“Mathieu van der Poel ook wereldtop in gravel”

zondag 9 oktober 2022 om 07:25
“Mathieu van der Poel ook wereldtop in gravel”
Podcast

In het Italiaanse Veneto staat dit weekend het allereerste WK Gravel op het programma en dus hebben Maxim en Youri een speciale gast uitgenodigd; beroepsgravelracer Ivar Slik vertelt hoe hij naar deze nu al historische wedstrijd heeft toegeleefd.

De nieuwe RIDE is nu verkrijgbaar! Onze wintereditie staat in het teken van terugblikken en vooruitkijken. Over binnen fietsen op de beste smart trainers, buiten fietsen onder uitdagende omstandigheden, maar ook het opzoeken van adembenemende fietsgebieden waar de zon nog wel schijnt.
Bestel 'm nu online en je krijgt hem binnen enkele dagen thuisbezorgd.

De 29-jarige Noord-Hollander is sinds dit jaar voltijds gravelracer. In juni zegevierde hij in Unbound Gravel, de moeder der gravelraces. Het leverde hem de nodige interesse op uit het profpeloton en in de kleine en hechte gravelscene draagt Unbound Gravel de titel van het officieuze WK Gravel. Zondag hoopt Slik ook een gooi te doen naar het officiële kampioenschap, maar dan moet hij wel afrekenen met grote namen uit de WorldTour, zoals Mathieu van der Poel, Greg Van Avermaet en Peter Sagan. Ondanks zijn beperkte ervaring op de gravelfiets is Van der Poel volgens Slik meteen een van de topfavorieten. “Op papier is hij ook hier wereldtop”.

De aflevering van deze week is de meest internationale podcastaflevering tot nu toe: Maxim zit in Waterloo (VS), Youri en Ivar verblijven in het zonnige Italië en producer Sam luistert mee vanuit het altijd gezellige Noord-Brabant.

De podcast snijdt dan ook veel verschillende onderwerpen aan. Zo legt Slik het verschil tussen de Amerikaanse en Europese gravelcultuur uit, heeft Maxim zich verdiept in de eerste wereldbekercross en vertelt Youri wie Tadej Pogacar moet verslaan in de Ronde van Lombardije. Luisteren dus!

Luister hierboven naar de podcast en abonneer je via je favoriete podcastapp.
iTunes
Spotify
RSS-feed

Dit artikel delen:

38 Reacties

aardappeljager 7 oktober 2022 om 19:24

Waarom zou je aan Ivar vragen hoe het zit als MvdP valt en lek rijdt. Waarom niet vragen hoe hij dat doet. Hij doet zelf toch ook mee en is notabene een van de kanshebbers.

De wereld draait niet alleen om de heer van der Poel. Heel erg leuk dat jullie Ivar hier hebben, maar vraag dan ook naar hem en niet naar de anderen in zo’n situatie.

Als het gaat om andere kanshebbers ok

2
HennieK 8 oktober 2022 om 09:17

Goed nieuws (denk ik):
Op de UCI site staat voor zowel de mannen als de vrouwen een live-stream klaar.
Hopelijk met direct commentaar van het Wielerflits-forum.

Te bereiken via deze link:
https://www.uci.org/race-hub/2022-uci-gravel-world-championships/36at0fNtw8WoZjgud7Rrog?tab=overview

En dan kiezen voor Women Elite / Men Elite

2
Oblomov 8 oktober 2022 om 11:22

Wel een VPN klaar hebben, want het zou goed kunnen dat Eurosport de rechten ook voor Nederland heeft en er dus een geo-block op die stream komt.

0
HennieK 8 oktober 2022 om 12:12

@oblomov, dat zou zeker kunnen, maar mogelijk is dit een stream zonder commentaar, soms kan het dan wel.

0
HennieK 8 oktober 2022 om 15:49

Helaas de stream werkte bij mij toch niet. Gelukkig die van Sporza wel, hoewel het een saai gebeuren is tot nog toe.

0
wimvl 8 oktober 2022 om 14:44

Tussen bijna allemaal amateurs is elke profrenner wereldtop.

2
Har77 9 oktober 2022 om 10:28

Wilco Kelderman op gravel…..ik moet het nog zien….

0
Romāns Vainšteins 7 oktober 2022 om 14:29

Oh oh, daar gaan we weer.

0
Wheely 7 oktober 2022 om 14:40

Komt er nog een voorbeschouwing op dit WK? Parcours kent slechts 800 hoogtemeters las ik die ook nog eens in de eerste 20 km van het parcours liggen, verder een combinatie van strade en kasseien.

https://gravelworldchampionship2022.com/wp-content/uploads/2022/09/Gravel-WC-men_alt_194km.jpg

0
Youri IJnsen 7 oktober 2022 om 16:11

Ik zou zeggen: luister eens de podcast ;-)

-1
Limal 7 oktober 2022 om 16:42

@Youri, heb je misschien een transcriptie? Dan zullen we die eens lezen ;-p

1
Wheely 7 oktober 2022 om 16:47

Ik ga me er weer eens aan wagen vanavond!

