Oud-prof David Cañada (41) overleden na val

zaterdag 28 mei 2016 om 14:00
Oud-prof David Cañada (41) overleden na val

Foto: Sirotti

De Spaanse oud-wielrenner David Cañada is overleden. De voormalig prof van onder meer ONCE en Mapei overleed aan de gevolgen van een val tijdens een wielerkoers voor recreanten in het noordoosten van Spanje. Dat melden Spaanse media.

Rond half tien vanochtend kwam Cañada ten val na een botsing met een andere renner. Hij liep daarbij zwaar hoofdletsel op, dat uiteindelijk fataal bleek te zijn.

Cañada werd in 1996 prof bij ONCE en reed later nog voor Kelme, Mapei-Quick-Step, Quick-Step-Davitamon, Saunier Duval, Scott en Fuji-Servetto. Begin 2010 zette hij een punt achter zijn carrière na een mislukte zoektocht naar een nieuwe ploeg.

Op de erelijst van Cañada staan onder meer de eindzege in de Ronde van Murcia, het Circuit de la Sarthe en de Ronde van Catalonië. Verder startte hij vijf keer in de Tour, vier keer in de Giro en zes keer in de Vuelta.

Dit artikel delen:

14 Reacties

Contador#N.1 28 mei 2016 om 14:06

:(

Darth333 28 mei 2016 om 14:08

2016 begint toch echt wel een heel zwart jaar voor het wielrennen te worden. Is dit al de 5e in net geen 6 maanden tijd? Moge hij rust vinden. Veel sterkte aan alle betrokkenen.

Purito 28 mei 2016 om 14:08

Zeer triest nieuws. Ik kan me nog herinneren dat hij heel hard viel met Kessler in de Tour van 2006. En vanwege zijn knappe zege in de Ronde van Catalonië. Zeer gewaardeerde knecht die zelf ook verdomd hard kon fietsen.

Sterkte aan alle mensen die hem liefhebben.

klootje kriekeljon 28 mei 2016 om 14:09

Tis wel raak dit jaar. Triestig.

thorsen 28 mei 2016 om 14:14

Shit :(

Een van die renners die me altijd zal bijblijven, al is het maar omdat ik het land Canada vrijwel altijd Cañada noem :(

WCEendT 28 mei 2016 om 14:16

Het is wel echt raak dit jaar… sterkte aan familie!

kartje 28 mei 2016 om 14:17

David herinner ik me vooral als aanvalslustige renner die redelijk goed bergop kon fietsen en een meesterknecht! En kon ook redelijk uit de voeten als tijdrijder. maar inderdaad wat een rampjaar al dit jaar voor alle (ex)- wielrenners/ jonge talenten (denk maar aan de poulain van Nibali, of de jonge Belgische renner die omvergereden was een paar weken geleden)…

Veel sterkte aan alle familieleden vrienden, collega’s,..;

Di_Rossi 28 mei 2016 om 15:09

Wat een klote bericht!

RiGHT 28 mei 2016 om 15:23

Misschien geen hoofdbescherming?

Spinergy 28 mei 2016 om 16:03

Granfondo orbea

Polleke 28 mei 2016 om 16:06

Voor zover ik weet is er helmplicht in Spanje en al helemaal in een georganiseerde rit….maar ja, als je slecht valt dan helpt geen enkele bescherming…

Wielerbier 28 mei 2016 om 18:01

Shit zeg…

eddyvv 28 mei 2016 om 18:03

moeten we bij zulke berichten ook naar die kutreclames kijken?

KRP 28 mei 2016 om 19:34

Ja Eddyvv dat moet anders is deze fantastische site niet in stand te houden!!!

Headlines

Materiaalzone

Populair