Kruijswijk verrast zichzelf: “Voor mijn gevoel moest ik er echt nog inkomen”

dinsdag 23 maart 2021 om 18:31
Kruijswijk verrast zichzelf: “Voor mijn gevoel moest ik er echt nog inkomen”

foto: Cor Vos

Steven Kruijswijk werd dinsdag vijfde in de tijdrit van de Ronde van Catalonië. De kopman van Jumbo-Visma staat daardoor op de vierde plaats in het algemeen klassement, daags voor de eerste echte bergetappe naar Vallter 2000. “Het verbaast me dat ik uiteindelijk vijfde werd”, reageert Kruijswijk na zijn tijdrit.

“Na een zware editie van Parijs-Nice moest ik er voor mijn gevoel echt nog een beetje inkomen hier. Ik had niet verwacht dat ik vandaag in de top van de daguitslag zou kunnen eindigen”, aldus de klimmer, die 33 seconden moest toegeven op ritwinnaar Rohan Dennis.

In het klassement staat Kruijswijk nu vierde, op vijf seconden van de nieuwe klassementsleider João Almeida. Ook Brandon McNulty en Luis Léon Sánchez staan nog voor de Nederlander. “De prestatie van vandaag geeft mij een hoop vertrouwen richting de komende dagen. Ik denk dat iedereen in de ploeg vandaag een sterke tijdrit heeft afgewerkt. Het doet me deugd om te zien dat de ploeg in de breedte heel erg goed rijdt”, zegt de kopman.

Dit artikel delen:

10 Reacties

girardengo 23 maart 2021 om 18:40

Kruijswijk is gewoon een prima tijdrijder. Door velen miskend als zodanig, wellicht ook een beetje door zichzelf.

Marveloke 24 maart 2021 om 11:10

Vind je dat gek? Hij is niet zo aerodynamisch met die brede schouderpartij van hem. Geen winder dat hij niet als een tijdrijder wordt gezien, zeker als hij ook zo goed kan klimmen

kelderfan 23 maart 2021 om 18:44

Goed dat hij zijn ploeg ook noemt, want ook Bouwman en Gesink hebbenn ’t prima gedaan in de tijdrit. Bennett en Kuss staan ook niet veraf; dus dat kon nog een leuke ronde worden om te volgen.

Wildebert 23 maart 2021 om 18:48

Maak d’r maar een schitterende kruistocht van daar in het Spaanse Steven.

Marveloke 24 maart 2021 om 11:10

*Kruijstocht

Merlinappa 23 maart 2021 om 18:52

De klim naar de Valter2000 is een mooie gelijkmatige die Kruijssie goed moet liggen. Wat gun ik hem toch een mooie (eind)zege..

madeinstars 23 maart 2021 om 19:27

Alleen is Kruijswijk meestal niet zo goed in die unopuerto-ritjes. Voordeel is wel dat het een hele lange rit is en al heel lang oploopt, dus ze zullen niet met 100 per uur aan de voet komen.

josi 23 maart 2021 om 19:58

Hopelijk is hij bergop alweer beter dan in Parijs-Nice. Dan behoort een korte klassering zeker tot de mogelijkheden.

Bartman 23 maart 2021 om 23:06

Ze zijn nu met zessen bij de eerste 40 na de tijdrit. Dat is best wel goed eigenlijk en ik kijk uit naar een krachtig ploegoptreden de komende dagen. Ineos zoals gewoonlijk vooralsnog ook hier sterk in de breedte. Belooft een leuk rondje te worden zo.

Jean Dumas 24 maart 2021 om 07:41

Ik denk dat Kruijswijk sterk genoeg is bergop om podium te kunnen rijden, of zelfs meer. Almeida krijgt hij er misschien af, de vorm van Porte is gissen. Ik denk dat Adam Yates de belangrijkste concurrent is.

Volg hier

Headlines

Populair

Materiaalzone