Nieuw in 2021: Ride Magazine, powered by WielerFlits

woensdag 20 januari 2021 om 19:45
Nieuw in 2021: Ride Magazine, powered by WielerFlits

In 2021 voegen we een nieuw hoofdstuk toe aan het WielerFlits-avontuur. Op 18 maart verschijnt de eerste editie van ons eigen magazine, dat de naam Ride krijgt. In deze proloog nemen we jullie graag mee in onze voorbereidingen en geven we antwoord op de vraag waarom we dit gaan doen.

Met WielerFlits proberen we al 12,5 jaar om jullie zo goed mogelijk te informeren over wat er op dit moment speelt in de wielerwereld. Die focus op de actualiteit wordt door jullie gewaardeerd. Onze artikelen worden door steeds meer wielerliefhebbers gelezen.

Met Ride willen we nog een stapje verder gaan. Over de wielersport zijn immers veel meer mooie verhalen te vertellen, dan artikelen over wedstrijden die in de nabije toekomst op het programma staan. Denk bijvoorbeeld aan reportages, uitgebreide interviews, achtergrondverhalen of een blik achter de schermen met personen uit het peloton. Zowel de hoofdrolspelers als de unsung heroes.

De afgelopen jaren hebben we geleerd dat een snel medium als een site of een app soms een minder geschikt platform is voor dergelijke artikelen. Verhalen die te mooi zijn om te laten liggen. Met Ride willen we daarom wielerfans iets extra’s bieden en een podium geven aan verhalen die we anders niet geschreven zouden hebben.

De verhalen in Ride zullen vooral gemaakt worden door de namen die ook nu al boven onze artikelen staan: Maxim, Youri, Nick, Koen, Niels, Julian, Tim & Tim, Nico en Raymond. Maar om eerlijk te zijn, een papieren magazine maken is nieuw voor ons. Om van Ride een blad te maken wat jullie graag lezen, krijgen we hulp van een routinier die ervaring heeft met het maken van boeiende wielermagazines. Rodrick de Munnik was 13 jaar hoofdredacteur van o.a. Fiets en ProCycling. Maar bovenal is hij een echt wielerdier, die net als jij en ik geniet van mooie verhalen over de sport waar we ons hart aan verloren hebben.

Heeft de komst van Ride ook invloed op de artikelen die op WielerFlits verschijnen? Het antwoord daarop is nee. We blijven artikelen publiceren in dezelfde mate en frequentie zoals we dat nu doen. Ride is voor ons vooral een manier om extra verhalen te kunnen maken. We beginnen met een papieren versie, maar willen het ook digitaal gaan aanbieden. Zodat iedereen voor zichzelf kan uitmaken op welke manier hij deze verhalen wil lezen.

Ride wordt niet alleen een blad voor jullie, maar ook met jullie. We zijn al druk bezig met de eerste verhalen, maar zijn ook benieuwd naar jullie ideeën. Dus deel met ons wat jij graag in Ride zou willen lezen. Dan kijken wij of we dat kunnen realiseren.

Onze eerste editie wordt een seizoensgids, die 18 maart online en bij diverse verkooppunten in Nederland verkrijgbaar zal zijn. Tot het zover is, lees je hier en op ridemagazine.nl de laatste updates. Wil je niets missen van de laatste ontwikkelingen rond Ride? Schrijf je dan in voor de Ride-nieuwsbrief.

Heb je vragen? Stel ze in de comments!

Dit artikel delen:

92 Reacties

Yeez 19 januari 2021 om 12:03

Wat een fantastisch initiatief!

hartstikkebedankt 19 januari 2021 om 12:08

Cool, gefeliciteerd!

Secondant 19 januari 2021 om 12:16

Nice!! Kijk er naar uit! Hopelijk is er ook ruimte voor foto-reportages. Sommige dingen kun je niet in woorden overbrengen. De schoonheid van foto’s is ongeëvenaard!

Merlinappa 19 januari 2021 om 12:49

Precies dit. Ik hou me als wielerfotograaf ook graag aanbevolen ;)

Vincent Lacressonniere 19 januari 2021 om 12:24

Gaaf!

