Pasqualon derde in Le Samyn: “Alles in de finale verliep perfect”

dinsdag 2 maart 2021 om 19:46
Pasqualon derde in Le Samyn: “Alles in de finale verliep perfect”

Andrea Pasqualon, rechts - foto: Cor Vos

Andrea Pasqualon bezorgde Intermarché-Wanty-Gobert in Le Samyn een podiumplaats. De Italiaanse sprinter wist in het kielzog van Tim Merlier en Rasmus Tiller derde te worden in de Waalse openingsklassieker. “Met het team hebben we een sterke prestatie neergezet”, reageert Pasqualon.

“We hebben er alles aan gedaan om de wedstrijd naar onze hand te zetten”, gaat de sterke sprinter verder. “Met Danny van Poppel in de aanval in de slotkilometers, en Aimé De Gendt die me op 200 meter van de streep in perfecte positie bracht, verliep alles perfect. Ik voelde me goed en heb mijn best gedaan, maar helaas waren er nog twee renners net iets sterker.”

“Mijn valpartij in de Omloop het Nieuwsblad, de twee zware openingsklassiekers en enkele nachten dat ik niet optimaal kon slapen, zijn in de kleren gekropen. Dit zijn de procenten die ik te kort kwam om op het hoogste trapje van het podium te verschijnen. Maar ik ben zeer tevreden dat we op de goede weg zijn”, aldus Pasqualon. “Ook de komende weken komen er speciale wedstrijden voor mij aan met de Strade Bianche, Tirreno-Adriatico en Milaan-San Remo.”

Dit artikel delen:

16 Reacties

Gala 2 maart 2021 om 20:04

Ik dacht dat Pasqualon een Spanjaard was. Ik heb me dus vergist.

TrEb 2 maart 2021 om 21:25

Blijkbaar ;-)

Verrassend geen dequenink bij top3,

Cochise 2 maart 2021 om 23:36

Ach, het zou pas echt erg zijn moest je commentator zijn en de (overduidelijk blanke) renner Wisniowski zou ontsnappen en je die eerst verkeerdelijk Claeys noemt en daarna zelfs Dlamini (“de Italiaan”) omdat die ook zo’n lang en slungelig gestalte heeft, terwijl Dlamini eigenlijk een Zuid-Afrikaan met zwarte huidskleur is…

john 3 maart 2021 om 09:02

Cochise ,ja je vreest de dag dat Wuys en de Cauwer met commentaar pension gaan ,en deze twee dan commentaar gaan leveren. Fernand zou zeggen Man man man miserie miserie

Cochise 3 maart 2021 om 09:13

Nee eigenlijk niet. Wuyts weet niet eens dat Dlamini een renner is van Qhubeka, kent er even weinig van.

FDJ 2 maart 2021 om 23:22

Hoewel Wanty WT is, is Alpecin ze echt al gepasseerd. Meer echte winnaars.

Turtlehead 2 maart 2021 om 23:35

Tsja, zondag reed Asgreen MvdP op t laatst van het podium, vandaag ramde Matje als een ware buffel Patje z’n mannen de vernieling in :)

Staf V 3 maart 2021 om 02:42

Wat ik op mijn TV zag was een goede Mathieu die op een bochtig gedeelte enorm veel risico’s nam, van op de ene borduur naar de andere stoep en dan na die move van 2km zijn tenen moest uitkuisen om Senechal te kunnen volgen, zijn schouders zakte er weer flink door.
Maar tja, mijn TV is ook al 10j oud.

