‘Lotto Dstny verlengt met cosponsor daags voor belangrijke deadline’
Caps blijft één jaar langer als cosponsor aan boord bij Lotto Dstny. Dat meldt Het Laatste Nieuws. Een welkome opsteker voor de Belgische ploeg, die vandaag het registratiedossier in moet leveren als onderdeel van de licentieaanvraag bij de UCI.
De Lotto-ploeg moet na dit jaar verder zonder Dstny. Van enkele andere cosponsors is nog niet zeker of ze verlengen, maar de verbintenis met Caps is toch met één jaar verlengd, weet Het Laatste Nieuws. Dit gebeurde daags voor de deadline van dinsdag 15 oktober. Ploegen moeten op die dag hun registratiedossier aanleveren, waarin onder andere het aantal contracten van renners en personeelsleden staat. Eerder, op 2 oktober, moesten de teams al hun bankgarantie doorsturen naar de UCI.
Het registratiedossier moet goedgekeurd worden door de UCI. Als dit niet gebeurt, mogen renners van de ploeg in kwestie zonder afkoopsom of akkoord vertrekken naar een ander team. Bij Lotto Dstny zouden onder meer Jarno Widar en Maxim Van Gils in de belangstelling staan van andere ploegen.
Er een overdreven drama van maken zoals dat artikel deed op basis van enkele ontevreden krachten binnen het team vond ik ook beetje te kort door de bocht maar de waarheid zal wel ergens tussen de lachende en huilende gezichten liggen...
https://www.lottodstny.be/nl/nieuws/detail/4902/ekoi-en-g-v-energy-group-verlengen-langdurige-partnerschappen-met-lotto-soudal
Daar staat te lezen dat G&V Energy Group in 2022 al voor vier jaar hun contract had verlengt. CAPS (card) is onderdeel van G&V en er valt dan ook te lezen dat: "Het bedrijf is zichtbaar op de outfits van de ploeg met zijn CAPS Card en is bovendien de leverancier van de teambussen en brandstoffen."
Snap ik iets niet? Is dit geen verlenging, maar al onderdeel van die eerder gecommuniceerde verlenging (daterend uit 2022)? Of is er boven op die 4 jaar nog een jaar extra verlengt?
Edit: Ik zit wel vaker ergens naast, dus hoor het ook graag als dat zo is.