Mathieu van der Poel derde in slottijdrit: “Kon niet de wattages rijden die ik wilde”

zondag 29 mei 2022 om 17:43
Mathieu van der Poel derde in slottijdrit: “Kon niet de wattages rijden die ik wilde”

foto: Cor Vos

Mathieu van der Poel heeft de Giro d’Italia besloten met een derde plaats in de afsluitende tijdrit in Verona. De 27-jarige Nederlander van Alpecin-Fenix had zijn zinnen nog op deze chrono gezet, maar hij was niet opgewassen tegen een ontketende Matteo Sobrero. “Ik had onderweg ook niet het beste gevoel”, geeft hij mee in het flashinterview.

RIDE: Een must-have voor iedere wielerliefhebber
Met het Zomernummer van RIDE ben je optimaal voorbereid op de komende wielerzomer. Met dit magazine doe je iedere wielerliefhebber een plezier! Bestel nu jouw exemplaar

Dat gevoel zorgde ervoor dat MVDP ook niet het maximale uit zijn tijdrit kon halen. “Bergop kon ik niet de wattages rijden die ik voor ogen had. Ook kon ik daarna niet mijn zwaarste versnelling ronddraaien in de afdaling. Niet dat ik anders wel aan de toptijd geraakt was, overigens. Het was een heel lastige tijdrit. Ik wist ook niet hoe ik ervoor stond, omdat ik bewust geen tussentijden heb meegekregen.”

‘Heel tevreden met deze Giro’
Van der Poel blikte ook terug op zijn Giro, waarin hij ogenschijnlijk ontzettend veel plezier beleefde getuige zijn aanvalslust en vele wheelies in de bergetappes. “Dit was een geweldige Ronde van Italië. Ik kende slechts een heel korte voorbereiding na de klassiekers en het roze behalen was het grote doel. Dat het meteen in de openingsrit lukt, was natuurlijk heel erg mooi. Ik ben dan nog twee keer dichtbij geweest, maar meer zat er niet in.”

Ondanks zijn mindere gevoel in de tijdrit, was de Nederlandse toprenner niet uitgeblust. “Het valt goed mee met hoe ik me nu voel. Het is niet zo dat ik aan het spartelen was naar het einde van deze Giro toe. Ondanks die korte voorbereiding, ben ik heel tevreden met hoe deze ronde verlopen is. Ik hoop hier sterker uit te komen richting de Tour de France. Ik neem nu een paar dagen rust en bereid me dan via een hoogtestage voor op de Tour.”

Van der Poel vermaakte het publiek in Verona nog één keer met een wheelie op zijn tijdritfiets – foto: Cor Vos

Dit artikel delen:

41 Reacties

TheBigShow 29 mei 2022 om 17:46

Ja, dat probleem heb ik ook

Murcia 29 mei 2022 om 18:06

Typisch een geval waarbij een uitstekende tijdrijder zijn energie wat heeft opgespaard om nog 1 keer uit te halen op de slotdag. Sobrero deed dit geweldig. Matthieu reed een goede tijdrit maar tegen deze Italiaan en trouwens ook Arensman was geen kruid gewassen. Je zag weer goed trouwens wie er nog voor gingen zoals de Mol en dat zijn er altijd maar een man of 20 bij de slottijdrit.

Turtlehead 29 mei 2022 om 19:57

Ja, wijze les. Tegen experts die zich drie dagen sparen op een klein verzetje in een voor hen te langzame bus kun je niet winnen.
Twee dagen voor de kat z’n start hard fietsen, nu niet top.
Arensman ook wijze les: Cooperation helpt je niet verder als je de enige bent die het doet (lees je mee Wilco Kelderman?).

Guushovd 29 mei 2022 om 18:14

Herkenbaar, ik rijd ook nooit de waarden die ik wil.

Asje Menou 29 mei 2022 om 18:29

Is het gebrek aan snelheid of moet je het totale wattage door steeds meer kilo’ s delen?

thijssss 29 mei 2022 om 18:14

Al met al super gereden deze Giro. Constant goed geweest, uitgereden, en geeft dus ook aan dat hij niet over zn limiet heeft hoeven gaan. Een volledige grote ronde inclusief al het klimwerk in de benen kan hem alleen maar sterker maken.

