NK wielrennen voor elite-mannen met twee rondes ingekort
De organisatie van het NK wielrennen heeft, na overleg met de ploegleiders en de jury, besloten om de wegwedstrijd voor eliteheren met twee rondes in te korten. De reden: men verwacht zware weersomstandigheden op en rond de VAM-berg.
Dit betekent dat de coureurs vanmiddag nog 25 rondjes van 7,3 kilometer krijgen voorgeschoteld. Dit brengt de totale afstand van het NK wielrennen op 182,5 kilometer. De verwachte finishtijd is nu 17.34 uur.
De renners beginnen om 13.00 uur aan het Nederlands kampioenschap. De meeste ogen zijn gericht op Mathieu van der Poel, die als topfavoriet zal beginnen aan de nationale titelstrijd. Van der Poel zal wel eerst moeten afrekenen met renners als Ramon Sinkeldam, Timo Roosen en Nils Eekhoff.
Lees hier de volledige voorbeschouwing op het NK wielrennen voor elite-mannen. Wil je het kampioenschap live volgen? Dat kan in onze Volg Hier.
Ik zit er wel naar uit te kijken, wat er gaat gebeuren in de koers daar. Gisteren ook erg zitten genieten van de vrouwenkoers. Uiteindelijk is de combi van de heuvel en de lengte best wel selectief. Als ze beslissen om echt te gaan koersen natuurlijk.
Ik geef je wel gelijk wat betreft de afstand.
(Waarbij wel opgemerkt dat ik al blij ben dat de organisatie er überhaupt in geslaagd is een wedstrijd te organiseren)
En ja, liever iets dan niets
Aangezien deze weersomstandigheden MVDP nog meer in de kaart zouden spelen, ziet de organisatie zich genoodzaakt de koers in te korten om de concurrentie een eerlijke kans te bieden.
Alleen Maarten Ducrot zou in zulke omstandigheden door kunnen rijden.
Al was Van der Breggen misschien wel gewoon de sterkste.
Dan had ze niet bij Mitchelton moeten tekenen. Dat weet je op voorhand bij de dames met grote blokken en voor van Vleuten relatief lichte parcoursen. De enige keer dat ze nederlands kampioene werd, reed ze met veel landgenotes in de ploeg.
Ik denk dat het voor VDP heel lastig gaat worden hij zit maar met een smalle ploeg en kan onmogelijk achter iedere kopgroep aan gaan rijden.
Al denk ik niet dat bij de heren, de fietsen met elektrisch motortje, van stal zullen gehaald worden. Nu iedereen, de pers op kop, er met de neus op zal zitten.
Je profileert je graag als de enige 'kenner' van dit forum, maar je hebt er echt de ballen verstand van... Van der Breggen is niet een of andere prutser, ze is na Van Vleuten waarschijnlijk de beste renster ter wereld, dus als zij redelijk op economie in een kopgroep kan rijden en Van Vleuten een gat van 3 min moet dichten is het niet onlogisch dat ze wint.
Ik beschouw mezelf niet als een grote kenner, maar wel als iemand die al tientallen jaren de koers volg, analyseer, kritisch ben, en vooral, als iemand die ziet wat er te zien is.
Aan de drie "kenners" hierboven. Graag een plausibele uitleg voor de onwaarschijnlijke finale van Van der Breggen, nadat zij tijdens de wedstrijd veel meer inspanningen leverde dan Van Vleuten, om nadien fris als een hoentje van de nr. 1 van de wereld weg te fietsen. Graag een plausibele uitleg voor de ongeoorloofde fietswissel, terwijl Van der Breggen en haar entourage heel goed wisten dat dit niet mocht, en dat normaal gezien tot de uitsluiting zou leiden.
Graag een plausibele uitleg voor het tijdstip van de fietswissel, net voor het einde, toen Van der Breggen desnoods met een wheelie nog met voldoende voorsprong had kunnen eindigen. En net voordat de fiets na de aankomst op mechanische doping zou gecontroleerd worden.
Graag een plausibele uitleg voor het verkrachten van het eigen en het UCI-reglement.
Graag een plausibele uitleg voor de wel heel eigenaardige reactie van de jury, onmiddellijk na de feiten.
En nu wordt het ongetwijfeld lachen geblazen, met de ene ongefundeerde en ongeloofwaardige reactie na de andere.
Het is niet de eerste keer dat je idiote stellingen poneert. En misschien kijk je wel vaak koers, maar doet dat door een heel gekleurd en zeker niet objectief brilletje.
Niemand kan ongestraft keer op keer in het rood. Wat Van Vleuten deed was enkele keren diep in het rood. 15 seconden terugpakken op een kort klimmetje. Maar vervolgens moest ze in haar eentje op kop (met behoorlijk wat wind), terwijl er een paar anderen aan haar wiel geplakt zaten.
Vd Breggen reed met Koster kop over kop. Niet in het rood op de klim. Wat ze bergop verloren, pakten ze weer terug op het vlakke. Veel efficienter om op deze manier te fietsen.
En misschien dat je denkt dat iedereen kan fietsen "voor twee", maar zo werkt het niet. Ga zelf maar een keer fietsen. In paats van op je toetsenbord zitten. En ga een keer dat parcours fietsen, dan weet je denk ik meer.
En die suggesties over motortjes... bah!
Komkommertijd voor je blijkbaar om even wat onzinnige uitspraken te posten....
Ik heb de uitzending rechtstreeks gezien. Desnoods moet je nog eens naar een herhaling kijken. Na eerst lang in de wielen te hebben gezeten (i.t.t. Van der Breggen), gaat Van Vleuten een eerste keer versnellen. De achtervolgende groep verkleint. Maar nadien neemt CCC opnieuw de kop. Slechts de laatste twee à drie rondjes doet Van Vleuten het volledige werk. En dat scheelt niet veel met Van der Breggen die, nadat ze als heel veel werk verricht heeft, eerst nog een beetje van twee en tenslotte nog een beetje van een medevluchtster(s) steun krijgt. Van Vleuten komt tot op een half minuutje. En dan slaat bij Van der Breggen de turbo aan. Nadat zij veel meer inspanningen geleverd heeft dan Van Vleuten. Terwijl zij de laatste jaren, en ook de laatste weken, duidelijk de mindere was dan Van Vleuten. Zo kan je natuurlijk alles wat krom is, recht praten.
En antwoord ook eens "plausibel" op al mijn andere vragen.