Milaan-San Remo integraal uitgezonden, Intermarché-Wanty-Gobert

dinsdag 16 maart 2021 om 14:36
Milaan-San Remo integraal uitgezonden, Intermarché-Wanty-Gobert

Ter Illustratie - foto: Cor Vos

Wielerflits Kort

Milaan-San Remo komt aanstaande zaterdag met een primeur: de wedstrijd is dit jaar (via Rai Sport) voor het eerst live te zien van start tot finish. Ook de Ronde van Lombardije zal later dit jaar in zijn geheel worden uitgezonden.

Sportjournalist Ciro Scognamiglio kwam eerder vandaag met het nieuws naar buiten. Wielerliefhebbers die niks willen missen van La Primavera, kunnen de wedstrijd dit jaar van bij de start live volgen. Dit is in oktober ook het geval voor de Ronde van Lombardije.

Ook Eurosport Nederland en België zal zaterdag Milaan-San Remo integraal uitzenden. Het commentaar is in handen van Jeroen Vanbelleghem en Karsten Kroon. De live-uitzending op de Eurosport Player begint om 09.30 uur. De uitzending op Eurosport 1 op televisie start om 12.45 uur.


foto: Cor Vos

Update – Performance Partner voor Intermarché-Wanty-Gobert

Intermarché-Wanty-Gobert heeft bekendgemaakt dat het Nopinz heeft aangetrokken als nieuwe Performance Partner. Samen met Nopinz wil de ploeg een slag slaan op het gebied van aerodynamische tijdritpakken, handschoenen en overschoenen. Volgens de Belgische ploeg is het voor het eerst dat een WorldTour-team met een bedrijf samenwerkt op het gebied van tijdritkleding.

“Onze aero producten werden sinds enkele jaren onder de radar door het profpeloton en daarbuiten gebruikt. Ze leverden de marginale winsten die nodig waren om overwinningen op het allerhoogste niveau te behalen”, zegt Blake Pond, de oprichter van Nopinz.

Aike Visbeek, performance manager bij Intermarché-Wanty-Gobert, benadrukt dat het om de details gaat. “Aerodynamica en kleding zijn een belangrijk aspect in dit lange termijnproces van ontwikkeling, dus zijn we verheugd dat we met Nopinz, de nummer één op dit gebied, kunnen samenwerken. Dankzij een bodyscan worden de pakken op maat gemaakt”, aldus Visbeek.

Dit artikel delen:

33 Reacties

Jean Dumas 16 maart 2021 om 10:25

Matteo Bono gaat prompt weer in training.

Verweggistan 16 maart 2021 om 11:00

Maarten Tjallingii ook.

Craig Vanderswag 16 maart 2021 om 10:32

Veel sterkte toegewenst aan de comentatoren die dit moeten vollullen.

ivo001 16 maart 2021 om 10:35

Toch een van de saaiste klassiekers die er is. Ik zet hem wel aan tegen de tijd dat ze de Cipressa bereiken.

bartp25 16 maart 2021 om 10:36

poeh als ik een lijstje moet maken met koersen die ik juist niet vanaf de start hoef te zien (en dat zijn er echt niet veel) staat Milaan San Remo toch wel heel hoog. Het liefst kijk ik alle koersen van start tot finish maar bij Milaan San Remo hoeft dat voor mij toch echt niet.

Olly 16 maart 2021 om 10:47

Dat is nu net de koers waar het mij het minste kan boeien. Al is de omgeving wel mooi natuurlijk, maar dat kan op youtube ook ;-)

Retro Lex 16 maart 2021 om 10:48

De start uitzenden prima, de finish uitzenden prima.
Maar dat hele tussen stuk…….

Barry Batsbak 16 maart 2021 om 10:50

Beslis dat dan voor de Strade in plaats van deze sightseeing-tour. Maar goed, ieder initiatief voor meer live koers is natuurlijk te prijzen. Ik kijk wel vanaf 55km tot de streep, want dan vertrekt hij.

Tuubke 16 maart 2021 om 13:31

Je bedoelt Hij.

Barry Batsbak 16 maart 2021 om 14:31

Het neigt er wel naar, maar laten we het niet te gek maken…

lo squalo dello Stretto 16 maart 2021 om 10:50

Fijn dat Lombardije volledig in beeld gebracht wordt. Hopelijk enkele Giro-etappes ook?

Ik weet niet of commentatoren die 7 uur van Milaan-San Remo moeten volpraten; ze kunnen toch ook gewoon als achtergrond opzetten en enkel de laatste 2 uur commentatoren inschakelen? Anders wel een heel lange uitzending om vol te praten

Koers 16 maart 2021 om 11:35

Wordt dan voor de kijker wel een hele lange zit als er verder niks gezegd wordt.

lo squalo dello Stretto 16 maart 2021 om 11:59

Onder het mom van ‘slow tv’ hé

Wheely 16 maart 2021 om 11:10

Wie heeft deze grap bedacht?

