Laporte droomt nog steeds van winst in Ronde van Vlaanderen of Parijs-Roubaix

woensdag 24 november 2021 om 10:04
Laporte droomt nog steeds van winst in Ronde van Vlaanderen of Parijs-Roubaix

Laporte en Van Aert zijn volgend jaar ploeggenoten - foto: Cor Vos

Christophe Laporte zal volgend jaar, voor het eerst sinds zijn profdebuut in 2014, niet meer uitkomen voor Cofidis. De sterke sprinter begint in 2022 aan een nieuw avontuur bij Jumbo-Visma. In gesprek met Velo-Club.net blikt hij alvast vooruit.

De 28-jarige Laporte, die voor twee jaar heeft getekend bij Jumbo-Visma, moet de Nederlandse ploeg versterken tijdens de voorjaarsklassiekers. De Fransman moet straks in de klassiekers Wout van Aert zo lang mogelijk bijstaan. Laporte zal gedurende het seizoen echter ook zijn kansen krijgen op persoonlijk succes. “In de klassiekers werken we met een duidelijke kopman, maar Wout zal ook niet alle voorjaarswedstrijden betwisten”, aldus Laporte.

“Er zullen kansen komen”
“Jumbo-Visma moest de klassiekerkern zien te versterken, om zo wat meer opties te hebben tijdens wedstrijden. Het is logisch dat Wout in bepaalde koersen de kopman zal zijn, maar het blijven onvoorspelbare wedstrijden, die klassiekers. Er zullen dus zeker kansen komen en dan kan ik ook profiteren van het werk van de ploeg. Ik hoop in de toekomst alsnog een grote wedstrijd te winnen. Dat wil ik namelijk al een tijdje.”

Lees ook – Merijn Zeeman over versterkte voorjaarskern Jumbo-Visma: “Wout kan nu ‘het spel’ spelen”

Laporte doelt dan op de twee belangrijkste kasseiklassiekers. “Ik droom van winst in de Ronde van Vlaanderen of Parijs-Roubaix, maar ik zit momenteel nog niet op het niveau om dergelijke wedstrijden te winnen. Het is echter nog wel steeds een doel, maar ik richt me eerst op een zege op WorldTour-niveau. Wat er verder nog op mijn wensenlijstje staat? Ik wil vooral blijven genieten van de sport en wedstrijden winnen, op individuele basis of in teamverband. Het belangrijkste is echter om plezier te hebben.”

De Fransman moet zijn definitieve programma richting de belangrijkste voorjaarsklassiekers nog uitstippelen, maar zal zijn seizoen beginnen in de Volta ao Algarve of de Ronde van Valencia. Ook een deelname aan Parijs-Nice lijkt nu al zeker.

Dit artikel delen:

27 Reacties

Deo 24 november 2021 om 10:10

Zelf verwacht ik dat dit echt een top transfer gaat worden. Eigenlijk is het ook een Wout van Aert alleen iets minder op elk vlak. Ik mag aannemen dat er nog wel een verschil in nog maar net WT cofidis en Jumbo Visma zit qua professionaliteit. Een monument winnen daar zou ik niet van versteld staan en geef hem vanwege het tactisch spelletje met van Aert evenveel kans.

Geel Zwarte Bril 24 november 2021 om 10:27

Zeker als die gekke MVDP weer alleen naar Wout zit te kijken. Dan kan Laporte gaan.

Barry Batsbak 24 november 2021 om 12:01

Van der Poel gaat echt niet de hele tijd achterom zitten kijken.

Dantiest 24 november 2021 om 12:57

Idd, straks clipt hij nog Wout z’n wiel.

Rondje 25 24 november 2021 om 10:30

Kan goed omhoog. Was afgelopen seizoen al aardig top. Gaat zeker succes halen

josi 24 november 2021 om 10:31

Ben wel benieuwd naar Laporte. Heeft een sterk seizoen achter de rug en komt nu na al die jaren Cofidis in een geheel nieuwe omgeving terecht – dat kan heel goed uitpakken, maar ook een stuk minder.