KimJungPoels 3 maart 2021 om 09:37

Er was hier echt maar 1 man van Deceunincks klassieke kern aanwezig, en die heeft echt constant bij Mathieu gezeten zo’n beetje. Dus dat viel allemaal echt wel behoorlijk mee.

harryjohan71 3 maart 2021 om 09:47

@KimJungPoels De kwaliteit van de meeste renners die in Le Samyn bij DQS reden is inderdaad gewoon geen World Tour niveau. Deze renners rijden voornamelijk kleine wedstrijden, waar de andere topploegen niet rijden dan wel met een Development team. Op deze manier kunnen deze renners nog redelijke uitslagen rijden dan wel overwinningen boeken. Alleen Declercq en Senechal zijn renners die je ook regelmatig in de World Tour wedstrijden terugvindt.

harryjohan71 3 maart 2021 om 09:54

@Staf V Senechal kon Van der Poel het alleen maar moeilijk maken, omdat hij zijn stuur 'gebroken' had en Van der Poel veel meer energie had verbruikt eerder in de wedstrijd. Senechal heeft in de laatste kilometers nog proberen weg te rijden. Dit is hem niet gelukt. Van der Poel kon het makkelijk counteren. Voor de rest van de wedstrijd was Senechal midden in het peloton terug te vinden. DQS heeft de hele wedstrijd achter de feiten aangereden en weinig initiatief getoond, hoewel ze hier zelf anders overdenken.

Gitan 3 maart 2021 om 10:09

Toch vreemd, die fixatie op DCQS.

Ze worden eens 1 keer verslagen, in een kleine wedstrijd waar ze geen B-, maar een C-team hebben opgesteld en dan rijdt Sénéchal eigenlijk ook nog een behoorlijk domme wedstrijd en direct schieten de reacties hier als paddestoelen uit de grond wat een tamme welpjes het toch allemaal zijn en hoe ze toch allemaal geen partij zijn voor De Grote Mathieu.

Waar komt dat gekke gedrag toch vandaan, vraagt een mens zich af…

KimJungPoels 3 maart 2021 om 10:20

Wel mee een Gitan. Mathieu van der Poel is natuurlijk een verademing voor de sport, maar Deceuninck als ploeg is dat evenzeer al jaren, koersen echt altijd.

Maar de verafgoding van Mathieu in combinatie met de onmetelijke antipathie jegens Deceuninck begint soms wel eens ergerlijke vormen aan te nemen.

harryjohan71 3 maart 2021 om 10:34

@Gitan Waarom heeft Senechal een domme wedstrijd gereden? Dit was volgens mij de enige kans voor DQS om te winnen. De overige renners van DQS waren gewoon niet goed genoeg. Hij moest dus wel een aanval op 3 kilometer van de streep plaatsen. Ik zie echt niet wat hij anders had kunnen doen. Als Van der Poel gelost was, had hij de perfecte wedstrijd gereden. Met Senechal in het team kun je het toch geen C team noemen. Hij was 1 van de topfavorieten.

Gitan 3 maart 2021 om 11:33

C-team omdat ze hier bv. mannen als Lampaert, Ballerini, Asgreen en Stybar niet opstellen, om nog maar te zwijgen van Alaphilippe. Alpecin-Fenix staat hier met hun sterkste team aan de start.

Toch staat het hier vol stoere praat over de DCQS-welpjes omdat ze niet gewonnen hebben in… Le Samyn. Ik vind dat een beetje mal. Ja Alpecin heeft verdiend gewonnen, maar waarom moet dan meteen massaal lullig worden gedaan over een ander team? Wie ligt trouwens wakker van Le Samyn?

Sénéchal reed in zijn redelijk kansloze poging om van der Poel te lossen op de kasseien hun enige snelle man (Cav) naar de vaantjes. Had die gewonnen in de sprint tegen Merlier? Misschien niet, maar nu is hun eerste renner in de uitslag Tim Declercq op de 26e plek.

harryjohan71 3 maart 2021 om 11:58

@Gitan DQS hecht wel degelijk waarde aan het winnen van kleine wedstrijden als Le Samyn. Kijk straks maar hoe DQS fans reageren als ze Monsere winnen. Het winnen van de meeste wedstrijden elk jaar is voor de fans van DQS belangrijk. Het is dan ook onzin om dit af te doen het is maar Le Samyn. Vorig jaar vonden de DQS fans dat DQS de beste ploeg was, omdat ze de meeste wedstrijden hadden gewonnen.
Wie zie jij dan als het B team?

Headlines

Materiaalzone

Populair