Maar waar ik persoonlijk nooit op zit te wachten zijn juist seizoensgidsen, tourgidsen, klassiekergidsen, etc. Dan worden de pagina’s vooral gevuld met parcoursmappen en statistieken, zake3n die je nu juist prima op internet kan vinden.

De meerwaarde zit m in de lange verhalen, diepte interviews en unsung hero’s, wat mij betreft.

Succes!

platteprijs 19 januari 2021 om 12:41

Ik zit juist wel te wachten op een seizoensgids met alle ploegen van WT tot en met conti. Die gids gebruik ik het hele seizoen. Het enige magazine dat ik bewaar is ook die seizoensgids en ik heb al een behoorlijke stapel.

Michelangelo 19 januari 2021 om 12:51

Sluit me hier helemaal bij aan. Misschien dat het brede publiek wel trek heeft in dat soort voorbeschouwingen, en verkoopcijfers zijn ook belangrijk.

Ik lees dan liever een persoonlijk verhaal van iemand met gewone fietsbenen die een bepaalde col heeft gereden, dan het standaard lijstje van percentages en eerdere winnaars.

Maar uiteindelijk is het de afweging welke doelgroep je denkt te bedienen, en wat deze doelgroep motiveert om een tijdschrift wel of niet te kopen.

Hoe dan ook succes, en ik hoop dat de achtergrondartikelen en interviews ook hier gewoon door kunnen blijven gaan.

Panache 19 januari 2021 om 14:46

Een papieren magazine heeft altijd als gevaar dat het door de actualiteit wordt ingehaald, zeker binnen het wielrennen. Ik zou aanbevelen om binnen een magazine niet verder te gaan dan sfeer en verhalen.

André Hilgersom 19 januari 2021 om 12:31

Vindt het sympathiek en als ondernemer moet men blijven zoeken. Maar zijn er nog méér verhalen te schrijven dan die al staan in de bekende wielerbladen? Een samenwerking met deze of gene, ligt mijn inziens, meer voor de hand. Succes!

HoofdIsVrij 19 januari 2021 om 12:39

Volg ik helemaal.

Net als de Wielerflits podcast die niet van de grond kwam doordat er al zoveel (goed) aanbod is.

Maar desalniettemin inderdaad veel succes! En ik snap het ergens ook wel. Goede interviews verdwijnen hier toch een beetje tussen de massa’s berichten over onze favoriete renners. Ik kan mij voorstellen dat dat vrij ondankbaar is voor het harde werk wat erachter schuil gaat.

platteprijs 19 januari 2021 om 12:44

Ik neem aan dat er een businesscase ligt die duidelijk maakt dat er geld te verdienen valt, met name aan advertenties (een adblocker voor papieren magazines is er nog niet) en minder aan abonnementen. Anders begin je er niet aan.

FDJ 19 januari 2021 om 13:09

Er ligt opzich wel een gat in de wielertijdschriften. Wieler Revue is de laatste jaren keihard achteruit gehold in kwaliteit. Dat was jarenlang echt een goed tijdschrift, maar nu echt niet heel sterk.

Ik hoop overigens dat bovenstaande afbeelding een voorbeeldafbeelding is want dat is natuurlijk een halve kopie van Procycling (De Munck) en niet onderscheidend.

Beer 19 januari 2021 om 12:37

Mooi, proficiat!

Explorer 19 januari 2021 om 12:55

Hmm gemengd, een tijdschrift is in mijn ogen een beetje oudbollig. Niks vernieuwends aan. Ik heb vele tijdschriften gelezen over fietsen(mtb, race, baan). Maar in de loop van de tijd vond ik de info ook terug op het web. En soms zelfs uitgebreider. Zowel visueel(mini docu’s) als schriftelijk.
Ik weet niet of jullie een o-meting gedaan hebben wat/of er draagvlak is voor een magazine? Hoe oud is de doelgroep die je aanspreekt? Blijf je wat hangen in de oudere doelgroep of richten jullie jezelf (ook) op de jongeren? Zo ja het laatste is een tijdschrift niet meer van deze tijd.
Neem eens een goede social media expert in de hand om daar meer draagkracht in te krijgen. Wat willen jongeren zien en wat is het business model daarin. Valt veel meer uit te halen.
Ik wens jullie wel veel succes, en hopelijk een geslaagd magazine.

klootje kriekeljon 19 januari 2021 om 13:01

Precies. Pro Cycling, Wielerrevue, Fiets magazine.. het is hier door de jaren heen allemaal verdwenen. Geen noodzaak meer.

