Jumbo-Visma onthult samen met de Efteling speciaal tenue voor Tour de France
foto: Team Jumbo-Visma
maandag 17 april 2023 om 15:00

Jumbo-Visma onthult samen met de Efteling speciaal tenue voor Tour de France

Jumbo-Visma heeft een speciaal shirt gepresenteerd voor de komende Tour de France. Deze presentatie vond plaats in de Efteling, want het tenue is tot stand gekomen in samenwerking met het attractiepark. “Het speciale ontwerp is gebaseerd op de kracht van dromen”, schrijft de ploeg in een persbericht over The Vélodrome, zoals het door kledingsponsor AGU geproduceerde tricot heet.

Op The Vélodrome is ‘een sterrenhemel vol dromen’ te zien. “Als geen ander weet Team Jumbo-Visma hoe een stevig geloof in een droom tot grootse prestaties kan leiden. Na het winnen van de Tour de France in 2022 hoopt het team dit jaar nieuwe generaties te inspireren hun eigen dromen na te jagen.”

Sander de Bruijn, ontwerper bij de Efteling, heeft geïnspireerd door de dromen en doelen van Jumbo-Visma het verhaal ‘The Vélodrome. Ride your dreams’ geschreven. Daarmee wil hij iedereen aanmoedigen om ‘in hun dromen te geloven’, klinkt het in het persbericht. Het sprookje gaat over ‘een klein fietsertje die onder een fonkelende sterrenhemel losraakt uit de draaimolen genaamd The Vélodrome en als in een droom uiteindelijk finisht op de Champs-Élysées’.

Op het shirt wordt deze thematiek van krachtige dromen weerspiegelt door de sterrenhemel en de gouden details. Het tenue komt ook beschikbaar voor fietstoeristen. Degenen die voor 1 mei een pre-order plaatsen, kunnen de outfit personaliseren. Het is tot die tijd namelijk mogelijk om een persoonlijk moment toe te laten voegen, inclusief de bijbehorende sterrenstand. “Een unieke mogelijkheid om een al waargemaakte of toekomstige droom te vereeuwigen op het shirt”, schrijf de ploeg.

Richard Plugge
Richard Plugge, de ploegmanager van Jumbo-Visma, vertelt meer over de betekenis van het shirt. “De overwinning van de Tour de France vorig jaar was voor ons een langgekoesterde droom die werkelijkheid werd. We hebben onze droom verwezenlijkt door groot te durven dromen en daar een deadline aan te verbinden. We hopen met dit shirt iedereen over de hele wereld te inspireren om dromen na te jagen en daar voor te blijven gaan.”

“We zijn bij de Efteling uitgekomen omdat zij bij uitstek degene zijn die inspirerende dromen en verhalen kunnen omtoveren in pakkende en levende ontwerpen. We zijn erg trots dat we samen met onze kledingpartner AGU en de Efteling tot een prachtig verhaal en ontwerp zijn gekomen. We gaan dit shirt met veel trots dragen in de komende Tour de France en uiteraard ons uiterste best doen om onze dromen weer waar te maken.”

Vorig jaar 
In de Tour de France van 2022 reed Jumbo-Visma ook al met een aangepast tricot rond. Deze outfit was geïnspireerd op de schilderijen van de beroemde Nederlandse schilders Rembrandt van Rijn, Vincent van Gogh en Johannes Vermeer. Het tenue droeg de naam ‘The Masterpiece’.

RIDE Magazine
51 Reacties
17-04-2023 15:30
Heel vet!!!
17-04-2023 17:34
Mooie samenwerking en wederom prachtig resultaat. The Masterpiece heb ik al, deze ga ik ook overwegen...
17-04-2023 16:52
Ahh daar is onze Plugge eindelijk. Bekomen van uiteenspatten monumentwinstdromen. 'TDF-winst alleen gelukt door heel groot te dromen en een deadline te stellen' . Tsja, de deadline voor een overwinning monument was onlangs....hoor hem graag nog even aangeven waarom dat niet lukte. Dat is vast net zo inspirerend.
    17-04-2023 17:32
    'Blaagstra'... 'Bla-bla' had ook de lading gedekt.
17-04-2023 17:42
Zouden ze weten dat in WO II in een vélodrome in Parijs ook heel wat dromen stukgeslagen zijn. Nachtmerries gecreëerd zelfs?
    17-04-2023 17:45
    Wellicht wel, Wellicht niet. Is dat hier relevant?
    18-04-2023 07:43
    @Zebou. In NL niet denk ik, in Frankrijk is dit wel een dingetje.
17-04-2023 17:48
Een verhaal en succes goed uitmelken is een kunst.
Echter hoe lang kan men daarmee doorgaan voordat het niet meer pakt? Allemaal leuk verzonnen en het zijn ook weer krachtige partners die men erbij betrekt maar ik zie gewoon een shirt met okay paar amper waarneembare sterren.

Had dan meegedaan bij Tour of the Alps. Had ploeg bij Swarovski in Wattens gelijk een zak Strass, afval van het slijpen van briljant mee kunnen nemen. Die door Royke Donders erop laten maken en het glittert als een sterrenhemel.
    17-04-2023 17:55
    De andere kant is dat dit toch briljant gevonden is om een nieuwe doelgroep kinderen en hun ouders aan te spreken.
    Reklame voor het park, de sport en de ploeg.
    17-04-2023 18:20
    Misschien even wat verder kijken... het heeft echt hele mooie details. Jammer dat je zo snel je oordeel klaar hebt.
    17-04-2023 21:25
    Spreek mij niet uit over het shirt. Dat vind ik nog best mooi.
    Spreek mij uit over de marketing bullshit die je er ook in kunt zien. Anders had je zeker wat mij betreft mij terecht een punt gehad.
17-04-2023 15:01
Leuk want alleen in sprookjesland winne ze de tourtoid
    17-04-2023 15:07
    En in 2022....
    17-04-2023 15:26
    hoe ver in droomeland zit jij dan, best ver volgens mij

Reacties zijn gesloten.

RIDE Magazine