Lars van der Haar niet in Essen

maandag 30 november 2015 om 10:17
Lars van der Haar niet in Essen

foto: Rudie Ottens

Lars van der Haar laat komend weekend de Bpost Bank Trofee-cross van Essen aan zich voorbij gaan. De veldrijder van Giant-Alpecin trekt naar Mallorca voor een trainingsstage. Ook de veldrit van Overijse, komende zondag, ontbreekt op zijn wedstrijdkalender.

De Europees kampioen focust zich op enkele wereldbeker- en Superprestigeveldritten. “Ik wil me daar laten zien en presteren”, zegt Van der Haar, doelend op de crossen van Spa-Francochamps, Namen en Heusden-Zolder. In die wedstrijden hoopt hij zijn vormpeil aan te scherpen voor het wereldkampioenschap, wat een van zijn hoofddoelen is dit seizoen.

Dit artikel delen:

10 Reacties

zoetepap 30 november 2015 om 10:28

Ik vind het ergens jammer maar hoop voor hem dat het de beste keuze is of nodig is. Ik vind het heel raar om hem te onderscheiden in die belachelijke trui van EK overigens maar dat kan aan mij liggen ook.

storm-biker 30 november 2015 om 10:44

Slimme keuze.

HoofdIsVrij 30 november 2015 om 11:41

Te kleine motor om in alle crossen top te zijn en dan maar pieken in de wedstrijden die hem beter liggen. Verstandige keuze. De klassementen gaat hij dit jaar toch niet winnen en WB heeft hij al een keer gewonnen. Na twee keer derde op het WK zou het mooi zijn als hij dit jaar een stapje beter kan doen. Al is Zolder echt een power parcours wat MvP en Van Aert nog beter zou moeten liggen.

Melkzuur 30 november 2015 om 13:15

Hé, hij doet hetzelfde als Klaas! Afbranden, die man! ;-)

koos1 30 november 2015 om 16:45

De Bpost is toch het minst belangrijke klassement en hij staat al zover achter op Van Aert dat hij in het klassement toch niets meer kan winnen.
Logisch dat hij dan keuzes maakt, beter nu rusten/trainen en rond de kerst richting het WK top zijn.

Romāns Vainšteins 30 november 2015 om 17:26

Ik ben meer benieuwd naar wat voor renner het precies gaat worden op de weg.. Als ik mag gokken zeg ik vluchter in rondes voor etappes (goed) onder de 200km,

aengbers 30 november 2015 om 18:37

Als ik naar buiten kijk zou ik ook graag op trainingskamp naar Mallorca gaan.

HoofdIsVrij 30 november 2015 om 18:39

Lars gaat denk ik nooit ambities voor de weg koesteren.

Verder zijn zijn zeges op de weg behaald in massasprints op een wat lager niveau.

schipperaar 30 november 2015 om 18:50

Waarom onder de 200km, werkt ie parttime? Zeiden ze dit ook niet van die Limburger?

titanio82 30 november 2015 om 20:48

@Koos1. Qua naam wel minder dan de SP, maar de premie voor het, reeds besliste, eindklassement is hoger dan die van de SP.

Headlines

Materiaalzone

Populair