Asje Menou 29 mei 2022 om 18:31

Ik deel je mening. Ik was een beetje teleurgesteld als fan dat hij niet nog een rit binnen heeft binnen te halen, maar ergens in de tweede week begon het te dagen. Dit is eigenlijk een deel van zijn voorbereiding op de tour, en ik denk dat hij heerlijk heeft kunnen trainen in de afgelopen weken. Ik verwacht nu wel heel veel voor wat betreft de tour.

Dark Noise 29 mei 2022 om 18:39

@Asje Menou, Wat denk jij dat hij anders gaat doen in de Tour? Bergrit winnen? Groen pakken? Meer ritten winnen?

Asje Menou 29 mei 2022 om 20:39

Een etappe en de groene trui zou heel mooi zijn. Ik hoop op meer, maar deze Giro heeft me wel een beetje de ogen geopend. Kennelijk wordt van hem toch ook verwacht dat hij bijvoorbeeld een sprint gaat aantrekken, en het zal ook voorkomen dat niet hij, maar een van de mindere goden in zijn team meezit bij de grote ontsnapping en hij dan in het peloton op zijn kans moet wachten.

assen 29 mei 2022 om 22:06

Mij viel de Giro van MvdP enigszins tegen. Ik heb altijd gedacht dat hij een betere renner was dan WvA (ja ja, toch maar even vergelijken), maar nu denk ik toch van niet.

Wel heb ik GENOTEN van MvdP, wat heeft ie toch gekoerst! Op naar de Tour!

bswinkelss 29 mei 2022 om 18:43

Hij rijdt hier normalised 6 watt per kg over het hele parcours gemiddeld. Dat is toch niet onaardig

Romāns Vainšteins 29 mei 2022 om 18:44

Teveel bovenbeenspanning vanwege die 88 wheelies afgelopen dagen. Een beetje performance coach had dat kunnen voorkomen.

Wheely 29 mei 2022 om 19:45

Ze waren het alle 88 waard!

Asje Menou 29 mei 2022 om 20:40

Van iemand die Wheely heet kun je eigenlijk ook geen andere reactie verwachten dan deze.

Anton van Valouwe 30 mei 2022 om 07:46

Een keertje is leuk, maar hopelijk wordt hij niet zo’n clown als Sagan. Verder vond ik zijn verrichtingen wel meevallen, ik vermoed dat velen meer verwacht hadden.

YogiBear 29 mei 2022 om 19:14

Ik geniet van het rijden van MvdP wat echt wat toevoegt aan het wielrennen. Tegelijkertijd heb ik wel het idee dat hij, met een beetje extra nadenken/coaching/pieken of hoe je het ook wilt noemen meer uit zijn carrière kan halen en hier zeker één of twee etappes meer had kunnen winnen. Weet alleen niet of hij niet te veel liefhebber is om daar blij van te worden.

Luc La 29 mei 2022 om 20:49

In een matig deelnemersveld qua tijdrijders had ik meer verwacht.

Bergrit of massasprint zie ik hem niet winnen. Maar deze had ie moeten pakken.

Is de Meesterpieker Uitgeperst na 3 weken ?

Beer 29 mei 2022 om 22:22

Nooit kunnen heersen in een matig deelnemersveld; dit was niet de beste VDP mag ik aannemen. Iedereen vind de vele aanvalspogingen blijkbaar geweldig, maar als het nergens naartoe gaat, wat is het dan waard? Voor een renner van dit niveau wordt ik er niet warm van. Hij moet toch puur koersen om te winnen met zo'n talent en niet als een clown op drie kwartier wheelyend de berg op gaan. Ik vond het dus best tegenvallend, ondanks de maximale oogst op dag 1. Mogelijk vergroot het uitrijden van een grote ronde zijn motor nog wat meer, dus wat dat betreft zou deze Giro wel een dikke plus kunnen zijn.

