Mathieu van der Poel soleert naar zege in Hulst, Wout van Aert tweede

zondag 3 januari 2021 om 16:11
Mathieu van der Poel soleert naar zege in Hulst, Wout van Aert tweede

foto: Cor Vos

Mathieu van der Poel heeft met overmacht de Wereldbeker in Hulst gewonnen. De wereldkampioen van Alpecin-Fenix kende een goede start, reed in de tweede ronde weg en rondde het een uur later solo af. Wout van Aert begon moeizaam, maar verzekerde zich van de tweede plek en behield zo de leiding in de Wereldbeker.

De beste start was voor Toon Aerts en Mathieu van der Poel, die een kopgroepje aanvoerden in de openingsronde. Vroeg in de tweede ronde kende Wereldbeker-leider Wout van Aert wat problemen in de materiaalzone, waardoor hij kostbare seconden verloor op Aerts en Van der Poel.

De wereldkampioen greep dat moment aan om, op de technische passages, weg te rijden bij Aerts. Bij het ingaan van de derde ronde had Van der Poel al twintig seconden voor op Van Aert, Aerts en Michael Vanthourenhout.

foto: Cor Vos

Van Aert was behoorlijk op de sukkel onderweg in de beginfase, waardoor hij telkens achter de feiten aan reed. Hij belandde in een groep van vier, met ook Tom Pidcock, op een veertigtal seconden van Van der Poel. Vanthourenhout wist zich los te wurmen van de drie na een val van Aerts, maar hij werd vijf rondes voor het einde bijgehaald door Pidcock en Van Aert.

Van Aert wisselde meermaals van bandensoort, maar wist uiteindelijk op Grifo’s zijn concurrenten onder druk te zetten. Dat was al op anderhalve minuut van de eenzame leider. Alleen Pidcock kon het tempo van Van Aert volgen, waardoor de strijd om de tweede plaats spannend werd. In de slotronde reed de Belg vervolgens de Brit op achterstand.

foto: Cor Vos

Voor Van der Poel was het vervolgens zaak om uit te rijden. Hij reed een strak tempo en bleef een anderhalve minuut voor Van Aert. Zonder fouten trok hij vervolgens aan het langste eind. Na Baal en Gullegem won Van der Poel zo voor de derde dag op rij in 2021.

Wereldbeker veldrijden 2020-2021
Uitslag mannen – Manche 4 flag-nl Hulst

1. flag-nl Mathieu van der Poel in 1u05m27s
2. flag-be Wout van Aert op 1m31s
3. flag-gb Tom Pidcock op 1m49s
4. flag-be Michael Vanthourenhout op 2m41s
5. flag-be Toon Aerts op 3m07s
6. flag-nl Lars van der Haar op 3m19s
7. flag-be Quinten Hermans op 3m32s
8. flag-be Laurens Sweeck op 3m37s
9. flag-nl Ryan Kamp op 4m12s
10. flag-nl Corné van Kessel op 4m46s

Dit artikel delen:

89 Reacties

Apemantus 3 januari 2021 om 16:13

Molen of geen molen, maar ik vond het een zeer fraai uitgetekend parcours daar in de Perkpolder. Zo zie je maar, als je een parcoursbouwer hebt die weet wat hij doet, ben je al halfweg. Des te meer jammer dat er zo weinig spanning in de wedstrijd zat. Masterclass van Mathieu. Pidcock en Van Aert gooien er twee rondes lang nog een leuk duel uit, maar het mocht niet duren.

Franco Ballerini 3 januari 2021 om 16:15

Helemaal eens. Mijn complimenten voor de organisatie die een prachtig, selectief en oer-Hollands parcours heeft aangelegd. Graag jaarlijks hier terugkeren.

Asje Menou 3 januari 2021 om 16:16

Ik denk dat we na vandaag – met alle respect naar Wout toe – kunnen concluderen dat Mathieu van der Poel toch wel de grotere motor van de twee heeft. Ik denk dat deze race de verhoudingen tussen de toppers perfect heeft weergegeven.

Quintenri 3 januari 2021 om 16:20

Haha yeah right, tot Van Aert weer eens een wedstrijd wint. Stop de vergelijking!

-Stijn- 3 januari 2021 om 16:33

Als je de motor gaat bepalen op basis van een technische cross kunnen we vooral concluderen dat je er niets van kent. Vdp had vandaag de techniek om zijn kracht uit te spelen, van Aert niet.

