Kampioene Van Vleuten: “Kijk uit naar de volgende tijdrit”

Kampioene Van Vleuten: “Kijk uit naar de volgende tijdrit”

foto: Youri IJnsen/WielerFlits

donderdag 23 juni 2016 om 22:15

Annemiek van Vleuten werd woensdagavond voor de tweede keer in haar carrière Nederlands kampioen tijdrijden. De 33-jarige renster, toevallig geboren in Vleuten, kon na afloop haar geluk niet op. “Ze zijn allebei even mooi, allebei met een gouden rand”, vertelt ze aan WielerFlits.

‘Mijn moeder had taakje-tussentijd’
Het verschil met naaste belagers Chantal Blaak en Roxane Knetemann bleek bij het tussenpunt al immens. “Ik had mijn moeder opdracht gegeven om de tussentijden bij te houden, dus zij had taakje-tussentijd. Ik kreeg dus via mijn oortje door dat ik halverwege al een minuut voorsprong had op Chantal. Maar ik zag al aan mijn wattages en aan mijn snelheid dat ik zó hard aan het rijden was, waardoor ik wist dat ik mijn beste tijdrit ooit aan het rijden was. Dat ging geweldig.”

Wil je niets missen van de het NK en nog veel meer?
Abonneer je dan direct op ons YouTube-kanaal!

Dit artikel delen:

8 Reacties

Dutchbiker 23 juni 2016 om 23:36

Gefeliciteerd! Ze verdient een overwinning. Zoals altijd kan je weinig met de vraag of het uit maakt dat anderen er niet bij zijn. Zij is er en winnen is winnen.

Birillo 23 juni 2016 om 23:47

Ik denk dat Van der Breggen en Van Dijk het hier ook heel moeilijk mee gehad zouden hebben. 48 gemiddeld is echt heel hard en ook slechts 22 seconden langzamer dan de winnaar bij de beloften. Jammer dat er maar 2 de tijdrit bij de Olympische spelen mogen rijden.

Pannenkoek 23 juni 2016 om 23:48

Hulde!

maklukzat 23 juni 2016 om 23:54

Ik zie toch echt 46,9 gemiddeld staan op haar Strava i.p.v. 48 gemiddeld. Wel knap dat ze het haalt met een wattage van maar 289. De beloften trappen hogere wattages.

assen 24 juni 2016 om 06:39

Wattage van 289?!? Ik had het hoger ingeschat.

Hakkie2 24 juni 2016 om 07:58

Maar alleen kale wattages heb je natuurlijk niks aan, de meeste dames zullen ook een stuk minder kilo’s hebben dan de beloften. Van Vleuten weegt 60kg, waar zij 300 watt trapt, moet Dumoulin al 350 watt trappen om net zo snel te gaan.

Maar het klopt wel dat de beloften harder rijden, dat zie je elk jaar op het WK. Wurtz Schmidt was 3 minuten sneller dan Villumsen over dezelfde lengte en hetzelfde parkoers.

RubenAV 24 juni 2016 om 08:18

Heb wel eens met haar getraind terwijl ze op haar tijdritfiets blokjes aan het doen was. Ze is best klein en kan echt heel aerodynamisch zitten, dan zit ik in het wiel gewoon vol in de wind. Dan hoef je een stuk minder wattages weg te trappen met zo weinig frontaal oppervlak. Daarnaast is ze nog wat lichter dan 60 kilo hoor, dus dat speelt zeker mee in de wattages.

Proficiat aan Annemiek! Had de andere favorieten hier zeker verslagen, maar wat doet het ertoe? Genieten van het rood-wit-blauw!

Alexander 24 juni 2016 om 09:03

Dat wattage zegt niet heel veel. Er zijn namelijk verschillende meetmethoden. Misschien telt haar wattagemeter de tijd dat ze haar benen stilhoudt ook mee. Gemiddelde van 289 op openbare weg vind ik echt wel hoog. Bij inspanningstest zou het erg laag zijn.

Headlines

Materiaalzone

Populair