Benieuwd wat het wordt in de Tour. Als ik het vergelijk met de minutieuze en uitgebalanceerde voorbereiding van van Aert kan ik me moeilijk voorstellen dat hij in Frankrijk drie weken lang gelijke tred kan houden. Van klassiekers naar Giro en Tour zonder degelijke trainingsblokken; ik geloof niet dat het nog van deze tijd is.

Alfons Haavers 29 mei 2022 om 22:49

Denk niet dat een dergelijke Giro op zich zo’n veel mindere voorbereiding hoeft te zijn op de Tour. Het is geen klassementsrenner die zich 2 grote rondes na elkaar elke dag uitwringt voor zijn klassement.

Vermoed dat MvdP toch nog wel zijn verstand heeft gebruikt met oog op wat nog komt dit seizoen. En die lange trainingskampen zijn sowieso minder zijn ding denk ik.

Ik vond het wel een prima Giro van Mathieu. Niet eentje om spontaan kirrend van te gaan GOATroepen (die piste lijkt sowieso stilaan uit te doven) of in zwijm te vallen bij elke wheely die hij trekt, maar toch 1 van de smaakmakers van deze Giro.

Ook benieuwd of hij er in de Tour nog een laagje bij kan leggen, want daar ligt het niveau toch nog een stuk hoger. In de eerste week zal hij er wel weer staan vermoed ik.

Beer 29 mei 2022 om 22:56

Korte voorbereiding, klassiekers, korte voorbereiding, Giro, korte voorbereiding, Tour. Ik kan moeilijk geloven dat dit evenwaardig is aan de voorbereiding bij teams als Ineos en Jumbo. Ik verwacht hem dan ook vooral in week 1 met een scherpe piek, al zal de tegenstand daar idd nog heel wat breder en van hoger niveau zijn.

Gr.R. 29 mei 2022 om 23:28

Het probleem met fanatistiche van der Poel-fans als jij is dat de eisen en verwachtingen bizar hoog liggen. Tja, dan wordt je geteleurgesteld.

Barry Batsbak 29 mei 2022 om 22:40

Toch opmerkelijk dat VdP-critici en openlijke VdP-haters blijkbaar nog meer van hem verwachten dan de VdP-liefhebbers. Dag in dag uit staan ze klaar om zijn prestaties uit het verleden te downplayen en kleineren, maar verwachten vervolgens ondanks een matige voorbereiding wel grootse prestaties van hem. Om vervolgens ter meerdere eer en glorie van zichzelf hier te komen jammeren hoe ontzettend hij wel niet tegengevallen is. Lachwekkend, ware het niet dat het eigenlijk vrij triest is.

Even zien wat Van der Poels doelstellingen op voorhand ook alweer waren; ritzege pakken, roze trui dragen, een paar keer bergop testen, ronde uitrijden. Allemaal afgevinkt. Ergo; prima ronde gereden. En nog lol gehad op de fiets ook.

Beer 29 mei 2022 om 22:52

Toch opmerkelijk dat de VdP-liefhebbers het nu allemaal geweldig vinden, waar het anders steeds voor de wedstrijd roepen is van ‘veegt alles weg/wint alles’ en na de wedstrijd van ‘was zelfs maar op 75%´. Maar goed, ik begrijp het verhaal wel, snap de achtergrond ook zoals Barry het beschrijft. Maar geweldig in de traditionele VdP-stijl was dit dus verre van. Volgens mij hadden de meeste VDP-supporters er stiekem, als ze heel eerlijk zijn, toch iets meer van verwacht.

Ik heb trouwens zelden tot nooit zijn prestaties óp de fiets gekleineerd of negatief over geschreven. Het is gewoon een dikke vette klasbak en uitzonderlijk talent. Maar deze Giro toch net wat minder.

Maar hey, de rode neus voor grootste clown op de fiets is toch ook mooi binnen ;-) (grapje)

Barry Batsbak 29 mei 2022 om 23:31

Als je met een VdP-bril of VdP-kritische-bril alleen de uitslagen bekijkt heb je wellicht een matige Giro gezien. Als je de koersen hebt bekeken met een koers-plezier-bril of entertainment-bril heb je een hele leuke Giro gezien. Het is maar wát je wilt zien. Koersliefhebbers zijn de afgelopen 3 weken niet teleurgesteld.

