Movistar pakt voor E3 Harelbeke uit met aanwezigheid Landa

Door , dinsdag 20 maart 2018 om 15:26

foto: Sirotti

Mikel Landa zal in de E3 Harelbeke – die komende vrijdag op het programma staat – voor het eerst kennis maken met de Vlaamse kasseien. De 28-jarige coureur maakt onderdeel uit van de vandaag geopenbaarde selectie van zijn werkgever Movistar.


Een maand geleden werd bekend dat Landa op 28 maart aan de start zal staan van Dwars door Vlaanderen. Nu blijkt dat hij zijn kasseidebuut al aanstaande vrijdag zal maken in de E3 Harelbeke. De Baskische klimmer hoopt zich hierdoor voldoende voor te bereiden op de kasseienrit in de komende Tour de France.

Landa krijgt het gezelschap van Nelson Oliveira en Andrey Amador, die voor de ploeg een goed resultaat uit de brand moeten slepen. De selectie wordt verder aangevuld met de Duitse tijdrijder Jasha Sütterlin en de Spanjaarden Carlos Barbero, Jorge Arcas en Héctor Carretero.

Selectie flag-es Movistar voor flag-be E3 Harelbeke 
flag-cr Andrey Amador
flag-es Jorge Arcas
flag-es Carlos Barbero
flag-es Héctor Carretero
flag-es Mikel Landa
flag-pt Nelson Oliveira
flag-de Jasha Sütterlin

Dit artikel delen:

13 Reacties

Stenalic 20 maart 2018 om 15:30

Waar is onze kasseientopper Imanol dan?

WCEendT 20 maart 2018 om 15:31

Imanol is aan het knechten in Catalonië. Zoals hij elk jaar doet, om vervolgens RvV tot LBL te rijden.

DMenchov 20 maart 2018 om 15:46

Jammer. Erviti is een renner die wanneer alles op zijn plek valt gewoon heel deftige uitslagen kan rijden in Vlaanderen.

lnnrt 20 maart 2018 om 15:50

Carretero, nog nooit van gehoord (en dat komt niet veel voor bij WT-ploegen).

Karperdrol 20 maart 2018 om 15:55

Landa, leuk!
Kunnen/mogen we van hem iets verwachten?

Bizziecle 20 maart 2018 om 16:22

Nee

vluggejapie 20 maart 2018 om 16:23

‘Pakt uit met’? ‘Neemt mee om te laten wennen aan kasseien’.

Ivan 20 maart 2018 om 16:31

Op zichzelf geen ontzettend slecht team maar een echte kanshebber voor de top 10 zie ik niet. Sütterlin en Barbero waren vorig jaar lang mee en van Amador weten we dat hij het Vlaamse werk aankan. Als één van die drie of zelfs Oliveira in de top 25 weet te eindigen moeten ze al erg blij zijn bij Movistar denk ik. En ja, Landa op tournee over de kasseien, leuk.

leegloper 20 maart 2018 om 18:07
Quote:
Mikel Landa zal in de E3 Harelbeke voor het eerst kennis maken met de Vlaamse kasseien.

Hopelijk niet te hard.

fringale 20 maart 2018 om 18:17

Ik heb Landa nog nooit over kasseien zien rijden , dus kan niet inschatten wat hij waard is. Maar als ik naar zijn verzet kijk, dan zie ik geen pocketklimmer, maar een “stoemper”. Trouwens, behalve de Kwaremont is het toch meestal in het gootje omhoog. En de scherprechter “Tiegem” dat is voor Landa als een zandbak voor een kleuter. Winnen, neen dat niet, maar zomaar meerijden om wat gewenning op te doen…dat denk ik evenmin.

teunster 20 maart 2018 om 20:53

@lnnrt
Carretero is zo’n naam die even kortsluiting in mn hoofd bezorgt… want was die niet op doping betrapt, in Italie?
Ja dus maar das een andere Carretero.
Hector ken ik eigenlijk ook niet.

west 20 maart 2018 om 21:03

Dat was toch die Costaricaan (?), die mee mocht prutsen bij vini fantini omdat zijn vader de ploeg sponsorde en mèt doping ternauwernood het peloton kon bijhouden?

DMenchov 20 maart 2018 om 21:35

Ik dacht uit Panama.