Kramer en Orie reageren verdeeld op team Lotto-BrandLoyalty

foto: Facebook Sven Kramer
Een “slimme zet”, zo noemt Sven Kramer de samenvoeging van de BrandLoyalty-schaatsploeg en de huidige Belkin-wielerformatie onder één sponsor. Kramers coach Jac Orie vindt vooral dat het schaatsen geen last moet krijgen van het negatieve (doping-) imago van de wielersport.
“Dat is er nu eenmaal”, stelt Orie in de Telegraaf. “En dat is wel een dingetje dat we moeten ondervangen. In principe ben ik fervent voorstander van kruisbestuiving, maar in dit geval wil ik hier een beetje terughoudend in zijn.” Het sporttechnisch beleid moet daarom duidelijk gescheiden blijven, zodat problemen niet automatisch overgeheveld worden.
Met elkaar meeleven
Kramer ziet vooral voordelen. “Toen ik het voor het eerst hoorde, was ik wel positief verrast. Vooral voor de sponsors is het een slimme zet. Ik verwacht ook dat er een motiverende werking vanuit gaat. Ik denk dat we elkaar nog intensiever zullen gaan volgen en met elkaar gaan meeleven. Het lijkt me wel gaaf om af en toe met die gasten te gaan fietsen, maar er is één groot verschil. Voor ons is het fietsen een middel om hard te schaatsen, voor hen een doel om hard te fietsen. Bovendien, wanneer wij veel fietsen, zitten zij midden in hun seizoen. Dus al te veel gelegenheden zullen zich niet voor doen.”