RefleX 30 mei 2022 om 06:09

Precies wat ik dacht Barry. Deze personen waaronder de persoon die als eerste op jou reageert zijn erg doorzichtig en vervelend aan het worden. Alles wat ze posten heeft een dubbele betekenis om de renner of onderuit te halen of zijn/haar eigen idool er beter te laten uitzien. WvA is al een tijdje uit beeld en toch komt zijn naam hier bovendrijven.

Om toch serieus te reageren mocht dit nog nut hebben voor de anti fanboys hier. Men vergeet hier wel eens dat wielrennen geen computerspel is. In een peloton zijn er altijd meerdere kandidaten voor een overwinning. Uiteindelijk heeft hij zijn eerste doel behaald wat op zichzelf al erg knap is tegen verse mannen. Later heeft hij het niet meer kunnen afmaken wat jammer is en waar hij zeker niet blij mee zal zijn echter is het soms ook gokken in zulke vluchten en was hij niet top inderdaad. Maar puntje bij paaltje rijdt hij zijn eerste grote ronde uit en als één van de smaakmakers.

Wordt ik als kijker beter van een groot palmares van VdP? Nee ik geniet van de spanning die om hem heen hangt als ik kijk. (Hetzelfde als WvA meedoet voor de knikkers of toen Nederlanders voor het podium streden in grote rondes). Het kijken is zoveel leuker als je voor iemand bent en dan is het des te leuker als hij mooie dingen laat zien.

Romāns Vainšteins 30 mei 2022 om 07:12

MvdP heeft er een dikke dolle boel van gemaakt en ook veel energie gestoken in kansloze missies. Daarnaast is hij een paar keer net verslagen door super opponenten. Zo’n ontluikende Girmay maakt het hele verschil tussen ‘niemand op de foto’ en ‘op waarde afgetroefd’.

Prima giro van MvdP. Sowieso boven verwachting want ik had dat uitrijden nooit verwacht.

Beer 30 mei 2022 om 09:29

Wel vreemd dat anno 2022 prestaties meer en meer worden beoordeeld op basis van de op voorhand uitgesproken verwachtingen en doelen. Zo zou volgens sommigen het voorjaar van WvA mislukt zijn omdat hij geen monument won. De Giro van VDP is dan wel geslaagd omwille van de ritzege, het roos en het 'entertainment'-level. Op die manier kan je dus best op voorhand zeggen dat je er niks van verwacht en je ook niets gaat presteren.

Ik hou er dan toch meer van dat toppers op voorhand gewoon klaar en duidelijk hun doel uitspreken en hierbij hoog genoeg mikken. Of het dan lukt of niet zien we dan wel. Het is immers inderdaad niet zo simpel om een wedstrijd te winnen; zeker geen topkoersen.

@RV; volgens mij was Girmay de enige aanwezige super-opponent in de strijd om ritzeges. In de rit die Girmay won, was wat VDP deed ook geen kansloze missie. Hij reed gewoon zijn wedstrijd om zijn winstkansen te maximaliseren, maar met Girmay was er eentje beter, uitgekookter en ook beter omringd. Kan gebeuren. Ik had dat uitrijden trouwens ook niet verwacht, dus thumbs up wat dat betreft.

Barry Batsbak 30 mei 2022 om 11:37

Wat zou dán maatgevend moeten zijn? De kunstmatig overtrokken verwachtingen van lieden die een bepaalde renner graag zien falen?

Het voorjaar van Wout van Aert is pas mislukt als Wout van Aert vindt dat het mislukt is. Wat wij er langs de zijlijn van vinden is niet maatgevend. Meningen en feiten worden hier iets teveel met elkaar verward.

Alfons Haavers 30 mei 2022 om 12:12

Wat wordt er hier toch steeds kribbig gereageerd als er eens een kritische opmerking wordt geplaatst over Mathieu en niet iedereen kirrend van plezier ooooh kijk wheelieeeee!! roept. Barry die zich overigens vaak genoeg zelf laatdunkend uitlaat over eeuwige rivaal 'Woutje die weer eens gefaald heeft'…

Net zoals elke overwinning van Evenepoel overladen wordt met mitsen en maaren, mag er na de eerste volwaardige grote ronde van vdP toch ook eens een balans worden opgemaakt? Over Matje werd niet zo heel lang geleden ook wel eens geroepen dat het de beste ooit was… GOAT, beter dan Merckx… Ik heb het hier toch ook allemaal eens de revue zien passeren.

