Niki Terpstra over ‘groot favoriet’ Van der Poel: “Daarmee hebben we een wapen in huis”

zaterdag 28 september 2019 om 20:29

Niki Terpstra kijkt uit naar de WK-wegwedstrijd. De Noord-Hollander is samen met Mathieu van der Poel een speerpunt binnen de Nederlandse selectie. “We moeten zorgen dat we niet in de verdediging gedrukt worden”, zegt hij in een vooruitblik op de wedstrijd. “Dat betekent initiatief nemen”, aldus Terpstra. “En kijk, Mathieu is natuurlijk groot favoriet en daarmee hebben we een wapen in huis. Het zou mooi zijn als we dat kunnen gebruiken.”

Meer video’s zien uit het peloton?
Abonneer je dan nu op ons YouTube-kanaal!

Dit artikel delen:

13 Reacties

Franco Ballerini 28 september 2019 om 20:56

Leuk interview. Maar ik zie er morgen ook wel iemand vroeg aanvallen, net als Annemiek vandaag.

HV 28 september 2019 om 21:10

Alle respect hoor.. maar er zit iets meer competitie in het peloton morgen dan vandaag. Niemand gaat een dergelijke solo uit de mouw schudden.

KnightBiker 28 september 2019 om 21:19

Nee, maar een vroege breuk van 20/30 man zou zo maar kunnen, dan is Het wellicht waard om 50 km te investeren In een goede voorsprong. En een Gilbert ala ronde van Vlaanderen 2017 kan Ook.

vanSpringel 28 september 2019 om 21:26

Kan best wel. Wanneer er trieste pech wordt ondervonden ga je daarna in een troost-, en kansloze soloachtervolging de feiten achterna.

Jan 28 september 2019 om 21:19

Nederlander graag mee in een vroege vlucht

itty 28 september 2019 om 21:39

Evenepoel gaat vroeg vertrekken.

Verweggistan 28 september 2019 om 22:55

Allemaal vertrekken ze vroeg. Kwart voor negen al.

GroteSmurf 29 september 2019 om 02:03

Die glimlach van Terpstra bevalt me wel.

Adrianus 29 september 2019 om 03:38

Als Terpstra zelf maar niet gaat profiteren van dat wapen. Ik betwijfel of Terpstra echt voor Mathieu gaat rijden. Als Terpstra mee gaat in een vroege vlucht en de andere favorieten te veel naar Mathieu kijken, dan zit Mathieu klem. Terpstra rijdt eerder voor Terpstra, dan voor Mathieu.

Merlinappa 29 september 2019 om 06:49

Klopt, en dat maakt Terpstra wel een leuke renner en de Nederlandse selectie ook sterker. Hoezo zou hij niet mogen profiteren?

Lionel Gesink 29 september 2019 om 09:36

Ik vrees dat Terpstra een top 5 plek voor zichzelf belangrijker vindt dan winst voor Mathieu. Die gaat gewoon proberen zo goed mogelijk te profiteren ipv werken voor Mathieu.

Als hij nou in de vorm van vorig jaar was kan ik me dat nog wel voorstellen, maar na dit jaar zou hij zich meer in dienst moeten opstellen.

Oblomov 29 september 2019 om 11:01

De ondersteuning zou wellicht sterker zijn geweest door kleinere namen te selecteren. Roosen had er bijvoorbeeld absoluut bij moeten zijn. Aan de andere kant vertrouw ik er dan weer wel op dat Mollema tot diep in de finale van nut zal zijn voor Van der Poel.