Asje Menou 3 januari 2021 om 16:38

@Quintenri

ik herhaalde slechts het commentaar van de van Aert supporters na die modder race van enkele weken terug.

On topic: Ik denk dat Mathieu op dit moment de beste papieren heeft, zeker nu Wout spannende weken tegemoet gaat omdat zijn vrouw op het punt van bevallen staat.

Edit redactie: Let op je taalgebruik. Graag ook niet op de persoon.

Yeez 3 januari 2021 om 16:43

Ik denk vooral de mathieu de completere crosser is dan v aert, die met zijn power veel meer tot zijn recht komt op de weg in alle disciplines daar

Asje Menou 3 januari 2021 om 16:47

@Yeez

Ik vermoed dat het beeld wordt vertekend door het feit dat Mathieu zich op drie disciplines richt en Wout op twee. Ik denk dat als Mathieu meer op de weg zou trainen, hij ook in die discipline de betere zou zijn, waar het nu fifty fifty is.

Asje Menou 3 januari 2021 om 16:50

Edit redactie: Niet op de persoon a.u.b.

-Stijn- 3 januari 2021 om 16:52

Edit redactie: Niet op de persoon a.u.b.

Asje Menou 3 januari 2021 om 16:54

Edit redactie: Niet op de persoon a.u.b.

-Stijn- 3 januari 2021 om 16:58

Edit redactie: Niet op de persoon a.u.b.

VerstandOpNul 3 januari 2021 om 17:29

Een boude conclusie.. Ik denk ook na deze cross dat Wout een hoger vermogen kan trappen.. En ik denk dat de protagonisten daar ook wel vanuit gaan..

Peter Lippens 3 januari 2021 om 17:39

ze hebben beiden een erg grote motor, als het op pure brute power aankomt zoals vorige week dan is Wout duidelijk in het voordeel, is er wat meer techniciteit, bochtjes, glibberig, balkjes dan is Mathieu duidelijk de beste. Op de weg zijn het beide ook toppers, hebben ze al herhaaldelijk bewezen al was het voorbije sezoen van Wout uiteraard een stuk indrukwekkender maar het was danook een speciaal seizoen.

Michelangelo 3 januari 2021 om 18:41

Ben het met Peter Lippens eens.

Ik vergelijk het een beetje met roeien op een ergometer versus roeien op open water. Waarbij je op de ergometer kijkt naar de pure power, is het op open water een combinatie van voldoende power gekoppeld aan techiek. En zonder power win je niet op het open water, maar zonder techniek ook niet.

Ik denk dat als je beide renners op een powermeter zet, dan zullen ze misschien een gelijk piekvermogen leveren (of dicht bij elkaar in de buurt), maar naarmate de inspanning langer duurt verwacht ik dat Wout er beter uit komt. En waarbij mijn inschatting is dat als het op meerdere pieken kort achter elkaar aan komt, dat Mathieu de bovenhand heeft

Maar in het veld is het ook een kwestie van je power kwijt kunnen. Als je vandaag dat hellinkje zag waar je net wel/net niet naar boven kon fietsen, dan zou je denken dat Mathieu meer power heeft. Maar hij is vooral goed in staat om zijn power om te zetten ook als er minder grip is. Waarschijnlijk een combinatie van power, bandenkeuze, positie op de fiets, manier van trappen etc.

En in Dendermonde: dat was gewoon ploegen. Niks geen techniek. Die wedstrijd hadden ze denk ik net zo goed op de ergometer kunnen afdoen, dan had je dezelfde uitslag gehad.

En wat (of wie) is “beter”? Voor het veldrijden lijkt het me duidelijk. Maar op de weg is het net een ander verhaal. Daar verwacht ik ook komend jaar te zien dat de inhoud van Wout hem veel veelzijdiger maakt op de weg (van massasprint tot tijdrit), terwijl het bij Mathieu zal varieren van sprinten tot het kortere explosieve klimwerk.

Romano1800 3 januari 2021 om 16:16

Pfff wat een masterclass had dit verschil niet 123 gedacht , en zijn conditie is nog niet goed zoals het hoort geeft die aan , pff wat moet dat worden daalijk

ditisdavid 3 januari 2021 om 16:16

Er zijn maar 16 andere renners die hij niet heeft gelapt, dat zegt genoeg over hoe sterk dit weer was. Als in vorige jaren, voor het eerst dit jaar imo.

Lalsacien 3 januari 2021 om 16:55

Het was wel een kort rondje.