Desondanks, alles succes gewenst.

Arie den Blanken 19 januari 2021 om 13:21

Helemaal eens Explorer. ik heb de tijd nog meegemaakt dat er slechts een wielertijdschrift was: Wielersport dat gekoppeld was aan de wedstrijdlicentie van de KNWU. Ik lees al zeker twintig jaar geen papieren tijdschriften meer. En al helemaal niet die met een Engelstalige titel.

platteprijs 19 januari 2021 om 13:44

@Arie toen ik een licentie had en dus Wielersport las, bestond WielerRevue ook al.

Je toevlucht nemen tot een Engelstalige titel kun je taalarmoede noemen, maar zegt niks over de kwaliteit van het blad. Bovendien komt 'revue' uit het Frans.
Maar als je stelt dat Ride geen goede naam voor een wielermagazine is, ben ik het met je eens. Het zou net zo goed over paardensport kunnen gaan.

platteprijs 19 januari 2021 om 13:57

@ Explorer nog los van of er plek is voor een wielermagazine, een papieren blad is allesbehalve ouderwets. In Nederland worden nog heel veel tijdschriften gemaakt en er komen nog regelmatig nieuwe bij. Genoeg uitgevers die hun bladen digitaal gingen uitbrengen, zijn op hun schreden teruggekeerd en brengen weer een papieren versie uit. Sociale media bestaan naast tijdschriften maar zijn geen alternatief. Het verschil met vroeger is dat je als uitgever nu naast een papieren blad op meer mediakanalen actief bent.

Arie den Blanken 19 januari 2021 om 14:18

@ Platteprijs. citaat :@Arie toen ik een licentie had en dus Wielersport las, bestond WielerRevue ook al.
Dat kan prima kloppen maar ik heb nog meegemaakt dat Wielersport het enige tijdschrift was. Midden jaren 70 kwam Wielerrevue voor het eerst. Ik heb zeker meer dan 15 jaargangen Wielersport gehad en alles compleet bewaard. Tot en met 86 toen ik mijn laatste licentie had. Ik ben ook vanaf het begin abonnee geweest van Wielerrevue. Ik schat zo’n 20 jaar. Ook alles bewaard en een decennium geleden samen met de complete jaargangen Wielersport cadeau gedaan aan een verzamelaar. Af en toe kijk ik in de bibliotheek nog wel eens tijdschrift in maar kopen doe ik ze al heel lang niet meer.

Explorer 19 januari 2021 om 14:19

@platteprijs, klopt en vele ervan gaan failliet. Of stappen juist over op een digitale versie. Kranten bv. Maar mijn generatie(tussen de 25 en 40 jaar) leest nauwelijks een papieren krant of een papieren blad. Die groeien op met tablet telefoon of e-reader. Zitten meer op sociale kanalen en zijn visueel ingesteld. De generatie boven mij lezen geen papieren krant, maar wel tijdschriften. Vrouwen lezen veel tijdschriften flair, libelle etc.
De 75+ zijn van het papieren werk. Komt ook doordat deze generatie daar mee zijn op gegroeid.
Geen aanval op het concept of wat dan ook. Gewoon mijn mening, ik denk dat er te weinig op het sociale net wordt uitgespeeld. En daat valt veel meer publiciteit/marktwaarde/ geld mee te verdienen dan een wielerblad.
Wielerflits was opgezet door jonge mensen, maar overgenomen door een wat oudere groep werknemers met oude ideeën. Ja die werken maar zijn toekomst gericht oudbollig.
Kom op zeg!

Martin van den Bosch 19 januari 2021 om 14:36
Quote:
Wielerflits was opgezet door jonge mensen, maar overgenomen door een wat oudere groep werknemers met oude ideeën. Ja die werken maar zijn toekomst gericht oudbollig.