Dan kom je tot de conclusie dat Mathieu zeker een toffe Giro heeft gereden, met veel show waar de Italianen van gesmuld hebben. Maar op sportief vlak is het (net zoals bij Evenepoel tot dusver, dat mag gerust gezegd worden) niet zo dat je nu al 1 van de grootsten ooit aan het werk hebt gezien. Veel koers gemaakt, met zijn enorme punch een mooie etappe gewonnen, maar ook nu en dan eens op zijn limieten gebotst.

Tuurlijk is het een knappe ronde en is vdP 1 van de beste renners van het peloton. Maar los daarvan mag je toch ook eens iets kritischer kijken naar een sportieve prestatie op een website als deze? Zolang het op een respectvolle manier gebeurt, staat vdP toch niet verheven boven alle kritiek? Als Pogacar straks de Tour niet zou winnen, wordt daar ook kritisch naar gekeken hoor.

Nu niet dat de 2 -poelen wat mij betreft voortdurend met elkaar moeten worden vergeleken, maar ik zie wel een parallel in de zin van: wie enorm veel superlatieven vangt kan zich ook eens aan wat kritische tegengeluiden verwachten.

Barry Batsbak 30 mei 2022 om 13:07

Niemand is verheven boven kritiek, Mathieu van der Poel zeker niet. Die heeft vaak genoeg dingen geroepen die het uiteindelijk niet geworden zijn. Daar mag je zeer zeker op afgerekend worden (voor wat onze mening waard is). Ik heb er ook geen moeite mee dat een renner afgerekend wordt op de doelstellingen die hij/zij zelf opgegeven heeft. Waar ik wel flauw van wordt is als een renner model 2022 afgerekend wordt op prestaties van dezelfde renner anno 2019. Hij reed tóen de straatstenen eruit dus als hij het nu niet doet valt het ernstig tegen. En helemaal als er met een dubbele standaard gemeten wordt. Dranghekongevallen, blinde darmontstekingen, minder slaap door vaderschap, mindere vorm door stress van rechtzaken mogen wel tot het einde der tijden als verzachtende factor worden aangevoerd voor minder presteren. Plankjeongevallen, knieoperaties en rugkwetsuren mogen dat niet. Ook niet in hetzelfde koersjaar. Sterker nog; dat was allemaal niet echt. Fake. Slecht. Boe.

Termen als Wout/Mathieu/renner naar keuze gáát dit winnen zijn sowieso compleet kansloos en niet serieus te nemen. Als je dat dan toch doet onder de noemer "ik zie hier vaak genoeg [insert bulshit] voorbij komen" dan zegt dat meer over jezelf dan over de renner in kwestie waar je dan blijkbaar zonder meer álles van mag verwachten wat je welgevallig is. En heb ik me daar wel eens schuldig aan gemaakt? Ongetwijfeld… ik heb ook dagen waarop ik teleurstel…

Murcia 30 mei 2022 om 13:18

@Alfons
Kritisch zijn vind ik prima, maar juist Beer niet noemen als de voortdurende stoorzender die alle prestaties van Matthieu afkraakt of afwezig is bij succes zoals na RVV en wel Barry omdat hij negatief is over Wout vind ik ook niet zo sterk.
In mijn beleving heeft MVDP voldaan aan de doelstellingen, leiderstrui, etappe winst en veel vermaak voor de kijkers langs de kant en thuis door veelvuldig aan te vallen. Daarnaast heeft hij ook tot mijn verrassing met een niet denderende ploeg nog twee extra ritten gepakt. Voor de leiding dus een pure bonus bovenop de prestaties van de kopman.

Beer 30 mei 2022 om 13:39

Nou; dacht het hier allemaal verder maar te laten passeren, maar bij zoveel onzin (batsen zoals ze bij ons in de streek zeggen), moet ik wel reageren.