Westland95 3 januari 2021 om 16:17

Goeie genade wat een demonstratie. En ook nog eens 3 uit 3 in 3 dagen. Ongekende prestatie.

Bertvd 3 januari 2021 om 16:18

In vijf dagen vier koersen winnen. Goedesmorgens

Limal 3 januari 2021 om 16:19

Ronduit indrukwekkende zege van vdP! Zoals hij zelf aangeeft met afstand zijn beste dag van het seizoen en een plezier om naar te kijken.

Spijtig dat WvA zeker in het begin helemaal geen grip wist te vinden. Volgens mij zit hij met zoveel afkeer naar die gele voorvork te staren dat de zin om te fietsen hem ontgaat…

Joaquim Agostinho 3 januari 2021 om 16:42

Die gele voorvork is inderdaad heel lelijk. Hoop geklooi in de materiaalzone hielp Wout ook niet echt.

Thijs E 3 januari 2021 om 16:19

Wat hij zelf zegt, zijn beste dag dit seizoen. Vrijwel foutloos en één bak power

FW07 3 januari 2021 om 16:19

Beste dag van het seizoen na drie crossen. Het kan allemaal bij Van der Poel.

josemanuelfuente 3 januari 2021 om 16:19

Waa sceptisch over het parcours maar het viel gelukkig mee. Toch duimpje omhoog voor organisatoren.

Limal 3 januari 2021 om 16:23

Zeker bij de mannen met hun hogere snelheid werd het, eens het gras weggereden was, ruimschoots glibberig genoeg om er een mooi kijkstuk van te maken. Ook mijn complimenten aan de organisatoren!

Jean Dumas 3 januari 2021 om 16:20

Wat een parcours, voor herhaling vatbaar en WK-waardig.

Asje Menou 3 januari 2021 om 16:40

Het had ook wel wat weg van het wk parcours van vorig jaar.

Barry Batsbak 3 januari 2021 om 16:41

Dat laatste niet, maar dat eerste wel. Prima cross, had voor de spanning wat drassiger mogen liggen. Maar voor een “reserve-parcours” was het niet verkeerd met die dijkjes en schuine kantjes erin.

Michelangelo 3 januari 2021 om 16:51

@Barry,
Voor de spanning zeker. Maar juist op deze ondergrond was het ook weer een delicate balans tussen het kiezen van de juiste tube en bandendruk, en het wel of niet wegslippen op de technische stroken. Meer modder had er misschien voor gezorgd dat bijna iedere technische strook meteen een loopstrook zou worden. Goed voor de spanning, maar ik zie het liever zo.

Barry Batsbak 3 januari 2021 om 17:10

De hoger gelegen delen blijven bij meer regen wel oké denk ik. De lage stukken hadden nog wel wat zachter gemogen. Extra loopstrookje. Voor de spanning. En ik blijf erbij dat balkjes vervangen moeten worden door hooibalen…

Dolfy 3 januari 2021 om 16:21

Van der Poel verreweg de sterkste. Van Aert nog tweede maar het koste moeite om Pidcock te verslaan. 17 renners binnen dezelfde ronde geëindigd, Merlier de ploegmaat van Van der Poel als laatste daarvan op 6.24.

Murcia 3 januari 2021 om 16:23

One-man show van MVDP, Goede start en natuurlijk vol gas gegeven toen hij in plaats van Wout Toon aan zijn wiel had. Van Aert een dramatische start, volgens mij als laatste weg van de eerste rij. Daarna geblokt door een Tormans renner op het eerste heuveltje, vervolgens rijdt van Kessel op zijn achterwiel en tot overmaat van ramp die dramatische fietswissel. Daardoor verlies je elke kans om in de wedstrijd voor plek 1 mee te doen. Ook in het vervolg veel technische fouten bij hem zoals bij de balkjes of die zwaarste helling waar hij in de eerste ronden de verkeerde kant (voor de kijkers rechts) opzocht om naar boven te rijden. Dus werd het consolideren van de eerste plek in de wereldbeker de nieuwe opdracht en dat deed hij goed. Eerst Toon eraf, daarna Michael en tenslotte met Pidcock de taaiste klant.
Over het parcours kan ik alleen maar zeggen dat het een prima noodoplossing was maar dat ik een romanticus ben en dus altijd de voorkeur geef aan de vestingswallen en de molen van Hulst.

Michelangelo 3 januari 2021 om 16:39

Is toch een beetje te makkelijk Murcia.

