Nizzolo krijgt vertrouwen: “Kijk wat het met Viviani heeft gedaan”

zondag 10 februari 2019 om 11:44

Nizzolo als Italiaans kampioen - foto: Cor Vos

Giacomo Nizzolo’s laatste overwinning dateert alweer van 28 januari 2018. Toch heeft zijn nieuwe ploeg Dimension Data een rotsvast vertrouwen in de Italiaanse sprinter. “Kijk wat het heeft gedaan met Elia Viviani”, aldus sportdirecteur Rolf Aldag in gesprek met Cyclingnews.


Aldag haalt niet zomaar de sprinter van Deceuninck-Quick Step aan. “Viviani was altijd al een goede renner, maar hij won geen achttien wedstrijden bij zijn vorige ploeg Sky”, doelt de oud-renner op het voorbije seizoen van de Italiaan. “Hij komt echter plots in een omgeving waar ze wél aandacht geven aan sprinters.”

“Waar ze wél een plan met hem hebben, en hem ook een kans geven. En waar ze wel een sprinttrein om hem heen bouwen. Ik denk dat Giacomo zich wil bewijzen, en we geloven als ploeg in hem. We willen zien hoe ver hij kan komen als sprinter.”

Sprinttrein 
Nizzolo – op dit moment actief in de Ronde van Valencia – liet eerder al weten dat Dimension Data vertrouwen in hem heeft. “Bij deze ploeg kan ik mijn sprintambities waarmaken. Ze hebben een indrukwekkende lead out tot hun beschikking, die alleen nog maar beter zal worden.”

Dit artikel delen:

12 Reacties

rahimns 10 februari 2019 om 12:01

Hij heeft gisteren niet eens de finish gehaald en Viviani haalde zelfs bij Sky gewoon 10 overwinningen in zijn laatste jaar daar en tig ereplaatsen.

Greg4ever 10 februari 2019 om 13:18

Dat Nizzolo de finish niet heeft gehaald is nogal een kort door de bocht conclusie…

Op social media is te lezen dat hij heeft geknecht voor EBH en is uitgestapt met t oog op Oman…

Edit: hij schijnt ook nog ziek geworden te zijn, aldus de verslaggevers van Eurosport

We gaan binnenkort dus zien wat ie echt waard is.

Serse Coppi 10 februari 2019 om 14:49

Oman begint pas de 16de… Als hij als enige sprinter nu uitstapt in Valencia heb ik daar wel vragen bij. Het lijkt me net een goeie voorbereiding om nog een sprint mee te doen nu in Valencia tegen hetzelfde (een beter) deelnemersveld als dat in Oman…
Voor hetzelfde geld mag hij daar gaan knechten voor Gibbons :p

Edit: ziekte…

josi 10 februari 2019 om 12:09

Lijkt me wel een wat gezochte vergelijking. Toen Viviani de overstap naar QS maakte, was zijn erelijst al veel langer dan die van Nizzolo ooit zal worden.

xistnc 10 februari 2019 om 12:18

Nizzolo bij DD? Check.

Retro Lex 10 februari 2019 om 13:49

De 2e check al deze week. Misschien helpt dit
https://www.wielerflits.nl/nieuws/overzicht-wielertransfers-2019/

Treeg 10 februari 2019 om 12:41

Vandaag op tijd naar huis vertrokken om te oefenen?

Greg4ever 10 februari 2019 om 13:00

Ik snap de vergelijking wel.

Viviani was in het Italië U23 circuit destijds echt de mindere van Nizzolo…

Wat bepaalt dan dat je een toprenner wordt of stagneert in je ontwikkeling? Blessures, begeleiding, steun..?

Retro Lex 10 februari 2019 om 13:06

Ik denk de mate van talent waar je mee geboren wordt, zowel lichamelijk als psychisch.
Naast Nizolo ben ik ook wel benieuwd naar Kittel dit jaar en wat kan Cav nog ?

kielabokki 10 februari 2019 om 13:20

De dokter van de ploeg.

Jan Blokland 10 februari 2019 om 13:22

Natuurlijk is Nizzolo een goede sprinter.
Of hij ook gaat doen wat Viviani op dit moment kan blijft natuurlijk afwachten. Van Viviani werd twee jaar geleden ook niet verwacht wat hij nu allemaal klaar bokst.
Kittel is een twijfelgeval. Heeft wel één keer gewonnen dit jaar, maar dat was met minder concurrentie. Moeilijk in te schatten na zijn mindere periode bij Katusha.
Cavendish heeft zijn beste tijd gehad. Met de jonge garde die er nu aankomt wordt het lastig voor hem. Maar ik vrees dat dat ook geld voor Kittel, Degenkolb en Greipel.

jules van duffel 10 februari 2019 om 16:53

Bij Dimension Data beginnen ze stilaan met een te veel aan rappe sprinters te zitten : Cavendish , Boasson Hagen , Nizzolo , Ryan Gibbons … Afwachten wie voor wie zijn eigen kansen gaat opofferen wanneer het op een spurt voor de overwinning zal gaan .