Of die jonge mensen worden 12,5 jaar na de start zelf een dagje ouder ;) Dat WielerFlits is overgenomen klopt niet. Maxim (30) en ikzelf (38 al) hebben het er nog steeds voor het zeggen. En als dertigers kunnen wij genieten van een mooie print-titel. Zeker wanneer het over wielrennen gaat. Hopelijk velen met ons, ongeacht de leeftijd.

Explorer 19 januari 2021 om 14:56

@hoi Martin, ten eerste tof dat je reageert. Hoeft niet maar zegt wel iets over je vastberadenheid over het tijdschrift concept. Chapeau.
Ik denk toch dat het genieten van een print titel van korte duur zal zijn en een verloren investering.

Wat betreft het 'overnemen' bedoel ik niet financieel of leiderschap matig maar meer op ideen niveau.

Maar nogmaals succes met het blad. Hopelijk word het een bestseller week in week uit.(of maandelijks)

Martin van den Bosch 19 januari 2021 om 15:11

Dank voor je verduidelijking Explorer!
Ik begrijp overigens dat mensen sceptisch zijn. Ikzelf behoor ook tot de categorie die de afgelopen jaren meer abonnementen heeft opgezegd dan afgesloten. Maar we zien dit echt als een goede manier om meer mooie wielerverhalen te kunnen maken. Aan ons de opdracht om mensen te overtuigen.

Laatste man 19 januari 2021 om 16:28

Deel ik niet helemaal. Ik zie juist dat in mijn omgeving (30+) mensen nog steeds m/of weer magazines en kranten lezen. Tuurlijk veel digitaal en snel. Maar voor fotoreportages, achtergrondstukken etc. zeker. Wellicht moet je je afvragen hoevaak je een magazine wilt uitbrengen. Wellicht maar 2/3 keer per jaar om het zonecht speciaal te houden.

platteprijs 19 januari 2021 om 16:40

@ Explorer. Er is zeker verschil tussen generaties in leesvoorkeuren. Maar ik werk als eindredacteur en hoor al 20 jaar het einde van het papieren magazine voorspellen (ik heb het niet over kranten, dat is een ander medium). Mijn mening: dat einde komt ooit, maar dat duurt nog lang. Maar los van meningen, uit onderzoek blijkt dat nog altijd meer mensen voor een papieren blad kiezen dan voor een digitale versie. En dat is een dwarsdoorsnede van de bevolking, dat dat alleen voor 75-plussers geldt, is niet correct. Papieren magazines worden zelfs weer iets populairder de laatste 2 jaar.

Jacco van Stierop 19 januari 2021 om 16:52

@platteprijs
Verschil is wel dat ‘revue’ een leenwoord is, en dus opgenomen in de Nederlandse taal (‘iets de revue laten passeren’) en ‘ride’ niet. Ik weiger begrip op te brengen voor een Engelse titel wanneer men zich richt tot een Nederlandstalige doelgroep. Van ‘powered by …’ gruw ik al helemaal, maar heb me er al lang bij neergelegd dat ik tot een kleine minderheid behoor.
Vind ‘Platteprijs’ eigenlijk wel een mooie titel voor het tijdschrift.

Achtergrondverhalen en –reportages zou ik het liefst zien. Een tijdje terug las ik ergens een ontroerend verhaal over de band die Julian Alaphilippe had met zijn vader; in die richting dus. Ideetjes die even snel opkomen zijn:

– Fabio Jakobsen op bezoek in Albese con Cassano (nabij de Civiglio) waar hij naast het monument ter nagedachtenis aan Casartelli vertelt hoe hij nu, revaliderend, tegen het leven aankijkt;
– hoe is het nu met Igor Astarloa? Heeft Gerrie van Gerwen hem nog wel eens gesproken?
– ooggetuigenverslag van La Tropicale Amissa Bongo of de Ronde van Rwanda;
– zijn die voor een doorsnee wielertoerist te doen, die weggetjes van de Tro Bro Léon?
– waarom komen bijna alle wielerprofs uit Litouwen bij een Franse ploeg terecht?
Zoiets.

Voorbeschouwingen, verwachtingen voor het komende seizoen, etc. zijn al in overvloed te vinden, daar kan je je nauwelijks in onderscheiden.