In het begin van de wedstrijd waren de verschillen klein genoeg om nog wat recht te kunnen zetten. Maar er was vandaag gewoon niks te doen aan VdPoel. Technisch gewoon beter, conditioneel uitstekend, en als er al gegleden werd, dan kon hij dat steeds herstellen. En hij had steeds genoeg over (qua techniek en power) om de hellinkjes “foutloos” omhoog te rijden.

Uiteindelijk deed er vandaag gewoon maar 1 iemand mee voor plek 1. Net zoals vorige week in Baggermonde…

Murcia 3 januari 2021 om 16:53

@Michelangelo
Met alle respect daar kan ik kort over zijn, ik ben het niet met je eens. Waar ben ik te makkelijk? Ik zeg nergens dat Wout hier vandaag wel gewonnen zou hebben of dat Matthieu te kloppen was maar ik zeg alleen dat vandaag elke kans om mee te strijden vervlogen was na de dingen die ik opnoemde. Daar mogen we het over oneens zijn maar om mij daarna voor de voeten te werpen dat ik te makkelijk ben in mijn commentaar vind ik juist erg makkelijk.

Michelangelo 3 januari 2021 om 17:14

Murcia,
je bent te “makkelijk” door te zeggen dat het in ronde 1 al meteen was verkeken voor de winst van Wout door de gebeurtenissen die je noemt. Want in normale doen zet Wout de hele wedstrijd druk, laat hij niet los, en als hij goed is komt hij ook terug als hij in ronde 1 20 seconden achter ligt. Dat heeft hij in het verleden al meermaals bewezen.

Maar de winst van Wout heeft er nooit ingezeten vandaag. Zelfs niet als Mathieu als laatste zou zijn gestart. Gewoon omdat uiteindelijk Wout vandaag niet goed genoeg was om zijn rivaal te kloppen. Niet technisch, en ook niet conditioneel.

Waarbij ik ook meteen wil zeggen dat dit zo maar weer andersom kan zijn de volgende keer. Want parcours, pech en vorm van de dag bepalen uiteindelijk wie van deze twee de wedstrijd wint.

Murcia 3 januari 2021 om 17:19

Nogmaals, daar ben ik het niet mee eens behalve de slotregel van je reactie. Let’s agree to disagree.

Yeez 3 januari 2021 om 17:24

@murcia ik heb vooral het idee dat je die dingen aanhaald als excuus. Soms is het eerlijker en beter om toe te geven dat wout op de sukkel was en mathieu een klasse beter. Dat is niet erg, maar wel realistisch. Als je goed bent maakt een fietswissel van 3/4 seconden extra niks uit. Die andere dingen zijn vooral eigen fouten

Murcia 3 januari 2021 om 17:32

@Yeez
Ik heb er een hekel aan als mensen mij betichten van het zoeken naar excuses wanneer dat niet zo is. Ik schrijf mijn mening, anderen zijn het daar niet mee eens. Even goede vrienden maar ik sta nog steeds achter mijn post en zie er niet in wat jij ziet. Vorige week vonden de meeste mensen Dendermonde opeens geen cross en ik wel. Dan ga ik toch ook niet tegen anderen zeggen dat de kritiek op het parcours vooral een manier was om de nederlaag van Matthieu te minimaliseren?

Yeez 3 januari 2021 om 18:11

@murcia niet naar excuses, wel praat je altijd naar de mond van v aert. Iedereen kon zien dat vd poel vandaag een klasse beter was dan v aert. Andersom was het geval in dendermonde. Verschil is dat nu het ineens door de (zelfgemaakte) fouten komt en door een fietswissel van 4 seconden. Als je goed bent maakt dat niet uit en maak je die fouten niet. In dendermonde ligt hij ook achter, om vervolgens iedereen in te halen. Vandaag had hij die benen niet, wat hij zelf ook zei

Lalsacien 3 januari 2021 om 19:17

@Murcia +1

Erik33 3 januari 2021 om 21:58

@murcia van Kessel reed tegen Van Aert omdat Van Aert na weer een fout gewoon geparkeerd stond. Van de Poel is in het veld gewoon niet te kloppen als hij zijn dag heeft en het geen loop wedstrijd is.

thorsen 3 januari 2021 om 16:23

Mooi parcours, prachtig om Van der Poel te zien vliegen. Het enige wat miste was eigenlijk spanning. Van Aert liet in Derdermonde zien dat het met zijn power wel goed zit, maar ik vind hem o.a. vandaag toch te veel technische foutjes maken.

