LottoNL-Jumbo bevestigt komst Danny van Poppel

LottoNL-Jumbo bevestigt komst Danny van Poppel

Danny van Poppel verdedigt vanaf volgend seizoen de kleuren van LottoNL-Jumbo. De Nederlandse formatie heeft bevestigd dat de 24-jarige Brabantse sprinter een contract heeft getekend voor twee seizoenen.

“Ik vind het supermooi om voor Team LottoNL-Jumbo uit te komen. Hoe de ploeg bezig is met het sprinten, spreekt mij erg aan. Dat is mijn hoofddoel, hoewel ik ook erg uitkijk naar de klassiekers. Ik weet dat die me liggen, maar door tegenslag kwam dat er de laatste jaren onvoldoende uit. Ik ben ook blij dat ik weer een grote ronde zal rijden”, aldus Van Poppel.

Van Poppel kwam de afgelopen twee jaar uit voor het Britse Sky. Eerder reed hij voor de opleidingsploeg van Rabobank, Vacansoleil-DCM en Trek Factory Racing. Zijn grootste overwinning is een ritzege in de Vuelta a España van 2015. Dit seizoen won hij een etappe in de Ronde van Polen. Zondag is hij namens Nederland actief tijdens de wegwedstrijd van het WK in Bergen.

Voor LottoNL-Jumbo is de komst van de sprinter de vierde nieuwe aanwinst. Eerder versterkte de ploeg zich met Pascal Eenkhoorn (opleidingsploeg BMC), Neilson Powless (Axeon Hagens Berman) en Sepp Kuss (Rally Cycling).

Dit artikel delen:

41 Reacties

fustviking 21 september 2017 om 10:42

Eerst maar eens wereldkampioen worden, dan komt die grote ronde daarna wel.

reusjen 21 september 2017 om 10:43

Dat zal dan wel de giro worden. Ik neem aan dat Groenewegen naar de tour gaat en als het weer een vuelta als dit jaar is zijn er maar weinig kansen op een sprint. Al kan van Poppel wel een lastig parcours aan natuurlijk.

BenderBeach 21 september 2017 om 10:45

LottoNL-Jumbo lijkt mij beter om te gaan met het talent van Danny dan bij Sky gebeurde. Misschien een open deur? maar ik heb er echt vertrouwen in dat we DvP veel vooraan gaan zien in de klassiekers, sprints en de grote ronde dit hij gaat rijden in zijn gele tricot.

gardeyn 21 september 2017 om 10:47

Na de negatieve transferbalans van vorig jaar is dit toch wel een aardige transferperiode:
Van Poppel als extra afmaker (en wellicht laatste wagonnetje voor Groenewegen?)
Castelijns en Keizer vallen af door inkrimping van de ploegen.
Vermeulen < Kuss
Campenaerts < Powless (met uitzondering van een paar tijdritjes per jaar misschien)
JVDB < interne oplosing met Olivier, Tolhoek en Bouwman

edit: en dan vergeet ik inderdaad Eenkhoorn nog en het vertrek van Lammertink.

nietram 21 september 2017 om 10:51

@gardeyn
En dan vergeet je Eenkhoorn nog. Die kan ook een aardig stukje fietsen

AWestie 21 september 2017 om 10:52

Er wordt vaak over gezeken hier, maar ik denk dat TLJ echt goed werk heeft geleverd deze zomer op de transfermarkt. Mensen die tegenvielen er uit voor mensen die een hoopvolle toekomst hebben, plus dan nog zo ongeveer Van Poppel voor Campenaerts qua semi-kopmanschap.

mooiman 21 september 2017 om 10:54

Met deze aanwinsten/ vertrekkers is TLJ inderdaad sterker geworden. Maar ik zou nog wel eens willen weten van Plugge welke renners hij voor ogen had met de 2e lijn.

Wheely 21 september 2017 om 11:10

Leuk. Gaan ze ook de nodige proloogjes mee kunnen winnen.

castelinni 21 september 2017 om 11:16

3man minder dan vorig seizoen?

jessevdalen 21 september 2017 om 11:26

@castelinni twee renners minder (Van 29 naar 27). Dit komt omdat startvelden kleiner worden (grote rondes naar 8 en meerdaagsekoersen en klassiekers naar 7).

Veloburto 21 september 2017 om 11:31

@AWestie, Campenaerts gaat naar Lotto-Soudal toch?

