Lars Boom verlaat Tour de France
Foto: Marcel Koch
dinsdag 14 juli 2015 om 10:17

Lars Boom verlaat Tour de France

Lars Boom verlaat de Tour de France. De Brabander zal vandaag niet van start gaan in de tiende etappe van Tarbes naar La Pierre-Saint-Martin. Hij is ziek.

De renner van Astana is na afloop van de ploegentijdrit zondag ziek geworden. Tijdens de rustdag hoopte de 29-jarige renner te herstellen met de hulp van antibiotica. Dit heeft echter niet voldoende geholpen. Vanmorgen hebben de renner en zijn ploeg de knoop doorgehakt.

RIDE Magazine
63 Reacties
14-07-2015 11:23
Thijs Zonneveld... dat jullie het nu over hem hebben is precies de reden waarom hij die zielige column schreef.

Klokkenluider, laat me niet lachen.
14-07-2015 11:27
Verstandig besluit, toch? Een zieke Boom heeft natuurlijk niks te zoeken in de Pyreneeën en Alpen. Hij was mee voor de waaiers, kasseien en ploegentijdrit.
14-07-2015 11:31
Ik geloof trouwens niet dat dit het gelijk van de MPCC bewijst. Die cortisol-waarde kwam gewoon van een paar pufjes teveel van een inhaler. Alle renners maximaliseren het gebruik van toegestane middelen als ze er profijt van denken te hebben, maar het voorspellen van het effect daarvan op de cortisol-spiegel is natuurlijk geen exacte wetenschap...
14-07-2015 11:35
Boom, Cancellara, Paolini.... maak me zorgen om Sep.
14-07-2015 11:40
Je staat onder een vergrootglas en neemt dan zo'n risico. Heel slim zijn ze bij Astana ook niet of het boeit ze gewoon niks.
14-07-2015 11:50
Had liever zien staan : Lars Boom verlaat Astana.
14-07-2015 11:50
Jammer... Ergens begrijp ik de column van Zonneveld ook wel.. als je de prestaties van Boom vergelijkt met zijn Tsjechisch evenknie Stybar, dan is het toch mager. Dan is het toch vaak, zoals nu, net niet. Ik had ook meer van zijn carrière verwacht toen hij zich 100% op de weg ging richten. Nog altijd hoop ik dat hij die verwachting ooit gaat waarmaken, maar ik vrees ervoor.
14-07-2015 11:51
[quote]MooieMario - 14 juli 2015 om 11:20
Ik ben bang dat er binnenkort een hoop ellende naar buiten komt bij Astana met Thijs Zonneveld als klokkeluider.[/quote]
Zonneveld heeft een onverholen hekel aan Vino en Astana, maar precies om die reden heeft hij volgens mij ook helemaal geen inside info over die ploeg. Het zal dus wel meevallen met dat klokkenluiden.

Op het internet kan zo'n jongen ook niet gewoon ziek zijn, er moet gelijk van alles achter zitten.
14-07-2015 12:01
Pinarello, moest ik ook aan denken van de week. Als je dat een paar jaar geleden voorspeld had.. Stybie heeft op de weg in een paar jaar tijd een heel stuk meer indruk dan Boom achter gelaten in al die tijd.

Verder snap ik niet hoe mensen eerder boos op Zonneveld dan op Boom kunnen zijn. Kennelijk is het zijn van een ijdeltuit een grotere zonde dan moraalridder die zijn ziel aan de duivel verkoopt. Lachwekkend is dat.
14-07-2015 12:02
LottoJumbo heeft ook nooit gezegd dat het testen op de cortisolwaardes niet zou werken, alleen dat hij niet 100% betrouwbaar is. Dat betekent dus niet dat alle uitslagen van die testen niet correct zijn, in het geval van Lars zou er dus idd op kunnen wijzen dat hij wat onder de leden zou hebben. Het MPCC zal dit in ieder geval gebruiken om hun gelijk te halen.
14-07-2015 12:03
Ziek van de column van Zonneveld, denk ik..;)
14-07-2015 12:08
Waarom is dat lachweekend Klootje? Boom heeft charisma, en komt vaak direct, open en eerlijk over. Dat heeft hem bij veel mensen misschien wat krediet gegeven, en bovendien is niet iedere wielervolger evenveel gefixeerd op doping.. Doping is voor mij een heel klein onderwerpje naast de koers, voor anderen (waaronder Zonneveld) is het tegenwoordig groter dan de koers. Misschien kost dat Boom bij sommige mensen wel weinig credits.

Zonneveld daarentegen heeft voor mij echt 0 charisma, en komt over als een zelfingenomen mannetje, die overigens wel veel verstand van de koers heeft, en ook erg leuke stukjes kan schrijven.

Daardoor kan ik me wel voorstellen dat sommige mensen liever Boom zijn dan Zonneveld, zonder dat ik dat meteen lachwekkend vind.

Ikzelf heb met beide overigens heel weinig tot niets. Behalve dat ik de columns van Zonneveld graag lees.
14-07-2015 12:12
Ik ben nou eenmaal fan van leuke wielrenners die koers maken, niet van valse columnisten die stemming maken.
14-07-2015 12:20
Cortisoltest zo gek nog niet ;)
14-07-2015 12:21
Prima dat is duidelijk.

Maar wat vind je van een wielrenner die Boogerd de hand niet wilde schudden, die Rasmussen op zijn bek wilde slaan en niet met LL Sanchez meer wilde koersen zolang hij in zijn ploeg zat. Maar wel bij Astana tekent waar potverdorie diezelfde LL Sanchez weer koerst?

