Nog geen duidelijkheid over doodsoorzaak Michael Goolaerts
foto: Cor Vos
zaterdag 4 mei 2019 om 09:30

Nog geen duidelijkheid over doodsoorzaak Michael Goolaerts

Het is nog onduidelijk wat de precieze oorzaak is van het overlijden van Michael Goolaerts. Goolaerts verongelukte vorig jaar tijdens Parijs-Roubaix op 23-jarige leeftijd nadat hij een hartaanval kreeg, maar het Franse parket heeft tot dusver de oorzaak daarvan niet kunnen achterhalen.

“Het overlijden van wielrenner Michael Goolaerts tijdens Parijs Roubaix in 2018 is niet veroorzaakt door doping, noch door een hartafwijking”, citeert Het Nieuwsblad het parket in het Franse Cambrai. “Er is geen toxicologische en evenmin een fysiologische reden die de dood kan verklaren. In zijn bloed is niets gevonden”, aldus de procureur. Het onderzoek wordt voortgezet. De onderzoeksrechter onderzoekt nu het medische verleden van Goolaerts, in de hoop iets te vinden dat de hartaanval kan verklaren.

In het onderzoek worden alle renners van het toenmalige Vérandas Willems-Crelan ondervraagd. Onder meer Nick Nuyens, Wout van Aert en Stijn Steels hebben al met het parket gesproken.

RIDE Magazine
7 Reacties
04-05-2019 09:47
Laat gewoon rusten dit, hier wordt niemand beter van.
    04-05-2019 10:19
    Snap je dan niet dat de nabestaanden willen weten wat er precies gebeurd is?
    04-05-2019 10:20
    Lijkt mij juist belangrijk om de oorzaak te vinden, om te voorkomen dat het vaker gebeurt.
    04-05-2019 11:41
    Is het zo idd zo dat de nabestaanden zo’n diepgravend onderzoek willen?
    04-05-2019 12:32
    Denk dat dit voor iedereen anders zal zijn. Ik neig nu ook naar de eerste gedachte, maar je weet dat toch nooit tot je zoiets meemaakt
    04-05-2019 14:56
    Er staat niks over wat nabestaanden willen, dus dat blijft gissen. Ik kan me voorstellen dat ze blij zijn dat de suggestie van doping uit de lucht is hiermee. Al zal dat in Vlaanderen wellicht minder zijn dat dat direct hardop genoemd wordt
04-05-2019 10:22
en je krijgt geen malafide theorieen

Reacties zijn gesloten.

RIDE Magazine