HoofdIsVrij 19 januari 2021 om 17:50

Eens met Jacco.

De bladen die ik lees zijn juist totaal niet gebonden met de actualiteit. Zo kan je ze ook nog een half jaar later lezen. Ik merk dat ook met podcasts. Die wielerpodcasts die tijdens een grote ronde worden gemaakt of een voor- of nabeschouwing is luister ik eigenlijk nooit meer terug. De wat meer tijdloze zeker nog wel.

Daarnaast spaar ik altijd een aantal bladen op die ik vervolgens lees tijdens een lange vlieg- of treinreis.

Theo H 19 januari 2021 om 19:24

@Jacco: Eens met de onderwerpen, maar de markt voor dat soort achtergrondverhalen is niet zo groot. Het zijn vooral de ‘freaks’ en 35+ generatie die dat interessant vinden. Een ‘luchtige’ voorbeschouwing op de Tour de France verkoopt veel beter bij het grote publiek. Kans is dus groot dat je een mix krijgt, met het risico op vlees noch vis: een artikel over schijfremmen, een interview met een actuele NL-renner, een paar dagen meelopen met Team DSM tijden Parijs-Nice, voorbeschouwing op de klassiekers (paar kenners die voorspellen wie dit voorjaar gaat verrassen), een hoe is het met Remmert Wielinga, wat nieuws over wielerliteratuur etc.

Explorer 19 januari 2021 om 19:38

@platteprijs, aan alles komt een einde vooral aan het papieren tijdperk. En magazine zijn echt niet meer zo winstgevend als 30 jaar geleden. De doelgroep zoals 'theo h' aangeeft is marginaal klein en ouder. 35+(ik denk zelf nog ouder) en de 'freaks' groepen zijn niet groot genoeg om een blad winstgevend te maken. Ik mis dan toch wat innovatie bij Martin en Maxim. Nostalgie van het blad wint het boven de marketing/ondernemen drang met blik op de toekomst.

Maar goed eigenwijs zijn hoort er ook bij en lekker iets doen wat je leuk vind brengt veel in het leven. Een blad maken met veel positiviteit en inhoud kan overslaan op het publiek…
Hopelijk heeft de drukker een gunstig prijsje voor ze ;-)
Go for it mannen.
Ik zal de site lekker blijven lezen:-)

GwtB 19 januari 2021 om 12:59

Mooi initiatief.
Over tourgidsen gesproken, Ik vind het heerlijk om een etappe te volgen met een gids op de bank. Nadeel is dat die gidsen altijd weken vooraf worden gedrukt en dus absoluut niet actueel zijn.
Brengen jullie een tourgids uit die wel actueel is, dus verschijnt 1 / 2 dag(en) voor start van de tour? Ik ben benieuwd.
Succes

Theo H 19 januari 2021 om 19:26

Wat denk je? Inhoudelijk een logische gedachte, maar commercieel kansloos.
Er moeten ook tijdschriften verkocht worden. Als je met een last minute versie komt, heeft 90% al bij de concurrentie geshopt.

josemanuelfuente 19 januari 2021 om 13:20

Net 3 maanden geleden na bijna 40 jaar de Wielerrevue opgezegd, behalve de foto’s vond ik het nog weinig toegevoegde waarde hebben.

Kelder is de Man 19 januari 2021 om 13:35

Alhoewel er weinig reacties hier zijn bij de materiaalzone, lees ik het graag. Techniek en productinformatie zou ik eerder een magazine voor aanschaffen, dan nieuws wat al snel weer oud is. En mooie verhalen.. misschien kan Jacco van Stierop daar aan meewerken.

Jean Dumas 19 januari 2021 om 13:40

Succes. Ik zou beginnen met specials rond de klassiekers en grote ronden, alsmede een seizoensgids.

Koersmaniak 19 januari 2021 om 13:56

Die seizoensgids en specials liggen vaak al in veelvoud in de krantenwinkel.
In België krijg je zo een gids met de ploegen, renners en parcours gratis bij de krant.

platteprijs 19 januari 2021 om 13:51

Wat je met een wielermagazine onvermijdelijk gaat krijgen, is dat een deel van deze site alleen toegankelijk wordt voor abonnees.