Michelangelo 16 maart 2021 om 11:17

Koers normaal gesproken niet boeiend totdat de kust bereikt wordt
Landschap niet boeiend totdat de kust bereikt wordt

Kortom, voegt niks toe. Als je dan toch wat wilt doen in de voormiddag, organiseer dan een MSR voor vrouwen (al hoeft die niet te starten in Milaan, maar pakweg de laatste 120 km). En dameskoersen zijn doorgaans wel het aangluren waard, in tegenstelling tot de eerste 200 km van de mannen.

Franco Ballerini 16 maart 2021 om 11:31

Ik vond het landschap in de aangepaste route vorig jaar zeer fraai. Maar als ik jou begrijp geldt dat niet voor het landschap aan het begin. Ik ga er in ieder geval van start tot finish voor zitten.

lo squalo dello Stretto 16 maart 2021 om 11:34

De vrouwen hebben op zondag hun klassieker; de Trofeo Alfredo Binda

AnderJ 16 maart 2021 om 11:37

Ik heb exclusieve beelden gevonden van de eerste uren van Milan San Remo: https://www.youtube.com/results?search_query=kabbelend+beekje

josi 16 maart 2021 om 11:38

Dat is nou net de laatste klassieker die je graag van start tot finish zou willen volgen.

Cayolle 16 maart 2021 om 12:10

Ja, exact mijn mening! Zelfs een VdP gaat in MSR waarschijnlijk wachten tot de Poggio. Als dan toch een Italiaanse koers langer uitgezonden moet worden denk dan eerst eens aan bijv. Strade Bianche.

Adorni 16 maart 2021 om 13:04

Dan zal de aanval van Vanderpoel live in beeld komen.
Ik verwacht dat hij na 100km vechten tegen de verveling de knuppel in het hoenderhok gooit.

Etika 16 maart 2021 om 13:15

Ja hallo, veel moed gewenst aan die cameramannen op de motor. Wedstrijdje van ongeveer 7 uur.

Tuubke 16 maart 2021 om 13:32

Voor cameraploegen en commentatoren zal hopelijk ploegendienst worden ingevoerd.

Romāns Vainšteins 16 maart 2021 om 13:20

Helemaal top, dit moet eigenlijk bij alle monumenten gedaan worden. Ik ben best geïnteresseerd in welk terrein er in het voortraject bij zit om de koers als geheel beter te kennen. Maar ja, voor mij gaat wielrennen ook verder dan in strakke kledij gepropte skeletten die ongezond hard op levensgevaarlijk snelle fietsjes rondrijden hè.

josemanuelfuente 16 maart 2021 om 13:48

Laatste 100 km geen reclameblokken? :)

Franco Ballerini 16 maart 2021 om 14:08

Helaas niet geheel te zien op Eurosport Player hoor ik net.

Dolfy 16 maart 2021 om 15:42

Online sowieso live heeft Eurosport net medegedeeld, op TV vanaf 12.45uur, als ik het goed begreep.

Franco Ballerini 16 maart 2021 om 15:43

Ik hoor het net. Goed nieuws en weer blij met mijn Player.

girardengo 16 maart 2021 om 18:01

Wat als Mathieu in de eerste 10 kilometer demarreert (en wegblijft)? Dat heb je dan mooi gemist als je niet vanaf de start kijkt. Wel afzien natuurlijk (voor renner en kijker);-).
Nou nee, ik kijk even naar de start en daarna een hele tijd niet, tot de laatste 100/80 km o.i.d.

jappe666 17 maart 2021 om 12:32

Valt er op dat hele traject tussen Milaan en San Remo eigenlijk niets spannender te vinden dan een biljartlaken tot die paar puisten op het eind? Bijna alle organisatoren verzinnen de gekste dingen om hun koers attractiever te maken, maar de Primavera is echt wel in het tegenovergestelde bedje ziek.

KimJungPoels 17 maart 2021 om 12:46

Milaan San Remo is gewoon traditioneel saai. Dat moet ook gewoon zo blijven vind ik. Een prima zaterdag waarop je gewoon maar lekker de laatste 30 kilometer koers op hoeft te zetten.

Verweggistan 17 maart 2021 om 12:58

Juist het lange wachten maakt dat de snelle finale spannend is.

Derierre de la course 17 maart 2021 om 20:56

Gaan we dan eerst 3uur reclames draaien op Eurosport zodat we de laatste 60km ongestoord kunnen kijken?

Laatste nieuws

Materiaalzone

Populair