Koen Bouwman verlengt contract bij Jumbo-Visma tot eind 2024

dinsdag 18 mei 2021 om 10:33
Koen Bouwman verlengt contract bij Jumbo-Visma tot eind 2024

foto: Cor Vos

Koen Bouwman zal ook de komende seizoenen uitkomen voor Jumbo-Visma. De 27-jarige Nederlander, die momenteel actief is in de Giro d’Italia, heeft zijn contract verlengd tot en met 2024.

De 27-jarige Bouwman koerst al sinds 2016 voor Jumbo-Visma en is dus bezig aan zijn zesde seizoen voor de WorldTour-formatie van teambaas Richard Plugge. De multi-inzetbare Nederlander boekte tot nu toe één profoverwinning in het tenue van Jumbo-Visma. In 2017 was hij de beste in een etappe in het Critérium du Dauphiné.

Bouwman staat echter vooral te boek als een gewaardeerde helper voor kopmannen Primož Roglič, Steven Kruijswijk en Wout van Aert. “Ik heb de laatste jaren een behoorlijk goed niveau gehaald en ik boek telkens nog een beetje progressie”, aldus Bouwman. “Ik ben verder overal inzetbaar en koers op dit moment ook op een goed niveau.”

Persoonlijke en sportieve groei 
Bouwman is in al die jaren niet alleen een betere wielrenner geworden. “Ik was eerst altijd rustig en teruggetrokken. Ik mengde me nooit in discussies, maar daar ben ik ook in gegroeid. Ik kan binnen de ploeg nu ook een kopman zijn. Ik moet de ploeg dan ook echt bedanken. Ik ben er ook gegroeid als persoon.”

De klimmer hoopt de komende jaren verder te groeien en nog meer successen te boeken met de ploeg. “Jumbo-Visma zet de laatste jaren echt enorme stappen en ik ben trots dat ik er deel van mag uitmaken. Het is dan ook zaak om als renner ook beter te worden. Ik hoop dat we in de toekomst nog betere resultaten kunnen boeken.”

Dit artikel delen:

22 Reacties

kelderfan 18 mei 2021 om 10:36

Mooi dat Koen Bouwman heeft verlengd. Hij is goed bezig.

hartstikkebedankt 18 mei 2021 om 10:38

Bouwman prima renner om mee te nemen naar de Giro of Vuelta en is op meerdere terreinen inzetbaar. Voelt ook wat degelijker / betrouwbaarder dan een Tolhoek wat mij betreft, die toch wel erg wisselvallig is.

harryjohan71 18 mei 2021 om 10:39

Mhttps://twitter.com/JumboVismaRoad?ref_src=twsrc%5Egoogle%7Ctwcamp%5Eserp%7Ctwgr%5Eauthor

De toelichting van Bouwman op zijn verlenging is hier te horen

xistnc 18 mei 2021 om 10:39

Dat is goed nieuws, vooral voor Koen zelf. En voor Fanny, uiteraard.

Precies twee jaar geleden werd na het eerste deel van de Giro bekend gemaakt dat Bouwman, Tolhoek en Kuss twee jaar hadden verlengd. Nu alleen Koen, terwijl het contract van Foss en Bennett ook dit jaar afloopt.

Edit: Foss nu ook verlengd. Prima, vooral ook voor TJV. Wat mij betreft voldoende nu :|

Yeez 18 mei 2021 om 10:44

Wat wil je daarmee zeggen? Dat je daardoor denkt dat Foss en Bennett weleens kunnrn vertrekken? Ik weet van Bennett dat hij pas wilde onderhandelen na de Giro, omdat hij zijn focus volledig op de Giro wilde houden (en misschien wel een beter contract kunnen uitspelen na een goede giro)

jvh93 18 mei 2021 om 10:57

haha dat betere contract kan hij sowieso vergeten. Vraag me uberhaupt af of de ploeg nog wel met hem zal willen verlengen (of enkel verlengen als knecht)

Tinus1984 18 mei 2021 om 11:00

Dat betere contract krijgt hij nu ook vast niet hehe

horsm 18 mei 2021 om 11:25

Maar van Foss is het logisch dat hij even wacht. Top vijftien zit er nog steeds in, en dan kan hij idd eisen gaan stellen.

