Mattias Skjelmose laat van zich horen na zware val: “Wielrennen is een genadeloze sport”
foto: Cor Vos
zondag 16 maart 2025 om 11:09

Mattias Skjelmose laat van zich horen na zware val: “Wielrennen is een genadeloze sport”

Mattias Skjelmose heeft van zich laten horen na zijn zware valpartij in Parijs-Nice. De Deense renner kwam zaterdag erg zwaar ten val in de koninginnenrit en moest, als derde in de stand, opgeven. “Wielrennen is zoals het leven zelf: soms win je, soms moet je leren om overeind te krabbelen na een val”, laat Skjelmose weten via sociale media.

Zaterdag sloeg het noodlot toe voor Skjelmose tijdens de zware, maar korte koninginnenrit. De klimmer ging tegen de grond nadat hij een verkeerseiland niet kon ontwijken. Skjelmose bleef een tijdje liggen en moest afgevoerd worden naar het ziekenhuis. Uiteindelijk bleek hij niets gebroken te hebben.

“De droom om het podium te halen in Nice werd plots van mij afgenomen”, opent Skjelmose zijn bericht op Instagram. “In het ziekenhuis hebben ze mijn elleboog genaaid, maar ik heb ook pijn aan mijn rechterknie, heup en rug. In Andorra zullen specialisten mij de komende dagen verder onderzoeken.”

Overeind krabbelen
“Wielrennen is een genadeloze sport. De ene dag voel je je fantastisch, de volgende dag kan alles in een fractie van een seconde helemaal veranderen. Op zulke momenten moet je onthouden dat het gevecht om deze tegenslagen te overwinnen net zo belangrijk is als de overwinning zelf. Uiteindelijk is wielrennen zoals het leven zelf: een onvoorspelbare strijd waarbij je soms wint en soms leert hoe je weer overeind krabbelt na een val. Nu is het tijd voor mij om weer vooruit te kijken”, aldus de Deen.


Heb jij RIDE Magazine al besteld?

In de RIDE Magazine Najaarsgids 2025 lees je een uitgebreid interview met Jonathan Milan! De sprinter van Lidl-Trek veroverde niet alleen de groene trui in de Tour de France, ook veroverde hij de harten van Italië. Wie is de 'Reus van de Sprint' die dit jaar zijn status als topsprinter bevestigde? Lees het verhaal nu in de nieuwe RIDE!
RIDE Magazine