Nairo Quintana verlengt zijn contract bij Arkéa-Samsic

dinsdag 16 augustus 2022 om 19:12
Nairo Quintana verlengt zijn contract bij Arkéa-Samsic

foto: Cor Vos

Nairo Quintana heeft zijn aflopende contract bij Arkéa-Samsic verlengd. Daardoor rijdt de klimmer ook komend seizoen voor de Franse ploeg, waarvoor hij sinds 2020 uitkomt.

Voor ploegmanager Emmanuel Hubert is Quintana een van de drijvende krachten van zijn ploeg, samen sprinter Nacer Bouhanni en allrounder Warren Barguil. “De ploeg klopt nu op de deur van de WorldTour. De contractverlenging van Nairo is het resultaat van onze gemeenschappelijke wil om onze ploeg verder te ontwikkelen. Hij is een klimmer van wereldklasse en had in elk opzicht een voorbeeldig seizoen 2022, zowel in de korte rittenkoersen als de Tour de France.”

Quintana ervaart zijn huidige ploeg ‘als familie’ en wist al snel dat hij zijn contract wilde verlengen. “Ik heb veel waardering voor Emmanuel Hubert. Hij reikte me de hand aan het einde van 2019 en ik ben hem niet vergeten. Het team is gegroeid sinds ik er ben, en dat blijft het doen. We begonnen samen goede resultaten te behalen in 2020, en dat zette vorig jaar door. Dit geweldige momentum heeft zich dit jaar weer voortgezet.”

Quintana won dit jaar een rit en het eindklassement in zowel de Tour de La Provence en de Tour des Alpes Maritimes et du Var. Verder was hij vierde in de Volta a Catalunya, vijfde in Parijs-Nice en zesde in de Tour de France. Deze week gaat hij ook van start in de Vuelta a España.

Dit artikel delen:

11 Reacties

zacht 16 augustus 2022 om 19:35

Nairo-man begint onderhand een cultheld te worden.

0
Alfred Issendorf 16 augustus 2022 om 20:32

Ik spreek geen woord Spaans, maar fonetisch klinkt het bij mij altijd als Nare Quintana. Wat een misselijkmakend kereltje. Ik gun hem zo ongeveer niets.

0
lo squalo dello Stretto 16 augustus 2022 om 20:46

Wat heeft hij jou of je familie misdaan dan? Hoe kan je nu tegen een gevleugelde klimmer zijn in het tijdperk van robots/tijdrijdende klimmers die aanklampen?

0
DonQuijote 17 augustus 2022 om 06:06

@Alfred Issendorf
Je eerste woorden geven je onwetendheid al aan. En de rest van je commentaar doet je bijdrage op gaan voor de zinloosheidsprijs. Je maakt een goeie kans te winnen.

Zoals lo squalo dello Stretto al in andere woorden zegt: hoe kan je dit nu zeggen over Quintana?!

Je hebt vast zelf een niet zo gelukkig leven; een ander zo goed als niets gunnen tsssss.

0
klootje kriekeljon 17 augustus 2022 om 06:20

Schijnt anders wel (een van) de meest gehate renner(s) van het peloton te zijn.

0
oostrijck 16 augustus 2022 om 19:50

Ik bedoel het minder negatief dan het klinkt, maar Arkea en Quintana zijn tot elkaar veroordeeld. Het is voor Arkea op dit moment lastig om nog een echt goede klassementsrenner aan te trekken. Voor Quintana zullen de grote contracten inmiddels elders ook niet meer voor het oprapen liggen en bij Arkea blijft hij kopman.

0
Cochise 16 augustus 2022 om 19:58

Nairo doet ook graag klink z’n eigen zin, dat kan ook lang niet meer bij elke ploeg met al dat geprofessionaliseer en overijverige performance managers

0
lo squalo dello Stretto 16 augustus 2022 om 20:46

Goede zet voor beide partijen! Hopelijk gaat hij wel nog eens naar de Giro, de ronde die hem het beste ligt.

0
Gangmaker 16 augustus 2022 om 21:36

Verbeteren doet hij toch ook niet meer. Heeft zijn plafond al lang bereikt

0