Martin van den Bosch 19 januari 2021 om 14:39
Quote:
Wat je met een wielermagazine onvermijdelijk gaat krijgen, is dat een deel van deze site alleen toegankelijk wordt voor abonnees.

Zoals vermeld in onze aankondiging: artikelen die nu gratis zijn blijven gratis beschikbaar. We willen vooral iets extra’s bieden. Bijvoorbeeld dat mensen die het magazine gekocht hebben dit ook digitaal kunnen lezen.

rahimns 19 januari 2021 om 13:55

Ben zelf geen wielermagezine persoon. Zie eerlijk gezegd de meerwaarde ook niet. Had er dan een online magazine van gemaakt. Koop zelf nooit papieren bladen meer….maar veel succes.

Veloburto 19 januari 2021 om 14:01

Ik ben abo van De Muur, Procycling, Wielerrevue en Bicycling. (puur om de wielerlectuur in leven te houden en de lockdown wat dragelijker te maken ;) )

Mijn ervaring, ik hou van longreads a la De Muur en vette interviews met renners die wat te melden hebben. De statistieken en seizoensgids-achtige dingen vind ik minder. Stats kan ja beter op procyclingstats vinden.

Wat ook minder is, elk wielerblad heeft precies dezelfde voorbeschouwing op alle etappes van de Tour. Heeft totaal geen meerwaarde en geen USP

havana 19 januari 2021 om 14:05

Dappere poging, ik ben benieuwd naar de scope. Wordt het 100% pro? Zo ja, vraag ik me wel af wat het onderscheidend vermogen gaat zijn t.o.v. Procycling.

Martin van den Bosch 19 januari 2021 om 15:12
Quote:
Dappere poging, ik ben benieuwd naar de scope. Wordt het 100% pro? Zo ja, vraag ik me wel af wat het onderscheidend vermogen gaat zijn t.o.v. Procycling.

Nee, we laten ons niet beperken door een afbakening van enkel pro. Mooie wielerverhalen is het voornaamste uitgangspunt.

Wheely 19 januari 2021 om 14:14

Heerlijk, kan ik eindelijk eens een fatsoenlijk artikel over wielrennen lezen zonder jullie suffe reacties tegen te komen. ;)

Verweggistan 19 januari 2021 om 14:32

Zal je straks zien: is er een rubriek met brieven van lezers :).

En er moet natuurlijk een rubriek komen met de prangende vragen en problemen van lezers:, beantwoord door de redacteuren, die rubriek dopen we dan ‘Lieve Youri’ :)

Wheely 19 januari 2021 om 15:39

Top idee, als die "Lieve Youri" rubriek niet in het tijdschrift komt dan beginnen we het gewoon als forum topic :)

Nils96 19 januari 2021 om 14:18

Leuk! Hopelijk fraai vormgegeven met goede achtergrondverhalen en dito interviews!

Panache 19 januari 2021 om 14:53

Als liefhebber van zo neutraal mogelijk nieuws (bijv. De Correspondent) hoop ik dat het magazine sterk genoeg is om op eigen benen te staan en onafhankelijk is (lees: kan leven op de verkoop, niet op de advertenties/marketing).
Ik zie voor me dat het magazine bij Jumbo komt te liggen en mede een verlengstuk is van TJV in een redactioneel/journalistiek/onafhankelijk jasje. En commercieel gezien zou dit ook een slimme zet zijn voor alle partijen.
We gaan het zien na publicatie.

Koers 19 januari 2021 om 15:27

Deze tijdschriften zijn juist heel interessant voor bedrijven om te adverteren omdat ze zo specifiek zijn, je bereikt de wielrenner/liefhebber(waarschijnlijk man?? en waarschijnlijk van een bepaalde leeftijd aangezien de jeugd geen tijdschriftabonnementen neemt). Fietsmerken betalen goud geld om precies deze lezer te bereiken dus reclames ga je sowieso zien. Het is idd wel te hopen dat er bijv eerlijke reviews van producten komen, maar dat zal lastig worden vermoed ik :P

Koers 19 januari 2021 om 15:23

Ik was lid van Procycling maar in wezen door WF niet meer. WF is actueel, zo’n blad niet. Ik meen dat ik de tourspecial kreeg gedurende de giro. Daarnaast leveren de mensen hier soms aanvullende informatie. Daar ligt de kracht.