“Dranghekongevallen, blinde darmontstekingen, minder slaap door vaderschap, mindere vorm door stress van rechtzaken mogen wel tot het einde der tijden als verzachtende factor worden aangevoerd voor minder presteren.”
Welk minder presteren? Los daarvan, lijken me dit allemaal valabele redenen waarom een renner minder zou presteren?

“Plankjeongevallen, knieoperaties en rugkwetsuren mogen dat niet. Ook niet in hetzelfde koersjaar. Sterker nog; dat was allemaal niet echt. Fake. Slecht. Boe.”
Heb ik ergens geschreven dat er geen excuses zijn voor het ‘iets minder’ presteren Barry? Lees het eens terug, heb al meer dan 1x geschreven dat ik het allemaal wel begrijp en er in mee ga. Waar het om gaat is dat jij gewoon niet wil erkennen dat het wat minder is dan wat je van een top-Mathieu mag verwachten. En dat is dus een heel andere discussie.
Wat betreft je aangevoerde excuses. Plankjesongeval? De Knegt en Vader hadden het hem vertelt, maar hij luistert gewoon niet. Waar blijven die excuses aan bondscoach en ploegmaat? Hij zet ze immers vol in de wind. Knie-operaties & rugkwetsuren; ik wil best geloven dat er iets van aan is; dat die rug tot op zekere hoogte pijn doet en dat het trainingen wat minder uitgebreid was. Maar het verhaal zoals het van eind december tot aan de RvV werd opgevoerd, klopt gewoon niet.

Ik schrijf nooit over van Aert ‘hij gaat zeker winnen’. En ik lees hier wél vaak ‘VDP gaat alles bij elkaar rijden’ en ‘VDP is niet eens in vorm’. Daar mag jij dan verder van vinden wat je wil, maar het is niet anders dan de waarheid.

Beer 30 mei 2022 om 13:43

“maar juist Beer niet noemen als de voortdurende stoorzender die alle prestaties van Matthieu afkraakt”

Deze zin zegt eigenlijk alles beste Murcia. ‘Een voortdurende stoorzender’, dat is die Beer. Komt er gewoon op neer dat jij en vele andere Nederlandse vrienden hier het er moeilijk mee hebben dat er Belgen kritisch zijn voor VDP en hem niet mogen. Uit je die kritiek, dan ben je een stoorzender. Een dergelijke opmerking mocht ik van Marik ooit ook al lezen. Ik zou zeggen, leer er mee leven, er zijn andere meningen en we vallen niet allemaal in zwijm bij elke wheely.

Verder, oppassen met het schrijven van leugens als “…die alle prestaties van Matthieu afkraakt”. Ik ben immers zelden tot nooit negatief over de sportieve prestaties van VDP. Ik heb al vaak genoeg geschreven hoe goed hij is. Deze Giro is denk ik de eerste keer dat ik kritisch ben over zijn prestaties op de fiets.

Alfons Haavers 30 mei 2022 om 13:53

@Murcia: Ik reageerde nu op Barry, die er zoals gezegd zelf ook graag bij is om scherpe kritiek over van Aert te uiten, net zoals Beer dat doet over vdP en entourage.

Wat mij betreft zijn ze elkaar op dat vlak waard. Verder vind ik ze beide meestal niet over de schreef gaan, hoewel ze duidelijk hun voorkeur hebben. Voor mij mag kritisch zijn over elke renner, zolang het doel niet enkel trollen is. Ik vind beiden inhoudelijk genoeg, al zou ik zelf niet de energie hebben om te blijven reageren in lange, vitterige discussies.

Heb alleen het gevoel dat een reactie bij Mathieu veel sneller als trollen wordt gezien dan bij andere renners. Ja het is een fantastische renner die steeds voor opwinding zorgt in de koers. Daarvoor moet hij geloofd worden, want dat is waarvoor mensen naar de koers kijken.

