Na tweede NK-titel denkt Riejanne Markus aan Parijs: “Moet nu stand-by staan door blessure Ellen van Dijk”
Riejanne Markus mag het rood-wit-blauw weer dragen - foto: Cor Vos
woensdag 19 juni 2024 om 19:12

Na tweede NK-titel denkt Riejanne Markus aan Parijs: “Moet nu stand-by staan door blessure Ellen van Dijk”

Voor Riejanne Markus was de Nederlandse titel tijdrijden in Steenbergen de bevestiging van een goede vorm aan het begin van een drukke zomerperiode. Voor de kopvrouw van Visma | Lease a Bike wacht straks mogelijk de Olympische Spelen, omdat Ellen van Dijk door een breuk in haar enkel onzeker is voor Parijs. “Dat gun ik haar natuurlijk niet, maar ik moet nu wel stand-by staan”, zegt Markus.

In eerste instantie viel Markus af voor het Nederlandse viertal dat naar de Olympische Spelen mag, maar door de blessure van Van Dijk is er wat veranderd. “‘Voor mij is dat ook bijzonder. Eerst de teleurstelling dat ik niet naar Parijs ging en toen het belletje over Ellens blessure”, reageert Markus in gesprek met CyclingOnline.

“Voor mijn planning verandert het niets of ik wel of niet ga rijden. Ik ga na het NK op de weg op hoogtestage richting de Tour de France Femmes. Binnenkort krijg ik een update en dan hoor ik hoe de vlag erbij hangt. Ik heb er geen invloed op”, weet de Noord-Hollandse, die dit voorjaar tweede werd in de Vuelta voor vrouwen en Veenendaal-Veenendaal solo won.

En nu dus de Nederlandse tijdrittitel, voor het tweede jaar op rij. Er stond geen maat op Markus. “Ik kwam al snel voorbij Shirin van Anrooij en zag Demi Vollering op een gegeven moment rijden, toen wist ik dat ik goed onderweg was. Ik had een doel gemaakt van dit NK, wilde heel graag dat rood-wit-blauw om de schouders en ik ben blij dat dit overtuigend gelukt is”, zegt ze.

RIDE Magazine
2 Reacties
19-06-2024 19:15
Jammer dat ze niet allebei rijden.
    20-06-2024 09:45
    Voor de tijdrit is het inderdaad wel jammer. Voor de wegrit, waar ze dan ook moeten meedoen, zou het betekenen dat iemand anders, een potentiële winnaar, niet mee kan doen.

Reacties zijn gesloten.

RIDE Magazine