Ook lijkt het me lastig om je te onderscheiden van andere bladen waar men al lid van is. Routes, voorbeschouwingen zijn vrijwel allemaal hetzelfde. Het zal waarschijnlijk moeten komen van diepteinterviews en heroische verhalen.

WF heeft een groot publiek waar je natuurlijk heel gericht mensen op het blad kunt wijzen. Wat dat betreft heeft het zeker een kans, al zal het lastig zijn om mensen die al een wielerabbo (dat zijn tenslotte de zeldzame mensen die er nog voor willen betalen) te overtuigen hun huidige abonnement in te ruilen voor Ride of erbij te nemen.

Oja, als groene hond zijnde heb ik mij doodgeërgerd aan die plastic rommel/pinpassen van scheerspul/kleding die ik bij procycling erbij kreeg. Was voor mij deel van de reden om op te zeggen.

IlPirata 19 januari 2021 om 15:57

Altijd goed, meer wielerlectuur! Procycling en WR doen ook al jaren leuk hun duit in het zakje.

Albert Niezink 19 januari 2021 om 16:06

Als het blad net zo goed is als Wielerflits…..meer dan welkom.
Maar waarom noem je het niet gewoon wielerflits?
Dat scheelt een heel stuk marketing.

platteprijs 19 januari 2021 om 16:52

Eens. Ik denk dat hier een fout wordt begaan. Wielerflits is een bekend en sterk merk (titel), terwijl Ride niet alleen vage naam is maar zich ook nog eens helemaal moet gaan bewijzen als titel.

Spiery 19 januari 2021 om 18:00

Helemaal mee eens

ericdc 23 januari 2021 om 08:30

Inderdaad! Wielerflits is de laatste paar jaar een bijzonder kwaliteitsvol “merk” geworden! De teksten die jullie redactie afleveren doen in niets onder voor wat je in de krant leest. “Wielerflits” ook als naam gebruiken voor het nieuwe tijdschrift garandeert al enkele fietslengtes voorsprong…

Wim Kruithof 19 januari 2021 om 16:14

Op deze site kom ik af en toe verbluffend mooie poëzie tegen (met name van Luuk van der Meer). Vaak verhuld in de voorbeschouwingen, als Paris-Roubaix 2015, Gent-Wevelgem 2017, Strade Bianche 2017 en Luik-Bastenaken-Luik 2016. Schrijft hij nog voor WielerFlits, zie zijn naam er niet meer bij staan. Was / is met grote afstand de meest begenadigde schrijver.

Wanneer het tijdschrift meer van dit genre opteert, zal ik iedere letter opvreten. Daarbij zou ik het persoonlijk mooi vinden als het ontstaan van koersen meer belicht wordt. Dat gebeurt soms bij voorbereidingen, maar vaak vooral de grotere wedstrijden.

Koers 19 januari 2021 om 16:45

@redactie Maar 12,5 jaar, dat is een jubileum. Misschien leuk om eens terug te blikken op het ontstaan van wf, gingen jullie gelijk vol voor wf of savonds na het werk artikelen tikken, wat cijfers over de groei per jaar, wanneer eerste sponsor, gemaakte keuzes, wanneer dachten jullie dit is echt een succes, achtergrond oprichters, tegenslagen/meevallers etc etc.

Uiteraard wel op wf plaatsen :)

rovi 19 januari 2021 om 17:20

Mooi initiatief, maar bijzondere titel. Er is al een event The Ride, ondersteund door Fiets. Met de komst van Roderick en de titel van het nieuwe blad krijgt de slogan van dat event: “Fiets presents The Ride” wel een heel bijzondere betekenis ;)

Spiery 19 januari 2021 om 17:56

Ik lees nog steeds graag (papieren) tijdschriften. Ik lees graag wedstrijdverslagen, vooruitblikken/voorspellingen, anekdotes, info over aanstormend talent, enz.

Headlines

Materiaalzone

Populair