Peter Sagan blikvanger in selectie TotalEnergies voor Milaan-San Remo

donderdag 17 maart 2022 om 18:36
Peter Sagan blikvanger in selectie TotalEnergies voor Milaan-San Remo

foto: Cor Vos

Peter Sagan werd in 2013 en 2017 tweede in Milaan-San Remo, maar is op zijn 32ste nog altijd op zoek naar zijn eerste overwinning in La Primavera. De Slowaak krijgt zaterdag weer een kans op succes, al kende hij geen vlekkeloze voorbereiding op de Italiaanse klassieker.

Het seizoen van Sagan bij TotalEnergies verloopt nog niet zoals gehoopt. Vanwege een coronabesmetting liep de drievoudige wereldkampioen een trainingsachterstand op, waardoor hij in het Vlaamse openingsweekend, en eerder nog in de Tour des Alpes-Maritimes et du Var, geen potten kon breken. In Tirreno-Adriatico hoopte Sagan vervolgens op beterschap, maar moest na één etappe de strijd staken wegens ziekte.

De renner van TotalEnergies bleek op tijd hersteld voor Milaan-Turijn en wist in de midweekse klassieker naar een vijfde plek te sprinten, achter winnaar Mark Cavendish, Nacer Bouhanni, Alexander Kristoff en Max Kanter. Gezien zijn gebrekkige voorbereiding hoort Sagan dit jaar niet tot het kransje topfavorieten, maar dat wil niet zeggen dat de Slowaak bij voorbaat ook kansloos is voor de overwinning. In 2021 kende hij een vergelijkbare aanloop richting Milaan-San Remo, maar werd hij toch vierde in de eerste monumentale klassieker van het seizoen.

De ploeg trekt overigens niet volledig de kaart van Sagan. De Franse formatie heeft met Anthony Turgis (de nummer tien van vorig jaar), Niccolò Bonifazio (vijfde in 2015) en Edvald Boasson Hagen meerdere ijzers in het vuur. Maciej Bodnar, Julien Simon en Daniel Oss vervolledigen de selectie.

Selectie TotalEnergies voor flag-it Milaan-San Remo (19 maart)
flag-no Edvald Boasson Hagen
flag-pl Maciej Bodnar
flag-it Niccolò Bonifazio
flag-it Daniel Oss
flag-sk Peter Sagan
flag-fr Julien Simon
flag-fr Anthony Turgis

Dit artikel delen:

15 Reacties

Ronellenfitsch 17 maart 2022 om 18:44

Wat doet een blikvanger? Blikjes cola bij de ploegauto vangen voor z’n sterke ploegmaats?

Dikke Man 17 maart 2022 om 19:02

Ik zie een soort Ruben van der Meer voor me.

jwst 17 maart 2022 om 18:57

Beetje meer respect voor 3x kampioen

Ronellenfitsch 17 maart 2022 om 18:59

Ok ok, MSR is wel een gemis op z’n palmares en jarenlang stelden anderen hun koers op hem af. Zou mooi zijn als hij hem nu als verre outsider wel zou winnen.

Titaantje 17 maart 2022 om 19:06

Verre outsider? Nooit buitend e top 20 gefinished in 11 deelnames en 7x in de top 5. Hij staat er altijd wel. Zal dit jaar ook zo zijn denk ik. Maar helaas zie ik hem ook niet winnen, wel top 10 rijden.

roburger 17 maart 2022 om 19:07

Jaar: Resultaat
2021: 4de
2020: 4de
2019: 4de
2018: 6de
2017: 2de
2016: 12de
2015: 4de
2014: 10de
2013: 2de
2012: 4de
2011: 17de

Altijd zo dichtbij, maar nog nooit gewonnen. Als er één koers is die Sagan op het lijf is geschreven, dan is het deze wel. Ik gun het hem zo!

Uran 17 maart 2022 om 20:15

Hij zal wel weer 4e worden dan.

Romāns Vainšteins 17 maart 2022 om 19:14

Zou misschien wel de leukste winnaar zijn van allemaal. Groepje van 7 waar hij als laatste middels een bizarre afdaling aanhaakt, Pogi en van Aert die met mini kwakken elkaar spurt verknoeien aan de andere kant van de weg, fotofinish 3mm in zijn voordeel, waarom niet?

De uitgaves tegen Kwiat en Ciolek had ie op papier moeten winnen natuurlijk maar juist dat maakt deze koers zo gaaf en uniek.

Mystery Rider 18 maart 2022 om 08:18

Zo won hij ook het WK in Qatar, laatste man van de waaier, dan nog even zijn broer in een laatste inspanning om een paar drinkbussen sturen en dan Boonen en Cav erop leggen in de spurt!

Arie M 17 maart 2022 om 19:14

Ik gun het em ook wel. Maar het wordt dringen om die 6e/7e plek dit jaar

Titaantje 18 maart 2022 om 02:50

het lijkt me evident dat sagan voor de 4e plek gaat

Kopinkas 17 maart 2022 om 21:40

Sagan spaart natuurlijk energie voor zijn enige echte doel: een vierde wereldtitel en eeuwige roem.

Eroba 17 maart 2022 om 22:13

Na wat dubieuze bodychecks zal hij wel derde worden achter Van Aert en Ewen die er tussendoor is gewurmd

jwst 18 maart 2022 om 05:57

Van. A met moortje ckrs, ;-)

Zwarte Panter 18 maart 2022 om 08:37

Wie op deze renner nog kritiek heeft zit op het verkeerde forum. Heeft bijna alleen een even groot palmares als de rest van het peleton bij elkaar gefietst. Zou het prachtig vinden als Peter de grote San Remo op zijn erelijst zet!

Volg hier

Headlines

Materiaalzone