Dikke Man 24 november 2021 om 10:49

Als hij zijn normale remmen gaat gebruiken en zijn voeten gebruikt om te trappen gaat het sowieso goed komen.

hartstikkebedankt 24 november 2021 om 10:59

Hij is wel een Colbrelli. En die won ook Parijs-Roubaix, dus waarom niet? Zal ook meer kunnen profiteren van de ploeg vanaf komend seizoen.

Scott Sunderland 24 november 2021 om 11:09

In ben wat gematigder. Ik denk dat er een goede knecht in Laporte zit, maar als kopman zie ik hem te kort komen. Ik zie hem geen grote wedstrijden winnen.

Wheely 24 november 2021 om 12:08

Wat is een grote wedstrijd in jou ogen? Een rit in de Tour of een Dwars door Vlaanderen kan hij zomaar winnen.

Alfons Haavers 24 november 2021 om 12:17

Als de grote mannen in de finale ten strijde trekken, denk ik ook niet dat Laporte nog mee zal zitten. In de topkoersen is van Aert op de meeste parcoursen toch nog van een ander niveau.

Wel een goeie pion om op te stellen als Wout niet aan de start staat of in steun. In een wat meer tactische race kan het natuurlijk wel eens zijn kant op vallen.

dit is mijn voorwiel 24 november 2021 om 21:00

In roubaix en vlaanderen eindigde laporte in dezelfde groep als v aert. In roubaix zelfs voor hem… kan dus zeker mee.

Michiel 24 november 2021 om 12:00

Ik verwacht heel van hem volgend seizoen

Verweggistan 24 november 2021 om 12:09

Hij heeft bij Jumbo wel meer kans dan bij Cofidis.

Romāns Vainšteins 24 november 2021 om 13:12

Nee, Laporte is niet van het kaliber Colbrelli, no way. Hij is wel een stuk beter geworden sinds bekend is dat hij naar JUMBO!!! gaat maar nog niet zó veel.

Ik zie hem eerder mee naar de tour gaan en daar een etappe pakken dan met de besten meegaan in de eendaagsen

Deel Koeper 24 november 2021 om 13:51

Tot dit jaar was Colbrelli ook geen Colbrelli, meer een Laporte.

Wheely 24 november 2021 om 14:06

Everyone can become a Colbrelli if he really believes in it.

Beer 24 november 2021 om 13:44

Als Matje zich weer eens fixeert op Wout z'n achterwiel kan er veel. Met de juiste wolf weggeraken en hij kan sprinten voor de zege.

Marik 24 november 2021 om 14:05

Edit redactie: Niet doen.

Wat jammer, de redactie houdt niet van Novalis.

Polleke 24 november 2021 om 14:12

Dat zijn wel véél voorwaarden, er zit een enorm gat tussen meedoen voor de zeges en die ook daadwerkelijk binnenhalen… die sprong had hij mi. nog sneller kunnen maken bij Cofidis, nu zal hij zeer afhankelijk zijn van het gedrag van WVA….

Wheely 24 november 2021 om 14:20

Dit scenario van Beertje Paddington is best mogelijk en speelt hopelijk vooral in de kaart van onze Mike Teunissen. Ook hij is een potentiele Colbrelli.

Romāns Vainšteins 24 november 2021 om 17:02

#noussommescolbrelli

xistnc 24 november 2021 om 19:11

Hier heeft Calibero natuurlijk best een punt. Laporte kan zomaar de Senechal van Jumbo worden. Te klein voor het tafellaken, maar als die elkaar viseren is hij in de categorie tussen de lakens en de servetten één van de sterkste en rapste afmakers.

Reiger 24 november 2021 om 19:30

@xistnc hahaha topper der toppers!

Marik 24 november 2021 om 19:37

Xistnc, hulde! Ik ben gek op taalvirtuozen.

EricV 24 november 2021 om 19:10

“Je mag ook voor eigen kans gaan als je voor ons komt rijden”.

Petje 24 november 2021 om 21:02

Nu benoot er nog bij

Headlines

Materiaalzone

Populair