Vreemde balans voor mij. Zonneveld is misschien een valse columnist. Maar Boom is een hypocriete opportunist. En dat laatste roept bij mij een stuk meer irritatie op dan dat eerste. Bij jullie vreemd genoeg niet.
14-07-2015 12:23
@ten dam
Waarom denk je dat Vino zo fel reageert op Thijs Zonneveld? Als ik baas was van zo een grote ploeg zou ik mij niet druk maken om wat een columnist schrijft in een krant. Maar bij Astana is hij helemaal persona non grata. In zijn columns over Astana en Boom staan gewoon feiten en is er een deel waar vermoedens over bestaan maar wat nog niet hardgemaakt kan worden. Ik denk dat er op korte termijn meer vuile was van Astana naar buiten komt. Dit soort dingen zijn echt voer voor journalisten.
14-07-2015 12:23
Ik ben het helemaal met je eens, Klootje. Hoe ze het nou weer voor elkaar krijgen om onder een topic dat over Boom gaat lekker af te geven op Zonneveld...

Die column was spot on, en de enige reden om het er mee oneens te zijn was op basis van emotie en fangevoelens. En dat is op zich ok, maar om daarom Zonneveld van van alles en nog wat te betichten... lachwekkend. Werp eens een kritische blik op Boom, dat kan ik als groot fan toch ook, en laat hem zelf eens in de spiegel kijken in plaats van als een dom vechtersbaasje "Zonneveld moet blij zijn dat ik nog in de Tour zit" te roepen.

[quote]valse columnisten[/quote] Dit soort dingen... Die man schrijft uitstekende columns, dat zijn altijd opiniestukken en je hoeft het er niet mee eens te zijn. Maar "valse columnisten", hou op zeg. Weet je wat ik vals vind? Openlijk afgeven op je collega's en ex-teamgenoten om vervolgens zelf bij een ploeg te tekenen die geleid wordt door de meest valse persoon in de sportwereld (vooruit, na Sep Blatter) en je aan te sluiten bij je ex-teamgenoot die je daarvoor nog op zijn bek wilde rammen. Dat is vals, naar jezelf toe, en naar ons als fans.
14-07-2015 12:28
Dat is het LL. Ik zie niet in waarop je de column van Zonneveld kunt veroordelen anders dan op basis van antipathie jegens Zonneveld of grote sympathie voor Boom. Objectief gezien is het zo duidelijk als wat. Maar goed. Ieder zijn mening.
14-07-2015 12:30
Hee, leuk: een reprise van de Zonneveld-discussie.

Ik vind het geweldig dat Zonneveld persona-non-grata is bij Astana, en daar totaal niet mee lijkt te zitten. Ik kan me de dagen van Smeets & Armstrong nog herinneren, waarin sportjournalisten er alles aan deden om teams niet tegen het hoofd te stoten om de toegang tot renners niet te verliezen. TV, Kranten etc moeten immers gevuld worden met praatjes-met-renners, beelden uit de bus, keuken, ontbijt- en massagetafel, etc etc. Die kneuterigheid & couleur-locale hoort natuurlijk bij de romantiek van de tour, maar het leidde wel tot een wederzijdse afhankelijkheid van teams en journalistiek, waardoor de laatste nooit de echte problemen konen aansnijden. Zonneveld doorbreekt dit. En nog met gevoel voor humor, ook!
14-07-2015 12:31
Zonneveld is hier wel erg vaak de gebeten hond. Column had iets minder hard gekund, maar inhoudelijk was er niks op aan te merken.

Nou moet Boom wel woord houden richting Zonneveld, anders kan Thijs straks nog een column wijden aan Boom zijn loze woorden.
14-07-2015 12:39
Als ik in Boom zijn schoenen stond had ik waarschijnlijk precies hetzelfde gedaan qua keuze voor Astana, ik ben kennelijk een overduidelijke Boom sympathisant. Zonneveld heeft bij mij een tijd terug al afgedaan, was eerst fan om dat ik dacht dat hij de sport een warm hart toedroeg maar zijn stukken werden steeds tendetieuzer. Stukje over Gesink was de druppel.

Maar alles is prima, ik hoef zijn stukjes namelijk niet te lezen. ;)
14-07-2015 12:39
Waar heeft Boom dat over thijs gezegd?
14-07-2015 12:44
En Lars, gister bij Tour du Jour reageerde je nogal boos en verontwaardigd over de column van Thijs Zonneveld. Je zei dat Thijs Zonneveld wel eben gezien had, maar dat hij blij moest zijn dat je nog in koers zat. Dat was een verkapte bedreiging. Nu je uit koers bent, moet Thijs bang worden?
14-07-2015 12:49
@klootje
Volgens mij wilde hij Thomas Dekker op zijn bek slaan en niet Rasmussen.
Volgens Boom toen (in 2012) verziekten Boogerd en Dekker de wielersport.
Anno 2015 rijdt Boom bij de meest verdachte ploeg in het peloton, lol.
14-07-2015 12:53
Interessant dat men hier de hypocratie van Boom niet ziet of wil zien en dan de columnist aan het kruis willen nagelen. Weinig objectief.

Boogerd de hand niet willen schudden (gister ook bevestigd door Boogerd), Thomas Dekker op de bek willen slaan, niet met LL Sanchez willen koersen bij de Rabo-ploeg, etc. Allemaal uit anti-doping-overwegingen. Maar dan wel voor Astana kiezen? Je kunt Boom hierom gewoonweg niet meer serieus nemen. En Boom moet daarnaast snappen dat door voorgenoemde vragtekens ontstaan bij zijn keuze voor Astana. Zonneveld bedreigen is een teken van zwakte.

Reacties zijn gesloten.

RIDE Magazine