Nog meer WK-pech voor Nederland: Bauke Mollema botst op een meeuw

woensdag 21 september 2022 om 10:14
Nog meer WK-pech voor Nederland: Bauke Mollema botst op een meeuw

foto: Cor Vos

De Mixed Relay is voor Nederland uitgelopen op een deceptie. De harde val van Annemiek van Vleuten was de druppel die de emmer deed overlopen. Die was al vol, omdat Bauke Mollema al vroeg af te rekenen kreeg met pech bij de mannen. Hij vervolgde alleen wel zijn weg, maar ook dat verliep niet vlekkeloos… Mollema kwam in botsing met een meeuw!

Het is voor de de schaduwkopman van de Nederlandse selectie niet de eerste onprettige aanvaring met een vogel deze week. Tijdens de training van dinsdag in aanloop naar de desastreus verlopen Mixed Relay, viel Mollema ten prooi aan een agressieve slijkekster. De vogel pikte hem vanachter op zijn helm, was te zien op zijn Instagram Stories:

Eerder kreeg onder anderen Remco Evenepoel al te maken met een agressieve slijkekster. De wereldkampioenschappen in Wollongong doorkruisen het broedgebied van de dieren, die niet altijd even blij zijn met dat bezoek. Ze kunnen fietsers als indringers beschouwen en voor de aanval kiezen.

Bekijk hier de beelden waarop Mollema een meeuw kopt

Dit artikel delen:

30 Reacties

Barry Batsbak 21 september 2022 om 10:31

Mollema kan beter niet starten in de wegwedstrijd als dit de tendens is. Grote kans dat hij als enige door een T-rex uit het peloton getrokken wordt, met een afgebeten been op het spoor belandt en van 2 kanten door een goederentrein aangereden wordt terwijl een hobbit zijn oog uitbijt.

23
bswinkelss 21 september 2022 om 10:49

+1 voor barry

0
Romāns Vainšteins 21 september 2022 om 12:09

Ik doe niet aan plusjes of minnetjes maar wil wel even Barry complimenteren met deze bijdrage. Van een MvdPfan nota bene, well done.

Krijg er een beetje mortal combat, finish him, absurdity, -gevoel/idee bij.

0
Ornor 21 september 2022 om 12:15

Vooral die hobbit kan me bekoren

0
Wheely 21 september 2022 om 14:59

Hij is fijn Barry!

0
sukhoruchenkov 21 september 2022 om 13:09

Wat een pechvogel die Bauke.

3
thorsen 21 september 2022 om 10:20

The bird whisperer?

2
LeoR 16 21 september 2022 om 10:27

Die Australische vogels hebben het precies niet zo op dat mollemalen.

2
Steven_E 21 september 2022 om 10:27

Toevallig net waar huisfotograaf Cor Vos stond? Lijkt mij dat die een meeuw heeft afgericht om dit shot te kunnen schieten.

1
Wheely 21 september 2022 om 15:11

De vos had de meeuw in het vizier maar de mol was hem voor.

2
SprintMaster 21 september 2022 om 10:45

Karsten kom er maar in. Was het een meeuw of een ekster?

1
Romerike 21 september 2022 om 10:53

Nu het hiervoor toch al vreselijk miss is gegaan moet ik hier toch eigenlijk hartelijk om lachen. Nog niet het WK van Bauke.

1
Stabanger 21 september 2022 om 11:26

mag ik dit een hilarisch beeld vinden?

zeker na de eerder ekster die het op 'm gemunt had.

misschien moet de organisatie preventief met wat luchtbuks in de rondte schieten

1
Koers 21 september 2022 om 11:51

Pas maar op, straks een blinde mol

1
Dr. Freakowitz 21 september 2022 om 13:25

Ipv een routekaartje een vogelgidsje op de zitbuis plakken zodat je weet waar je nu weer tegenaan botst

1
re-cycle 21 september 2022 om 14:06

vervlogen tijden bij Mollema, daar waar hij vliegensvlug wilde zijn.

1
jooprioolpijp 21 september 2022 om 15:40

Is het vermollemalen van vogels strafbaar?

1
ruud gullit 21 september 2022 om 10:31

Nature fights back

0
Romāns Vainšteins 21 september 2022 om 12:18

Rondvraag trouwens:

Jullie ook wel eens gezeik met vogels gehad? Ik ooit een duif op de helm. Ook buizerds willen zich nog wel eens vierkant te pletter schrikken als je ze van achter passeert terwijl ze op zo’n paaltje langs de weg zitten te chillen.

0
Barry Batsbak 21 september 2022 om 12:39

Alleen met hardlopen. Buizerds die hun nest verdedigen, zeer doortastende types zijn dat.

0
thorsen 21 september 2022 om 13:06

Op de stadsfiets een keer gehad dat er wat duiven niet aan de kant wouden, eentje vloog/rende gewoon regelrecht mijn wiel in, met alle gevolgen van dien…voor de vogel dan…

0
Wheely 21 september 2022 om 14:58

Zelfde hier thorsen, arme duif draaide een paar rondjes mee in mijn voorwiel.

0
jooprioolpijp 21 september 2022 om 15:38

Zowel op de fiets als hardlopend wel eens belaagd door een buizerd. Andere fauna die ik tussen/onder m’n wielen heb gehad: reeën, hazen, honden, slangen. En mensen.

0
Youri IJnsen 21 september 2022 om 16:17

Ook ooit een keer zo’n botsing met een zeemeeuw gehad. En daarnaast jaarlijks weleens ten prooi gevallen aan een grutto die zijn nest verdedigt. Die besten zijn nergens bang voor, meermaals in mijn rug gepikt.

0
Marik 21 september 2022 om 16:21

Nope nooit vogels, er stond wel een keer een Schotse Hooglander pal voor mijn fiets na een bocht. Na een fractie van een seconde besloot ik om die confrontatie toch maar niet aan te gaan, even te stoppen en er met de fiets aan de hand langs te lopen.

0
jappe666 22 september 2022 om 12:49

Hier ook buizerds tijdens het broedseizoen.
En een everzwijn met jongen heb ik ook al achter me aan gehad, zelden zo snel gesprint…

0
Romāns Vainšteins 21 september 2022 om 12:19

Overigens heb je in Australie ook helmkasuarissen, die schijnen zowel link te kunnen trappen als 60 te kunnen gaan.

0
mocca 21 september 2022 om 12:23

Die heb ik van een paar meter afstand gezien.
Waren aan het wandelen, en bocht om en staat er 1 op het pad. Toen toch maar heel stil stilgestaan totdat hij vanzelf wegliep.

Alleen komen ze niet voor in NSW. Zitten in het noorden.

0
roeleur 21 september 2022 om 12:32

Bauke wordt ooit wereldkampioen: in de Oostvaardersplassen.

0
Mooie Sjors 21 september 2022 om 10:55

Verlekker me al op de running joke van xistnc. :)

-2

Laatste nieuws

Populair

Materiaalzone