Lars Boom: “Met minder druk naar de klassiekers”

donderdag 29 november 2018 om 15:00

Lars Boom is volgend seizoen de grote kopman voor de klassiekers bij Roompot-Charles. De 32-jarige Brabander maakt per 1 januari officieel de overstap van LottoNL-Jumbo naar de Nederlands-Belgische ProContinentale ploeg.


Boom kende afgelopen jaar een verloren seizoen door de achterstand die hij opliep vanwege een hartkwaal. Inmiddels zegt hij zich weer volledig te kunnen richten op het sportieve aspect. “Het heeft mij een jaar gekost, maar nu kan ik mij alleen op het sportieve focussen”, zegt Boom.

Ook bij zijn nieuwe ploeg wil hij zich richten op de voorjaarsklassiekers. “Tot en met half april wil ik heel goed zijn. We rijden de klassiekers en daarvoor ben ik hier, omdat ik die koersen graag rijd.”

Dit artikel delen:

11 Reacties

josi 29 november 2018 om 15:23
Quote:
We rijden de klassiekers

Zijn de wildcards al vergeven dan?

jvh93 29 november 2018 om 15:39

voorgaande jaren gingen er altijd wildcards naar zowel Sniper als Roompot omdat dat teams zijn die renners hebben uit deze landen en dan al snel een streepje voor hebben op de organisatie. Ga er dus wel vanuit dat ze weer redelijk wat klassiekers Mogen rijden (zeker nu met Boom, v Poppel, v Schip, de Bie). Boom oogt trouwens scherp, zeer benieuwd naar zijn aankomende seizoen

WernerFranke 29 november 2018 om 16:23

In vorige interviews roept ie dat ie weer met de top wil wedijveren, en dan nu minder druk prediken? Maak een keuze Lars!

reusjen 29 november 2018 om 17:18

Kijk eerst de video voor je begint te roeptoeteren.

FDJ 29 november 2018 om 16:44

Ik kan het mishebben hoor maar zeker Roompot greep bij de ASO klassiekers er nog al eens naast. Willems kreeg in Parijs Roubaix vorig jaar met name door Van Aert een wildcard. LBL zijn ze afgelopen jaar ook niet geweest.

Vlaamse koersen en Amstel zullen ze uiteraard wel krijgen, maar Boom is toch nog steeds het meeste gemaakt voor Roubaix en die is het meest onzeker.

Jean Dumas 29 november 2018 om 19:06

Een slimme people manager motiveert hem om te knechten.

Dolledriesoldebroek 29 november 2018 om 20:01

Fijn voor je lars, ga je nu dan ook eens je grote klasse etaleren?

Romāns Vainšteins 29 november 2018 om 21:10

En oh wat zijn we weer aardig…

Hup Lars !

Scott Sunderland 30 november 2018 om 02:04

Het zou gewoon leuk zijn als hij echt weer eens goede uitslagen zou rijden in het voorjaar. Maar het wordt wel steeds onwaarschijnlijker dat dat ook nog gaat gebeuren. Maar laat hem het gewoon nog eens serieus proberen. Ik gun het hem zeker. Waarom niet.

Pol 30 november 2018 om 08:47

Was super talent toen talent toen modale renner en nu ???? Hoop dat het toch nog gaat lukken en het komend jaar.

horsm 30 november 2018 om 11:44

Hup Lars! Winnen doe je met je middelvinger!