“Moment van slecht positioneren” schakelt Matthews uit
Michael Matthews was de absolute kopman voor Sunweb in Milaan-San Remo, maar hij strandde op plek twaalf. Tom Dumoulin reed kilometers lang een stevig tempo op kop in dienst van de Australiër. “We wilden de koers hard maken en zorgen dat hij dan kon meeschuiven met Peter Sagan en die andere mannen”, zegt de Limburger na afloop tegen het Algemeen Dagblad.
Na de late aanval van wereldkampioen Sagan op de Poggio, konden alleen Michal Kwiatkowski en Julian Alaphilippe de oversteek maken. Dumoulin miste zijn ploeggenoot daar: “Ik weet niet of hij de benen niet had of ingesloten raakte.”
“Het waren zeker niet de benen”, reageert Matthews tegenover het AD. “Vlak voordat Sagan sprong, raakte ik wat ingesloten. Ik zat achter een paar andere renners en kon niet mee. Een moment van slecht positioneren. Je weet dat Sagan en die anderen er voor gaan in de afdaling, want ze hebben allemaal kans op het podium. En in het peloton zaten de sprinters, dus niemand wil rijden om terug te komen. Dan weet je dat het over is.”
In de RIDE Magazine Zomergids 2025 (€12,50) lees je een interview met Tom Dumoulin over zijn band met het gravelen. Nu hij gestopt is als prof, doet hij veel andere dingen. In 2025 gaat hij voor het eerst Unbound Gravel rijden en wij gingen op pad met Dumoulin en Adne Koster om te praten over hun liefde voor de fiets, de koers, en hun voorbereiding op Unbound. Pre-order jouw exemplaar van het zomernummer 2025 van RIDE Magazine hier!!
Ook geen schande als je ziet wie enkel weggeraakte.
Zo zal iedereen zijn verhaal hebben, maar als je dan zo goed bent als je beweert, is een negende plek in de sprint van de achtervolgende groep tamelijk schamel.
Orica met 7 man in de eerste groep, daar kan je iets van zeggen, maar het is leuker afgeven op GvA en QS natuurlijk. Dat doe je anders wel goed.
Sagan heeft nog amper een treintje nodig gehad dit jaar.
of Matthews....? Je moet er eens op letten.Het lijkt me de hergeboor-
te van Boogerd!