Pidcock ook 3 podiums in 3 dagen.

orlando dani 3 januari 2021 om 16:24

Omdat je op stage gaat naar het buitenland, en dan een week binnen moeten blijven. dat kan niet goed voor je vorm zijn lijkt me

Asje Menou 3 januari 2021 om 16:41

Maar ja, wie komt dat controleren. Ik denk niet dat MvdP een week binnen gaat zitten, maar gewoon doortraint zonder daar al te veel ruchtbaarheid aan te geven.

orlando dani 3 januari 2021 om 17:00

Hij is best bekend haha ik zou het er niet op wagen

Vinokourov 3 januari 2021 om 16:27

Van der Poel outstanding op een mooi en onderscheidend parcours. Fantastische prestatie opnieuw van Ronhaar en in mindere mate Kamp. Die mogen van mij naar het WK Elite, mits er geen beloften WK zal komen. Zijn in staat om veel hoger te eindigen dan Godrie, D van der Poel etc.

Limal 3 januari 2021 om 16:32

Veelzeggend antwoord ook van Wout dat hij eigenlijk nog geen minuut heeft stilgestaan bij het BK met de aanstaande geboorte van zijn eerste kindje. Dat is natuurlijk veel belangrijker momenteel en zal sowieso zijn focus op de koers wat verminderd hebben.

Romano1800 3 januari 2021 om 16:38

Dat is vrij logische dat is denk het allerbelangrijkste ze kindje, vraag me wel af ik kan me heugen van mijn 1e kindje met 2e opkomst dat je toch minder slaapt en rust gaat hebben in aanloop naar het wk , benieuwd of dat een rol gaat spelen in de vorm van de dag

Davide Lappartiente 3 januari 2021 om 16:38

Een fout van VDP waardoor hij Wout beneden aan de helling te voet zet en Corne ten val brengt. Weer een golfterrein parcours zoals Tabor, Boom en tal van andere ‘crossen’ waar de typische saloncrosser op verlekkerd is. Dit vond Adrie VDP dan weer wel een waardig parcours, gelukkig lag het droog.

Romano1800 3 januari 2021 om 16:41

Is het moeilijk om ook wel is realistische te zijn en gewoon in zien dat mathieu vandaag oppermachtig was . Wat kan gebeuren de volgende keer is dat weer wout , en dan krijgt hij de complimenten . Ik snap dat het jammer is dat je favoriet niet wint daar heeft iedereen wel is last van . Maar leer er mee omgaan en wordt volwassen . En kijk beetje realistische naar de zaken

Murcia 3 januari 2021 om 16:43

Niet correct, Matthieu maakt inderdaad een klein slippertje maar de val van Corne had hij volledig aan zichzelf te wijten hij rijdt gewoon op het achterwiel van Wout. Voor de rest bent u als “UCI-voorzitter” hopelijk wel in staat tot betere troll pogingen en anders kan de redactie hier misschien ingrijpen.

Asje Menou 3 januari 2021 om 16:43

Mathieu maakte die fout waar jij het over hebt niet hoor, want hij bleef keurig op zijn fiets zitten. Voor jou is het kennelijk heel erg moeilijk om te erkennen dat Mathieu met zijn vorm van de dag de beste was vandaag.

adelaarvanantwerpen 3 januari 2021 om 16:44

Stop domme reactie. Ook ik ben meer fan van Van Aert dan VDP, maar vandaag had de beste Wout ook niets tegen VDP kunnen doen.

Over het parcours: Tabor, Boom en ook vandaag zijn drie geweldige parcoursen. Vandaag was eigenlijk een perfect mix van kracht, vermogen en explosiviteit. Wout kreeg veel vermogensstukken, maar was gewoon niet goed genoeg.

Michelangelo 3 januari 2021 om 16:47

Davide (of moet ik je HK of Lightning noemen?),
Ik weet niet wat Adrie jou ooit heeft misdaan. En als je een hekel hebt aan saloncrossen, zet dan enkel je TV aan als Baggermonde wordt uitgezonden. En doe mij (en ook anderen) een lol: reageer dan ook enkel op die ene cross.

Ik krijg een beetje het idee dat je aan zelfkastijding doet, door eerst een uur lang naar een saloncross te kijken, en dan vervolgens ook nog een dusdanige reactie plaatst dat iedereen wel een beetje klaar is met je.

