt Sagan terug op de finale.

“Ik voel dat ik gisteren toch veel energie heb verspeeld om de betere klimmers te volgen. Wellicht kom ik vandaag wat frisheid tekort, maar ik ben niet ongerust. Het belangrijkste is om weer voorin te eindigen, om een bepaalde regelmaat te hebben. Maar ook om uit de gevarenzone te blijven.”

Dit artikel delen:

13 Reacties

Chasse_patate 9 juli 2019 om 19:15

Zeker dat de sprinttrein van jumbo beter is. Alleen dan moete de sprinter wel volgen. Als groenewegen achter teunissen had gezeten dan had hij met twee vingers in de neus gewonnen.

Jowinho 9 juli 2019 om 19:23

Als de sprinttrein van Jumbo beter zou zijn, dan moeten ze dat wel eens beginnen bewijzen.

ChefSpijker 9 juli 2019 om 19:27

De sprinttrein van Jumbo is goed, maar ik zou nu toch liever Morkov en Richeze voor mij hebben in de slotkilometer in een Toursprint dan Wout en Teunissen. Die eerste twee hebben zóveel ervaring. Jumbo heeft wat dat betreft alles nog te bewijzen met de trein in de echt grote koersen. Morkov en Richeze doen ’t al wat jaartjes. Ben benieuwd hoe QS het vertrek van Richeze gaat opvangen. Daar zal toch een nieuwe pion voor moeten komen.

borg 9 juli 2019 om 19:34

Had begrepen dat Benett van Bora zou overkomen en deze zijn leadout zou mogen meenemen. De naam ontgaat me even.

Shane Archibold. Is me nu niet onmiddellijk opgevallen als leadout.

Titaantje 9 juli 2019 om 19:37

Archbold. Absoluut niet van vergelijkbaar niveau als Richeze.

heuvelcolombia 9 juli 2019 om 21:38

Ik vind de sprinttrein van Jumbo bij lange na niet zo sterk als die van Quickstep. Morkov en Richeze zijn gewoon wereldtoppers in hun vak met ook nog eens een Lampaert daarbij. Het is niet zo dat iemand die individueel sterk is ook de beste lead out is he.

Pietspeed 9 juli 2019 om 22:52

Als, als, als

Bazza_Bazza 9 juli 2019 om 19:31

Ik denk dat hij ook met trein was geklopt. Hij haalt niet eens sprintend de finish maar gaat al zitten. Nog last van de val zeer waarschijnlijk

PietFriet 9 juli 2019 om 19:57

Volgens mij ging hij zitten omdat hij zag dat hij niet meer ging winnen. Persoonlijk vind ik dat je gewoon voor het maximale resultaat moet gaan, maar er zijn er veel waarvoor alleen de eerste plaats telt en voor de rest niets.

heuvelcolombia 9 juli 2019 om 21:40

Burghardt is een prima man om de trein op het juiste moment naar voren te brengen, maar Sagan mist eigenlijk Selig als lead out. Bedoelde je die ook niet ipv Archbold @borg?

borg 9 juli 2019 om 22:07

In krant stond dat Archbold meekwam met Bennett. Selig lijkt mij wel de betere keuze.

ChefSpijker 9 juli 2019 om 22:32

Selig was vorig jaar gekoppeld aan Bennett in de Giro, maar dit jaar aan Ackermann. Geweldige leadout inderdaad die Bora ook vast zelf wil houden als Duitser. Archbold lijkt me een goedkope optie, is pas later in dit seizoen teruggekeerd bij Bora toen Kennaugh ermee stopte. Vond hem in z'n vorige periode bij Bora best wel oké. Het is geen Richeze, maar wie weet kan ook hij bij QS opbloeien.

moa 10 juli 2019 om 08:50

Richeze is toch ook al wat oud aan het worden?

Viviani kiest voor het geld, gelijk heeft ie. Nog een paar jaar cashen.

Normaal zit Lampaert ook nog in de trein, maar die moest het werk van Asgreen voordien al opknappen. QS zal heus nog wel met een goede leadout op de proppen komen. Ze hebben ook nog Hodeg. Jakobsen zie ik daar minder toe in staat.

Wel grappig dat ze weinig blauw zagen bij Sporza om de sprint aan te trekken. dat krijg je als er een gele trui en twee kampioenentruien in de trein zitten.