dinsdag 10 juli 2018 om 18:46

Niki Terpstra: “De andere ploegen reden laf”

Quick-Step Floors kon vandaag voor de tweede keer deze Tour een overwinning vieren. Dankzij beulswerk van zijn ploeggenoten kon Fernando Gaviria succesvol sprinten naar een nieuwe ritzege. Niki Terpstra is teleurgesteld dat zijn team weinig hulp kreeg in de achtervolging.

“Die andere ploegen deden niets. Heel laf. Als je niet koerst om te winnen, dan win je gelukkig ook niet. Wij gelukkig wel”, vertelde hij na afloop aan de NOS.

“Wanneer je niet mee gaat helpen, wat voor signaal geef je dan aan je sprinter?” vraagt hij zich hardop af. “Wanneer die andere vier wegblijven, gaat je sprinter sowieso die koers niet winnen. Wanneer we ze wel pakken, maak je sowieso een kans. Ik snap niet dat de andere ploegen dat niet hebben gedaan.”

RIDE Magazine
30 Reacties
10-07-2018 20:55
Het is wel wat laf maar even goed wel begrijpelijk en het heeft vooral niet bijster veel zin om het steeds opnieuw aan te duiden. QS heeft een monsterteam dat de klus van A tot Z aan kan, dan gaan ze je naar je kijken. Ik zou als concurrerend team er eentje wat laten meedraaien.
10-07-2018 21:33
Perfecte tactiek vandaag dus van de andere sprintersploegen, geen trap te veel hoeven doen en toch een massasprint gekregen.
10-07-2018 23:01
Tja... de massasprints zijn bijna even belangrijk georden als het AK. Als je een sprinter meeneemt moet je er op zijn minst voor zorgen dat die zijn kans kan gaan ...
10-07-2018 23:07
Belachelijke reacties hier. Nu zou men bij Quick-Step niks mogen zeggen over de passiviteit bij andere teams. Maar toen Quick-Step zelf in de Giro 1 keer niet mee reed was iedereen hier aan het wenen. Hopelijk stoppen ze vanaf nu met rijden, laten ze al het werk aan de anderen en profiteren ze er optimaal van. Benieuwd naar de reacties hier dan...
11-07-2018 02:17
Ik snap de frustratie. Je zit in de tour, gaviria heeft 1(!) sprint gewonnen en ze gaan al huilen en niet meerijden? De grote baas kennende gaat dat averechts werken. QST zal ook niet meer alleen gaan rijden, dat weet je nu al.

Reacties zijn gesloten.

RIDE Magazine