Mathieu van der Poel kan dit voorjaar niet rekenen belangrijke helper Michael Gogl
foto: Cor Vos (archief)
dinsdag 25 februari 2025 om 18:35

Mathieu van der Poel kan dit voorjaar niet rekenen belangrijke helper Michael Gogl

Een aderlating voor Alpecin-Deceuninck en kopmannen Mathieu van der Poel en Jasper Philipsen. Michael Gogl sukkelt nog altijd met een knieblessure en zal een streep moeten zetten door het klassieke voorjaar.

Michael Gogl blijft worstelen met zijn knie en zal helaas de voorjaarsklassiekers moeten overslaan”, komt Alpecin-Deceuninck met slecht nieuws. “Nadat conservatieve behandeling geen verlichting bracht, onderging hij maandag een arthroscopische operatie aan zijn knie. De procedure, uitgevoerd door dokter Steven Claes in Herentals, richtte zich op de ontsteking bij zijn rechterknieschijf.”

“Zijn herstel zal enkele weken duren, te beginnen met fysiotherapie en lichte training op de rollen onder toezicht van onze medische staf en coaches. Zijn terugkeer in competitie zal afhangen van zijn vooruitgang. De geschatte revalidatieperiode is in dit stadium zes tot acht weken.”

Nieuwe tegenvaller
Het is niet de eerste keer dat Gogl kampt met fysieke malheur. In 2022 brak hij bij een zware valpartij in de kasseienrit van de Tour de France zijn bekken, sleutelbeen, ruggenwervels en liep hij een klaplong op. Vorig jaar lag hij ook een tijd in de lappenmand met een knieblessure. De verrassing van Strade Bianche 2021 moest toen ook al een kruis maken over zijn voorjaar.

Het wegvallen van Gogl voor de komende klassiekers is een flinke aderlating voor Alpecin-Deceuninck en kopmannen Van der Poel en Philipsen. De Belgische formatie zag in de winter met Søren Kragh Andersen (naar Lidl-Trek) en Axel Laurance (INEOS Grenadiers) al twee belangrijke voorjaarspionnen vertrekken.


RIDE Magazine
12 Reacties
25-02-2025 19:09
Damn, een belangrijke helper is verre van onbelangrijk voor MvdP. Op bepaalde momenten zal hij een belangrijke helper wel missen, mocht er een scheve situatie rechtgereden moeten worden of in de (pre)finale een versnelling nodig zijn. Ook aan een belangrijke helper zelf veel sterkte in zijn herstel toegewenst.
25-02-2025 20:36
Volgens mij was hij vorig jaar bij het huzarenstukje in roubaix er ook niet bij. En kan me hem ook niet in rvv herinneren. Dus aderlating zal wel meevallen
25-02-2025 23:23
Jammer voor google maps
25-02-2025 18:50
Balen dat niemand voor hem wil knechten.
25-02-2025 19:22
Als Gogl (de verrassing van Strade 2021 (!)) al je belangrijke helper is dan zegt dat veel over de breedte van de ploeg.

Alpecin is altijd mijn schrikbeeld als ik denk aan een salarisbudget in het wielrennen. Alle ploegen één of twee raketten en voor de rest derderangsrenners aan een minimumloon. Waardoor de tweederangsrenners dan massaal in de pct-ploegen moeten gaan rijden die dan moeten vechten om wildcards waardoor we een groot deel moeten missen in de topkoersen.
    25-02-2025 19:27
    Zo verrassend was dat toch ook weer niet? Zat het jaar ervoor ook al top 10 in Strade. Er staat ook niet belangrijkSTE, maar belangrijkE. Gewoon een prima renner, die zelf weinig uitslagen rijdt omdat ie meestal knecht is. In E3 twee jaar terug ook nog vlak buiten de top 10, vorig jaar in Denemarken top 5.
    25-02-2025 19:31
    Die verrassing citeerde ik uit het artikel (licht ironisch bedoeld, als dat je grootste adelbrief is, verrassen in een koers 4 jaar geleden).
    En ik zeg toch ook belangrijkE en niet belangrijkSTE?
25-02-2025 20:44
Jammer voor hem maar de laatste jaren was hij nooit meer op het niveau van die ene uitschieter. Blessures allerhande zullen zeker een rem geweest zijn maar bij Alpecin hebben ze er nog een paar die zijn task kunnen overnemen…
25-02-2025 20:49
Weet één van jullie wie 'punt achter de carrière zettende renner die ooit tweede in de omloop werd' is?
    25-02-2025 21:20
    Ik zet mijn Joker in…
    25-02-2025 21:42
    Tom Boonen?
26-02-2025 16:33
Lukasz Wisniowski in 2018 ( tweede achter Valgren ) . Stopte eind vorig seizoen ( op amper 33 jarige leeftijd ) .

Reacties zijn gesloten.

RIDE Magazine