EDIT: aha, Foss heeft dus wel verlengd

Aart van Woud 18 mei 2021 om 11:25

Zou best kunnen dat ze Bennett laten gaan na dit seizoen. Op zich geen slechte coureur, maar ook geen hele bijzondere. Bergop moest hij vorig jaar in de Tour ook vrij snel van kop af als ik me goed herinner.

Dario Koelkast 18 mei 2021 om 10:58

gewoon een goede knecht, die ook nog iets kan als die niet hoeft te knechten. Goed om erbij te houden. Verder ben ik wel benieuwd wat er gaat blijven en (moet) vertrekken. Wie er vrij zeker bij lijkt te komen is Fisher Black

harryjohan71 18 mei 2021 om 11:31

@Dario Koelkast Bij Jumbo-Visma zijn er nog maar 5 renners (Harper, Pfingsten, Bennett, Tolhoek en Foss) die niet verlengd hebben. Zo spannend zal het dan wel niet gaan worden voor volgend jaar. De enige vraag is welke renner(s) gaat de klassieke kern versterken en welke renner(s) van Development team wordt doorgeschoven. Van de 5 nog niet verlengde renners zullen 2/3 niet verlengen. Er vanuitgaande dat JV het aantal World Tour renners beperkt wil houden.

Murcia 18 mei 2021 om 11:06

Een verlenging van drie jaar is een teken van vertrouwen en naar mijn mening volkomen terecht. Koen was vorig jaar al goed in de Giro tot Corona en nu rijdt hij weer bij de beste 35 man. Een gewaardeerde renner en als knecht vrij allround. Avonturen zoals twee dagen terug bewijzen ook dat hij de knop kan omzetten.

Ronellenfitsch 18 mei 2021 om 11:16

Ook ooit gelezen dat Bouwman zeer goede en nauwkeurige feedback geeft over materiaal en zo een schakel is tussen de renners en de mecaniciens en leveranciers. Natuurlijk

Ronellenfitsch 18 mei 2021 om 11:16

Natuurlijk geen reden voor een contract op zich maar verder ook een goede en nuttige renner.

japio 18 mei 2021 om 11:23

Goede zaak. Na een paar jaren wat anoniem, deze Giro toch weer op goed niveau. En een keer zou die grote overwinning toch moeten komen, ze blijven hem niet in de laatste kilometer terug pakken.

Kelder is de Man 18 mei 2021 om 11:30

Mooi voor hem. Kan altijd nog stand-in worden voor Martijn Lakemeier, die slechte daler uit Ventoux oa.

Casar 18 mei 2021 om 11:32

Foss heeft ook verlengd = https://twitter.com/JumboVismaRoad/status/1394586117530394625

Jandepandaman 18 mei 2021 om 11:36

Foss ook bevestigd, heel mooi!

josi 18 mei 2021 om 11:57

Lijkt me een prima zaak. Als ze nog twijfelden, heeft hij in de eerste Giroweek zijn waarde wel duidelijk aangetoond. Hopelijk kan hij de komende jaren een paar mooie ritten op zijn naam schrijven, hij heeft er de kwaliteiten voor.

Daboytommy 18 mei 2021 om 12:15

Zeer goede renner en blij met zijn verlenging. Hij laat deze Giro wederom zien dat hij bij Jumbo hoort.

de adelaar 18 mei 2021 om 12:21

Als ik Alpecin was zou ik Twannes T lekker ophalen bij jumbo. Heerlijk ventje met goede kop. Kan hard koersen , op kop rijden en ook nog eens met de avonturiers mee… een echte brommer

Lendilonus 18 mei 2021 om 13:48

Lijkt me inderdaad een interessante renner voor die ploeg omdat hij in de WT-rondjes van een week typisch zo’n renner is die een ritje of een bergtrui mee kan pakken wat voor een ploeg als Alpecin toch vaak het maximaal haalbare is. Waar Bouwman iets meer van de regelmaat is zijn de pieken van Tolhoek(kan me nog een wk herinneren waar hij ff het halve veld aan gort reed) voor mijn gevoel iets hoger maar de dalen ook iets dieper wat voor een pure knecht misschien een nadeel is maar voor een vrijbuitersploeg ideaal is.

Volg hier

Headlines

Materiaalzone

Populair