Hopelijk gaat je gedrag beteren in 2021, en zo niet, dan mag van mij de redactie wel weer eens ingrijpen en een keer wat schoon schip maken zoals ze een maandje of 2 geleden hebben gedaan.

Barry Batsbak 3 januari 2021 om 16:48

De sneue troll-poging waarvan je wist dat hij ging komen. Adrie van der Poel gaf zeker ook de fiets van Van Aert aan in de eerste wissel? Ook nog iets te melden over de buitensporige foutenlast van Van Aert vandaag? Of beperk (lees; verlaag) je je (wederom) tot zelfbedachte waarheden?

Lalsacien 3 januari 2021 om 17:02

Let op! Davide gooit gewoon vuurwerk naar binnen en loopt dan hard weg.
Zo kun je zijn berichten vaak opvatten. Wat hij er mee wil bereiken is niet duidelijk. Misschien kan hij daar zelf eens in een volgend bericht op antwoorden.

Peter Lippens 3 januari 2021 om 17:42

Onzin, Matje maakte een kleine schuiver maar corrigeerde zoals hij dat kan, Wout zat een stuk verder en kon niet corrigeren zodat Van Kessel tegen hem aanreed en dus ook niet omgekeerd zoals je laat doorschijjnen. Blijkbaar heel veel fantasie, wel erg handig in deze tijden van fake news.

yo-eddy 3 januari 2021 om 16:38

toch technischer dan ik vooraf dacht ….. mooie demonstratie, saaie race daardoor. Wout zeker nog niet top en met z’n gedachten (terecht) thuis. Zal er heus staan op het WK, op een roze wolk met pasgeboren kind.

Papa Bart 3 januari 2021 om 16:40

Ik vond het een prachtig parcours, en ik heb genoten van de waanzinnige kracht van Van der Poel. Maar het is wel saai zo. Over kracht gesproken, dit was geen krachtmeting meer te noemen. Een renner die zo ver van voren rijdt dat de eerstvolgende hem nooit meer ziet, een paar minieme achterhoede gevechten, en dat een uur lang. Niet dat ik de volgende wedstrijd niet ga zien…

Michelangelo 3 januari 2021 om 16:43

Complimenten voor de parcoursbouwers. Ondanks het schijnbaar inspiratieloze landschap van de polder toch wat moois neergezet. Met een brug, balkjes, bochtjes, rechte stukken, hellingen, technische stroken, loopstroken, snelheid, glibberen, schuine kanten. Kortom, een complete cross.

Hulst zelf is mooie cross, maar dit mocht er ook best zijn.

De cross zelf was precies 1 ronde spannend. Of eigenlijk anderhalve ronde, want toen was duidelijk dat de vogel gevlogen was.

-Stijn- 3 januari 2021 om 16:44

Is Nieuwenhuis nu full-time crosser in die nieuwe ploeg?

HoofdIsVrij 3 januari 2021 om 16:59

Nee, rijdt een handjevol crossen en zal vermoed ik steeds meer wegrenner worden. Als je derde kan worden in Parijs-Tours zit er nog wel meer in het vat.

Wel benieuwd of hij op een fatsoenlijke cross fiets weer top 5 weet te rijden in de toekomst. Moest het de voorbije jaren op een gravelfiets doen.

Merlinappa 3 januari 2021 om 17:03

Hij rijdt al sinds december op een Scott! :)

HoofdIsVrij 3 januari 2021 om 17:06

Dan vallen zijn prestaties mij toch wat tegen. Benieuwd hoe lang hij dan nog in het veld te vinden zal zijn.

En of hij bijvoorbeeld wat kan optrekken met Arensman, al heb ik die dit seizoen ook nog niet in het veld gezien.

-Stijn- 3 januari 2021 om 17:29

Jammer, was bij de beloften soms beter dan eli

Fast Freddy 3 januari 2021 om 16:47

Herkende WVA nou z’n vers gespoten fiets niet of werd hij geflikt door z’n mechanieker? Zag er bijzonder uit.

harryjohan71 3 januari 2021 om 16:49

Hopelijk zetten Ronhaar en Kamp volgend jaar nog een stap en kunnen ze elke wedstrijd meestrijden voor de top 5 – 8. In ieder geval goed om te zien dat Nederland in de breedte sterker wordt.

harryjohan71 3 januari 2021 om 16:51

Iserbyt is zijn plek op de 1e startrij op het WK nu kwijt. Hij heeft nog 1 wedstrijd om deze plek terug te verdienen

Headlines

Materiaalzone

Populair