‘Lotto Dstny verlengt met cosponsor daags voor belangrijke deadline’
foto: Cor Vos
dinsdag 15 oktober 2024 om 12:02

‘Lotto Dstny verlengt met cosponsor daags voor belangrijke deadline’

Caps blijft één jaar langer als cosponsor aan boord bij Lotto Dstny. Dat meldt Het Laatste Nieuws. Een welkome opsteker voor de Belgische ploeg, die vandaag het registratiedossier in moet leveren als onderdeel van de licentieaanvraag bij de UCI.

De Lotto-ploeg moet na dit jaar verder zonder Dstny. Van enkele andere cosponsors is nog niet zeker of ze verlengen, maar de verbintenis met Caps is toch met één jaar verlengd, weet Het Laatste Nieuws. Dit gebeurde daags voor de deadline van dinsdag 15 oktober. Ploegen moeten op die dag hun registratiedossier aanleveren, waarin onder andere het aantal contracten van renners en personeelsleden staat. Eerder, op 2 oktober, moesten de teams al hun bankgarantie doorsturen naar de UCI.

Het registratiedossier moet goedgekeurd worden door de UCI. Als dit niet gebeurt, mogen renners van de ploeg in kwestie zonder afkoopsom of akkoord vertrekken naar een ander team. Bij Lotto Dstny zouden onder meer Jarno Widar en Maxim Van Gils in de belangstelling staan van andere ploegen.

RIDE Magazine
8 Reacties
15-10-2024 12:19
Lachende gezichten bij Lotto, die hun zaakjes veel beter voor elkaar lijken te hebben dan her en der wordt geroepen - of eigenlijk gefluisterd.
    15-10-2024 12:41
    Ik denk ook niet dat alles op wieltjes loopt. Er is duidelijk een probleem met budget, ze zijn jongens kwijt die ze wilden bijhouden, er wordt aan een toptalent als Widar en een superpuntenpakker als Van Gils getrokken ondanks doorlopend contract en er blijft zoals steeds het vergiftigd geschenk van Lotto als sponsor maar daarmee ook blok aan het been van de meer progressieve krachten binnen de ploeg.
    Er een overdreven drama van maken zoals dat artikel deed op basis van enkele ontevreden krachten binnen het team vond ik ook beetje te kort door de bocht maar de waarheid zal wel ergens tussen de lachende en huilende gezichten liggen...
    15-10-2024 12:45
    Hangt ook wat van je perspectief af, want Lotto zal nooit de ploeg zijn die (al) hun toptalenten zomaar kan houden. Daarvoor is het budget te klein, maar dat was vroeger niet anders.
15-10-2024 15:48
Lotto mag nooit verdwijnen het is vaste waarde
    15-10-2024 17:17
    Is het niet de langstlopende sponsor in het peloton zo stilaan? FDJeux misschien?
    15-10-2024 17:59
    Klopt Djerkson, wel net niet de oudste ploeg (Movistar). Ik zie ze ook niet snel verdwijnen, de vraag is op welk niveau. Lotto kan moeilijk echt veel meer investeren (of ja kunnen wel, maar niet mogen. politiek zal dat nooit goedgekeurd worden) en als ze eerste naamsponsor willen blijven, gaan ze binnen enkele jaren toch ten onder gaan op WT niveau want daar blijven de budgetten stijgen.
15-10-2024 19:06
Ik ging even opzoeken wat CAPS nou eigenlijk is. Na googelen kwam ik er niet helemaal uit, want dan kom je op alle sites waar je petjes kunt kopen. Vervolgens maar even op de site van team Lotto DSTNY gekeken en als je daar doorklikt op de partners/caps, dan komt je ook terecht op het volgende bericht:
https://www.lottodstny.be/nl/nieuws/detail/4902/ekoi-en-g-v-energy-group-verlengen-langdurige-partnerschappen-met-lotto-soudal
Daar staat te lezen dat G&V Energy Group in 2022 al voor vier jaar hun contract had verlengt. CAPS (card) is onderdeel van G&V en er valt dan ook te lezen dat: "Het bedrijf is zichtbaar op de outfits van de ploeg met zijn CAPS Card en is bovendien de leverancier van de teambussen en brandstoffen."

Snap ik iets niet? Is dit geen verlenging, maar al onderdeel van die eerder gecommuniceerde verlenging (daterend uit 2022)? Of is er boven op die 4 jaar nog een jaar extra verlengt?
Edit: Ik zit wel vaker ergens naast, dus hoor het ook graag als dat zo is.
17-10-2024 22:39
Lotto - Mobistar dat waren pas tijden.

Reacties zijn gesloten.

RIDE Magazine