Kopzorgen voor Victor Campenaerts na val: “Wellicht gebroken rib”

dinsdag 11 augustus 2020 om 08:34
Kopzorgen voor Victor Campenaerts na val: “Wellicht gebroken rib”

© Cor Vos

Tijdens de ploegentijdrit, op dag één van de Czech Tour, kwam bijna de volledige NTT-ploeg ten val. Inclusief Victor Campenaerts. Die reed de rittenkoers wel vlot uit, maar komt toch niet ongeschonden uit de strijd. “Ik heb allicht een rib gebroken.”

Een 21ste en laatste plaats voor het NTT Racing Team in de ploegentijdrit, halverwege vorige week in Uničov. Oorzaak van de slechte tijd: een valpartij onderweg. Gelukkig beperkte de schade zich tot schaafwonden, klonk het na afloop. Campenaerts reed de vierdaagse ook vlot uit. Toch blijken de gevolgen voor de werelduurrecordhouder zwaarder dan aanvankelijk gedacht. “Ik heb allicht een rib gebroken en heb nog steeds last van een pijnlijke rugspier”, zegt Campenaerts in Het Nieuwsblad.

“Niet ideaal om te fietsen, laat staan voor een aerodynamische tijdritpositie. Ik betwijfel of ik honderd procent hersteld zal zijn tegen het BK tijdrijden op 20 augustus.” Daarin moet Campenaerts het opnemen tegen Wout van Aert en Remco Evenepoel, allebei in bloedvorm. “Als ik die twee zie presteren, dan zou ik op dat BK sowieso als underdog starten. Maar nu nog meer”, besluit de NTT-hardrijder.

Op EK in Plouay gaat Campenaerts zowel in de weg- als de tijdrit van start. Vind hier alle Belgische geselecteerden voor het EK in Plouay

Dit artikel delen:

17 Reacties

fudd 11 augustus 2020 om 08:46

dead link onderin

edit wf: thx, fixed

Hollow Knight 11 augustus 2020 om 09:18

Jammer, had graag een eerlijke battle gezien tussen Campenaerts, Evenepoel en Van Aert.

moa 11 augustus 2020 om 09:23

Jammer voor hem, maar denk dat de twee anderen die je vermeldt toch van een andere kaliber zijn.

Panache 11 augustus 2020 om 12:24

Eerlijk bestaat niet in het leven. Er is altijd een verhaal en de daguitslag is een opeenstapeling van een lange serie trainbare zaken én toevalligheden.

Turtlehead 11 augustus 2020 om 09:50

Het kan snel gaan; ruim een jaar geleden werelduurrecordhouder geworden, nu nog op z’n hoogst een bijrol…

Vorig jaar door Evenepoel uit het wiel gereden (en uit de bocht gevlogen) zal hem ook n tikkie hebben gegeven…

davyduck 11 augustus 2020 om 10:03

2 dagen later won hij in Seraing van Evenepoel in een spurt met 3.
Dus ik denk dat dat tikkie best wel meeviel.

Hollow Knight 11 augustus 2020 om 10:14

Evenepoel en Campenaerts komen goed overeen, kijk maar naar zijn youtube channel.

Frank V 11 augustus 2020 om 22:28

Had er ook mee te maken dat hij zijn vorm te lang moest doortrekken. In feite zat hij al zwaar in een neerwaartse trend. Maar bon, hij is niet de laatste gebleken die het wiel van Evenepoel niet kon houden. Denk dat er nu zelfs bevreesd zijn om zichzelf op te blazen. Hoorde vandaag in de sporza podcast een getuigenis van Dries De Bondt: "Evenepoel in ook perfect aerodynamisch. Ik zat eens in zijn wiel en zag dat ik nog 100watt meer moest trappen." In zijn wiel!

Secondant 11 augustus 2020 om 09:56

Wat een weelde voor het Belgische tijdrijden trouwens. Nog niet zo lang geleden was Kristof Vandewalle drievoudig Belgisch kampioen tijdrijden. Dat was best een aardige tijdrijder, maar geen wereldtop zoals de drie genoemde namen in dit artikel dat absoluut wel zijn.

Sauerpraum 11 augustus 2020 om 21:37

Campenaerts wereldtop? Hahaha.

Frank V 11 augustus 2020 om 22:17

Hangt er vanaf hoeveel renners de term wereldtop mag bevatten maar er zijn er geen 10 beter dan Campenaerts.

Pizzi 11 augustus 2020 om 10:00

Valpartij staat op beeld en is opgenomen in zijn eigen vlog: https://youtu.be/PMKD34DPEx0?t=137.

Kevin Lowagie 11 augustus 2020 om 11:06

Zijn kansen voor de OS smelten als sneeuw in de warme augustuszon door de prestaties van Wout en Remco. Hopelijk herstelt hij snel en kan hij zich ook onderscheiden in de kampioenschappen.

Panache 11 augustus 2020 om 12:27

Misschien moet hij overwegen om iets op de baan te proberen voor Tokio.

Wheely 11 augustus 2020 om 11:17

Rare jongens zijn het toch, "ja ik ben doorgereden maar ik denk dat ik een rib gebroken heb"

xistnc 11 augustus 2020 om 11:28

Zo’n ‘gebroken’ rib voel je op dat moment waarschijnlijk helemaal niet.

Chris Van Uden 11 augustus 2020 om 11:45

Beterschap Victor!

Headlines

Materiaalzone

Populair