Patrick Lefevere op zoek naar Belgische sprinter: “Tim Merlier komt vrij”

woensdag 20 april 2022 om 13:54
Patrick Lefevere op zoek naar Belgische sprinter: “Tim Merlier komt vrij”

foto: Cor Vos

Het voorjaar van Quick-Step Alpha Vinyl verliep niet zoals gewenst. Dat zal zijn gevolgen hebben voor het transferbeleid van de ploeg, vertelt Patrick Lefevere in gesprek met La Dernière Heure. De ploegmanager laat blijken dat hij interesse heeft in Tim Merlier.

RIDE: Een must-have voor iedere wielerliefhebber
Met het Zomernummer van RIDE ben je optimaal voorbereid op de komende wielerzomer. Met dit magazine doe je iedere wielerliefhebber een plezier! Bestel nu jouw exemplaar

“Onze resultaten in de Vlaamse klassiekers zullen van invloed zijn op ons transferperiode, ook al hebben we slechts enkele renners die einde contract zijn”, zegt Lefevere tegen het Franstalige dagblad uit België. “Ik wil ook heel graag weer een Belgische sprinter in de gelederen. Ik weet dat Tim Merlier vrij zal zijn aan het einde van het seizoen…”

Tim Merlier komt sinds mei 2019 uit voor Alpecin-Fenix, dat destijds nog Corendon-Circus heette. Bij de ploeg van de gebroeders Roodhooft deelt de Belg het sprintkopmanschap met Jasper Philipsen. Aan het einde van 2022 loopt zijn huidige contract af.

Dit artikel delen:

15 Reacties

Turtlehead 20 april 2022 om 14:11

Nou, dat is toch heel netjes, dat hij er zo open voor uitkomt?
En niet eens de bijzin: ‘maar ik weet niet of hij het onderste uit de kan vraagt, want wat andere ploegen betalen daar kan ik budgetair niet in meegaan’.

Kopinkas 20 april 2022 om 14:12

Openlijk spiervertoon van Lefevere (geïnspireerd door Merlier zelf?)

xistnc 20 april 2022 om 18:41

Of een open zenuw, in dit geval?

Murcia 20 april 2022 om 14:15

Dit zingt al langer rond in de wandelgangen, goed dat hij het nu uitspreekt. Afscheid van Cav en weer een tweede topsprinter aan boord. QSA is gemaakt voor het sprinters werk en Patrick wil gewoon weer meer zeges. Merlier kan naast Jacobsen daar voor zorgen.

AnderJ 20 april 2022 om 14:23

Zou een sterk sprintersblok opleveren!

Casar 20 april 2022 om 14:28

Subtiel weer van onze Pat

Panache 20 april 2022 om 14:30

Binnen de prioriteitenlijst zou ik een nieuwe sprinter (mits Cav en Jakobsen blijven) niet bovenaan zetten.

Michelangelo 20 april 2022 om 14:30

Daar zit je dan als jakobsen. Of als merlier. Mag ik de scheldeprijs rijden? Kuurne? De tour? Of mag ik thuis kijken hoe mijn ploeggenoot zijn kans mag gaan.

Als ik merlier was bleef ik daar lekker weg. Of verlengen bij alpecin Of naar een ploegv waar je de absolute nummer 1 sprinter bent.

Murcia 20 april 2022 om 14:37

Bij Alpecin gaat Tim denk ik niet blijven, zijn verhouding met Jasper is niet zo geweldig en dan ben ik nog subtiel. Met het feit dat men bij de leiding daar Jasper belangrijker vindt wordt vertrek een aantrekkelijke optie. Wat je ook van Lefevere mag vinden, nergens zit je beter als sprinter dan bij QSA. Plus, je verdient er niet onaardig. Voor laatbloeier Tim een perfecte ploeg.

Barry Batsbak 20 april 2022 om 15:04

Als Cav moet vertrekken wordt het voor Merlier wel interessant als hij Morkov als leadout krijgt, want die ligt nog t/m 2023 vast. Dan kun je de zeges praktisch aan elkaar rijgen.

Michelangelo 20 april 2022 om 15:10

Als je tenminste geen tweede viool speelt…

thomasjaarsma 20 april 2022 om 15:18

Vindt morkov minder overtuigend dan vorig jaar

Massimo Bataille 20 april 2022 om 15:31

Los van wie morkov krijgt en wie niet
Quickstep dit jaar
Jakobsen: Valencia, Algarve, Parijs-Nice, Sanremo, Gent-Wevelgem, Dw.d.Vlaanderen, scheldeprijs
Cav: Oman, UAE-tour, Tirreno, Milaan-Turijn, Brugge-Depanne, Tour de Sarthe
Vind dit nu niet bepaald een A en B programma
Tegenover
Philipsen: UAE tour, Parijs-Nice, Sanremo, Gent-Wevelgem,Dw.d.Vlaanderen, Ronde v.Vlaanderen, Scheldeprijs, Turkije
Merlier: Algarve, KBK, Samyn, Tirreno, Nokere, Bredene, Brugge-Depanne, Gent-Wevelgem, Scheldeprijs, Roubaix.

Vind dit toch al groter verschil in ‘niveau’.
Tevens starten Cav en Jakobsen niet samen. En de races waar Merlier en Philipsen samen startten, waren toch niet zo’n succes in tactiek.

Deel Koeper 20 april 2022 om 17:02

Ik vind Merlier en Jakobsen allebei te goed om één van beide het statuut van 2e sprinter te geven, die dan mogelijk niet naar de Tour mag, maar dat zal dan toch gebeuren.

Als ze evenwaardig presteren, dan wordt het gewoon de Belg die zal gaan. En in het klassieke werk kreeg Jakobsen dit jaar vaak zijn kans om er dan te snel door te zakken in de serieuzere koersen, daar waar Merlier het steeds verrassend goed deed (vaak beter dan de tegenvallende Philipsen).

Zou denken dat Jakobsen dit toch liever niet ziet gebeuren.

Marik 20 april 2022 om 18:19

Kan Jakobsen eens in een andere keuken kijken, ook weleens leuk.

Headlines

Materiaalzone

Populair