-1
Mooie Sjors 7 oktober 2022 om 17:17

Volgens mij wordt Strade Bian-cheuh als Strade Bian-kee uitgesproken. :)

En Alaphilippe rijdt toch mee in Lombardije? ;)

0
Henk van Bouw 7 oktober 2022 om 17:29

Sorry hoor maar even iets lezen kost geen 45 min die deze podcast duurt.

1
Wheely 7 oktober 2022 om 21:39

Net even geluisterd en heb er geen spijt van, hartstikke leuk gesprekje met Slik en toch weer wat wijzer over dat WK, een voorbeschouwing is het echter niet.

-1
Mooie Sjors 7 oktober 2022 om 14:45

Kennieverlieze.

0
Panache 7 oktober 2022 om 15:37

Leg ik zijn rapportcijfers ernaast dan kan je inderdaad niet anders concluderen.

0
Het Luipaard van Lent 7 oktober 2022 om 15:56

Wordt er nu ook al op papier gekoerst?!

0
josemanuelfuente 7 oktober 2022 om 17:25

Is hij net zo goed als Nadal op gravel?

0
Lars Maden 8 oktober 2022 om 02:06

Niemand. Je weet toch. Zelluf.

0
LeoR 16 8 oktober 2022 om 08:15

Beetje een vreemde titel, is niet elke wielerprof wereldtop in gravel?

0
Wheely 8 oktober 2022 om 09:20

Klopt, iedereen behalve Remco dan maar die kan weer andere dingen.

3
EricV 8 oktober 2022 om 07:49

Als je weet dat ltd eigenlijk de beste was in unbound kan het niveau nog wel een stukje hoger

-1
Beer 8 oktober 2022 om 20:08

Ook wereldtop tikkertje-op-de-gang ;-)

-1
Lars Maden 9 oktober 2022 om 01:23

Humor aan anderen overlaten.

-2
Beer 9 oktober 2022 om 10:44

Of teentjes inkorten?

2
user26942 8 oktober 2022 om 10:17

Van kermiskoersen tot een wereldkampioenschap in een onbekende discipline. Het zal ooit wel eens lukken ventje, als er niemand van beetje niveau meerijdt.

-2
Murcia 8 oktober 2022 om 10:40

Eens, kijk voor het gemak eens de ronde van Vlaanderen terug. Daar wint hij van een Sloveen, een Sloveen zeg ik je!! Die kunnen niet fietsen en trouwens die RVV is een kermiskoers zoals jij en ik weten user 678902. Ben blij dat jij dit taboe open durft te breken.

0
HennieK 8 oktober 2022 om 15:52

Dan heet je “Userrandomnummers” en ga je de winnaar van grote ronderitten, Klassiekers, en Wereldkampioenschappen “ventje” noemen. Derderangs trolgedrag…..

1
Deel Koeper 7 oktober 2022 om 16:39

Ah, Mathieu, geweldig op de weg, geweldig op een wei en geweldig op gravel, maar nergens is hij legendarischer dan op papier.

-3
Grote Plateau 7 oktober 2022 om 17:07

Een echte hype is het, volgens de definitie in de dikke van Dale.

-3
williams 7 oktober 2022 om 14:33

Mathieu kan overal wereldtop zijn, hij zal wel moeten kiezen of hij zal nergens meer wereldtop zijn.

-13
Grote Plateau 7 oktober 2022 om 16:34

boeeeh, duimpje omlaag want jij houdt niet van Mathieu :(

0
makkelijk 8 oktober 2022 om 07:19

Onzin, elke Nederlander weet dat Matje volgend jaar wereldkampioen in 4 disciplines wordt, 4 monumenten pakt en de Giro wint. Tja, Wout wint de Tour al.

0
Vangenechten 7 oktober 2022 om 14:54

Edit: Niet doen

-14
Brabander 7 oktober 2022 om 14:59

Jij vergeet wel heel snel hè

1
Romāns Vainšteins 7 oktober 2022 om 15:05

tikkertje-op-de-gang, pijlsnel

-3
Beekman 7 oktober 2022 om 17:40

@Vangenechten, geen onzin uitkramen hier, maar vast geen fan van hem. Had geen vier jaar nodig om de gele en de roze trui te pakken, daarbij al twee keer de hoogmis gewonnen, neem aan je favoriet een keer gevloerd en de andere keer eraf gereden.

1

Laatste nieuws

Populair

Materiaalzone