Arry1337 21 september 2017 om 11:39

@AWestie
Ik denk dat je snel genoeg zult zien dat je van Poppel niet naast Campenaerts kan zetten.
Danny heeft hier een daar echt al steekjes van klasse laten zien, namelijk:

Hij is handig op de fiets in 2017: https://www.youtube.com/watch?v=aBjda_9Jig4
Ziet de gaatjes en kan zich (alleen) plaatsen in 2016: https://www.youtube.com/watch?v=1A3G1e1e6SA (vanaf 1:13:20) Dit was overigens na een val en na terug gebracht te worden eerder in de etappe als ik me niet vergis.
En hier laat hij de pure klasse zien in 2015: https://www.youtube.com/watch?v=81IW24rrhy8
(vanaf 1:00 in 4e positie, kan geen betere kwaliteit vinden)

tristania 21 september 2017 om 11:52

Nog altijd pas 24 jaar en al pak ervaring. Ben benieuwd naar zijn ontwikkeling in de klassiekers.

tetedelacourse 21 september 2017 om 12:02

Kijk, daar is de bevestiging dan eindelijk. Goede renner en nog altijd zo jong. Met name benieuwd naar zijn mogelijkheden in de klassiekers. En mooi dat er een goede dubbele bezetting is voor de sprints in de vele (kleine) rondjes door het jaar heen.

Fast Freddy 21 september 2017 om 12:03

Top aankoop!

Geflitst 21 september 2017 om 12:04

Als je de transfers bekijkt, lijkt het wel alsof het budget verhoogd moet zijn? Toppers worden langer gebonden en de afvallers lijken ook minder dan de nieuwkomers.

moa 21 september 2017 om 12:06

Mooi voor hem en LTJ!

Ik vind wel dat Campenaerts op dit forum erg onderschat wordt, zowel als tijdrijder als knecht.

AWestie 21 september 2017 om 12:10

Ik bedoel dat qua mannen die weggaan Campenaerts nog de meeste punten binnen haalt en dat van de nieuwelingen Van Poppel je daar voor kan zien. En dan kan je snel concluderen dat je meer aan Van Poppel hebt. Scusi dat ik het misschien wat raar had opgeschreven.

jvh93 21 september 2017 om 12:13

heel erg benieuwd of de ploeg nu inderdaad rond is of dat er nog iemand bij komt. Zelf heb ik het gekke gevoel dat er nog iemand bij gaat komen, maar de ploeg lijkt zeker sterker geworden

rahimns 21 september 2017 om 12:19

Ga er maar van uit dat dit het is voor komend jaar.

Utrecht19 21 september 2017 om 12:20

Dit is een erg goede transfer van Lotto. Jong, Nederlands en in staat om, met zijn sprint, wedstrijden te winnen. Verder zie ik Lotto veel spreken dat ze klaar zijn op de transfer markt maar dat er nog wel ruimte is voor een buitenkansje. Heb dus het idee dat er nog een buitenkansje komt aangezien ze dat dus veel benoemen. Iemand een idee over wie dat zou kunnen gaan? ( dit zeiden ze ook nadat het officieel werd over Van Baarle Sky, dus moet over iemand anders gaan)

rahimns 21 september 2017 om 12:23

Volgens mij wordt dat alleen benoemd door WF en heb ik dit nergens in de persberichten van de ploeg zien staan ;)

jvh93 21 september 2017 om 12:24

@rahimns ik hoop toch stiekem nog op dat buitenkansje. Daarnaast heb ik vernomen dat ze met 2 man in gesprek waren (waarvan 1 dus Kuss zou zijn) dus wie weet dat ze die andere dan als het buitenkansje zien. Ik ben er nog niet helemaal zeker van dat dit de laatste aanwinst van het seizoen is

kelderfan 21 september 2017 om 12:24

Gelukkig is het eindelijk voor elkaar met die kleine puntjes. TlJ heeft zijn 2e. sprinter binnen.
En met Danny van Poppel een renner, die wel in Wallonie mee kan doen.
Hij heeft bij SKY geen Grote Ronde kunnen rijden. Bij Trek heeft hij wel de Vuelta gereden.
Ik denk, dat hij ’t in de TDU mag laten zien.

Team Spaak 21 september 2017 om 12:25

Hele mooie transfer voor beide partijen. Hoopte al dat Danny naar TLJ of Sunweb zou gaan.

Hopelijk Boom volgend jaar wél in goede vorm in de klassiekers. Kan hij mooi als semi-kopman mee naar de klassiekers. Ook wat betreft het sprintwerk mooi in de luwte van Groenewegen. Denk niet dat hij in de trein voor Groenewegen gezet zal worden, maar dat hij echt zijn eigen sprints op lastigere aankomsten mag rijden en ook kopman zal zijn in koersen met een parcours op zijn maat. En dan heb je ook nog Lobato, tsjah…

Headlines

Materiaalzone

Populair