Toch mag je als kritische wielervolger hier ook eens voorbij de wheelies en blinde aanvalskilometers kijken en zeggen dat het een prima en vooral onderhoudende GT was maar ook geen reden voor een absolute jubelstemming. De beste coureurs worden hier constant met elkaar vergeleken en wat Mathieu hier liet zien hoef je niet op het niveau te zetten van wat Alaphilippe, van Aert, laat staan Roglic en Pogacar in het verleden konden. Het is ‘flashy’ ja, maar op sportief niveau schat ik zijn Giro nu ook weer niet zó hoog in.

Benieuwd naar de Tour, het zou mij niet verwonderen dat er bij Mathieu ook wel eens zo’n grote ronde inzit die ook op sportief vlak de jubelstemming écht waard is. Is het niet dit jaar, dan wel een andere keer als de voorbereiding ideaal was.

Marik 30 mei 2022 om 14:01

Ah kijk eens aan, ik word er voor de verandering ook weer een bij gehaald. Beste beer, ik heb al heel vaak aangehaald dat de manier waarop jij hier mensen uit de tent lokt, van het meest vileine soort is. Je bent voortdurend bezig om vuurtjes op te stoken en reageert dan altijd met de grootste verbazing als jou dat wordt verweten. Jij roept dan altijd uiterst onschuldig dat je het graag over de inhoud hebt, maar op diezelfde inhoud is met jou helemaal niet te discussiëren. Je bent voortdurend aan het uitlokken en dat gaat gewoon ten koste van de sfeer op dit forum. Ik vind het oprecht jammer dat de redactie dit niet inziet. Er zijn gewoon mensen slachtoffer van geworden die niet jouw subtiliteit beheersen. Neem bijvoorbeeld Michelangelo die wat lomper op jou reageert dan jij op hem. Hij wordt dan gerapporteerd en krijgt een ban. Je lokt uit, krijgt een koekje van eigen deeg en gaat dan klagen. Ik vind het ronduit walgelijk.

Fifty 30 mei 2022 om 14:37

Marikje

Michelangelo is de oorsprong van de verziekte sfeer hiero
Dat was gewoon 24/7 Belgenbashing: van aert, cant, iserbyt, evenepoel, thibau nys, …

Beertje toont enkel aan dat het helemaal niet moeilijk is om overal net dat negatieve eruit te halen. Voor de rest heeft Beer wel bakken courage om zulke lange posts te lezen en te schrijven. ik niet

Jij deed in den beginne ook graag mee. Maar je hebt je leven gebeterd.

misschien bekeer ik me ook nog wel …

Romāns Vainšteins 30 mei 2022 om 14:47

Cherrypicking qua walgelijkheidopwekking…. Ik kan niet meteen zeggen daarvan te walgen maar vind het wel uitermate hypocriet. Beer kan flink zuigen maar om dan er een huilie-huilie aan te plakken van een minimaal zo’n grote zuiger, tsja.

Marik 30 mei 2022 om 14:51

Ik heb mijn verhaal gedaan, wat anderen daar dan weer van vinden vind ik niet zo interessant.

Pietspeed 29 mei 2022 om 23:41

Ik wist ook niet hoe ik ervoor stond, omdat ik bewust geen tussentijden heb meegekregen.”

Begrijp ik niet. Affini en Sobrero starten toch voor hem. Dan lijkt me het vreemd dat uit de volgauto niets wordt gezegd, ook al kun je niet je wattages rijden die hij van plan was…achteraf bezien? Speelt ook een mentale component mee.

RefleX 30 mei 2022 om 06:14

Ik denk dat ze het hebben besloten omdat tussentijden ook verstikkend kunnen werken of ervoor kunnen zorgen dat je jezelf opblaast. Zeker met zo een klim moet je op je eigen wattage rijden en goed indelen. Focussen op jezelf en zien waar je eindigt.

hjjanssen1973 30 mei 2022 om 07:50

Fantastisch gereden deze Giro, en goed overleefd, dat belooft wat voor de Tour. Groen trui en bergritten gaan hem niet worden, maar de rest wel, en dat is veel. Toch een zelfde type renner als WVA, hoewel die laatste bergop wat beter lijkt dan MVDP, maar op het vlakkere minder explosief.

Headlines

Populair

Materiaalzone