Jumbo-Visma onthult samen met de Efteling speciaal tenue voor Tour de France
foto: Team Jumbo-Visma
maandag 17 april 2023 om 15:00

Jumbo-Visma onthult samen met de Efteling speciaal tenue voor Tour de France

Jumbo-Visma heeft een speciaal shirt gepresenteerd voor de komende Tour de France. Deze presentatie vond plaats in de Efteling, want het tenue is tot stand gekomen in samenwerking met het attractiepark. “Het speciale ontwerp is gebaseerd op de kracht van dromen”, schrijft de ploeg in een persbericht over The Vélodrome, zoals het door kledingsponsor AGU geproduceerde tricot heet.

Op The Vélodrome is ‘een sterrenhemel vol dromen’ te zien. “Als geen ander weet Team Jumbo-Visma hoe een stevig geloof in een droom tot grootse prestaties kan leiden. Na het winnen van de Tour de France in 2022 hoopt het team dit jaar nieuwe generaties te inspireren hun eigen dromen na te jagen.”

Sander de Bruijn, ontwerper bij de Efteling, heeft geïnspireerd door de dromen en doelen van Jumbo-Visma het verhaal ‘The Vélodrome. Ride your dreams’ geschreven. Daarmee wil hij iedereen aanmoedigen om ‘in hun dromen te geloven’, klinkt het in het persbericht. Het sprookje gaat over ‘een klein fietsertje die onder een fonkelende sterrenhemel losraakt uit de draaimolen genaamd The Vélodrome en als in een droom uiteindelijk finisht op de Champs-Élysées’.

Op het shirt wordt deze thematiek van krachtige dromen weerspiegelt door de sterrenhemel en de gouden details. Het tenue komt ook beschikbaar voor fietstoeristen. Degenen die voor 1 mei een pre-order plaatsen, kunnen de outfit personaliseren. Het is tot die tijd namelijk mogelijk om een persoonlijk moment toe te laten voegen, inclusief de bijbehorende sterrenstand. “Een unieke mogelijkheid om een al waargemaakte of toekomstige droom te vereeuwigen op het shirt”, schrijf de ploeg.

Richard Plugge
Richard Plugge, de ploegmanager van Jumbo-Visma, vertelt meer over de betekenis van het shirt. “De overwinning van de Tour de France vorig jaar was voor ons een langgekoesterde droom die werkelijkheid werd. We hebben onze droom verwezenlijkt door groot te durven dromen en daar een deadline aan te verbinden. We hopen met dit shirt iedereen over de hele wereld te inspireren om dromen na te jagen en daar voor te blijven gaan.”

“We zijn bij de Efteling uitgekomen omdat zij bij uitstek degene zijn die inspirerende dromen en verhalen kunnen omtoveren in pakkende en levende ontwerpen. We zijn erg trots dat we samen met onze kledingpartner AGU en de Efteling tot een prachtig verhaal en ontwerp zijn gekomen. We gaan dit shirt met veel trots dragen in de komende Tour de France en uiteraard ons uiterste best doen om onze dromen weer waar te maken.”

Vorig jaar 
In de Tour de France van 2022 reed Jumbo-Visma ook al met een aangepast tricot rond. Deze outfit was geïnspireerd op de schilderijen van de beroemde Nederlandse schilders Rembrandt van Rijn, Vincent van Gogh en Johannes Vermeer. Het tenue droeg de naam ‘The Masterpiece’.

RIDE Magazine
51 Reacties
17-04-2023 15:51
" We hopen met dit shirt iedereen over de hele wereld te inspireren om dromen na te jagen en daar voor te blijven gaan.”

Lulkoek is troef!
    17-04-2023 16:37
    Iemand met jou naam moet hier toch juist van genieten...
    17-04-2023 17:49
    Succes uitmelken noemt men dat in Nederland. Beeld u dit eens in.
    17-04-2023 19:48
    Althans diegenen over heel de wereld die de wat knullige Nederlandse woordspeling snappen. dat is toch al gauw 1 op 400 aardbewoners...
    17-04-2023 21:20
    Tja Kopinkas,. Hoeveel Argentijnen, Chinezen etc denk je dat hier de comments lezen.
    Of toch 99,9 % Belgen en Nederlanders waarvan blijkbaar jij denkt dat ze analfabeet zijn. Zit je er weer naast...
17-04-2023 15:14
Best wel een mooi shirtje dit keer.. Zwart met goud, heel netjes..
17-04-2023 18:21
Waarom al die zure reacties? De beste Nederlandse wielerploeg probeert geld te verdienen. Bij voetbalclubs doen ze niet anders. Laten we het project van Plugge koesteren want buiten Mathieu is er binnen het Nederlands wielrennen niet zoveel meer waar we van kunnen genieten…
    18-04-2023 11:29
    Mensen die reageren zijn vaak de haters, de meeste supporters en fans reageren nooit. Kijk op social media bv naar wappies... die lijken met veel maar wat blijkt...
17-04-2023 15:15
Shirt is mijn inziens goed gelukt! Bijbehorend filmpje in samenwerking met de Efteling van hoge kwaliteit. Commerciële afdeling doet zijn werk goed in deze
17-04-2023 15:24
Die ga ik voor mn verjaardag vragen!
17-04-2023 15:50
Met een shirt inspireer je helemaal niemand laten we eerlijk zijn.
    17-04-2023 16:31
    De boekhouder bij Agu ziet dat dan weer anders…
17-04-2023 16:17
Geen pannenkoeken shirt?
17-04-2023 18:31
Mooi shirt
17-04-2023 15:17
Hopelijk kan Jumbo ook deze Tour weer (Anton) piecken
17-04-2023 15:23
1 winst, het is iig niet zo achterlijk lelijk als vorig jaar
17-04-2023 15:30
Subtiele verwijzing naar Vélodrome André Pétrieux (Roubaix)?
    17-04-2023 19:35
    Ik vind het nogal een gekke woordspeling die enkel werkt in het Nederlandse taalgebied. Een beetje een vreemde keuze voor het internationale Jumbo Visma.
17-04-2023 16:09
Heel leuk, alvast veel mooier dan het vorige! (y)
17-04-2023 16:53
Thematisch mooi in lijn met de NFT, Gok & Cryptosprookjes die er al op staan.

De volgende droom: dat die rij ooit ophoudt.
17-04-2023 15:45
Ik dacht dat ze niet zoveel zwart meer in het tenue wilden hebben in verband met de temperaturen. Ben wel benieuwd welke locatie en datum de renners zullen kiezen. Vooral Jonas en Wout, een behaald doel of een toekomstig doel.
    17-04-2023 15:46
    daar zou wel een oplossing voor zijn want anders zouden ze dit nooit doen.
    18-04-2023 16:08
    Er moet in de Tour juist meer zwart dan geel in, vanwege de kleur van de leiderstrui.
17-04-2023 15:56
Voor een Eftelingshirt had ik nog wel een iets specialer ontwerp verwacht eigenlijk.

Natuurlijk weer iets te veel managementlulkoek, maar leuke samenwerking.
    17-04-2023 21:26
    Veelvraat Holle Bolle Gijs leek mij wel toepasselijk. ;)
17-04-2023 16:05
Ik zie alleen de Efteling nergens op het shirt staan... Klopt dat?
    17-04-2023 16:33
    Nee... op de rug staat de efteling vermeld
17-04-2023 16:27
Zou wat sympathieker over komen als er per verkocht shirt een bedrag zou overgaan naar een goed doel.
17-04-2023 18:08
Ondanks dat het inderdaad een hele verbetering is ten opzichte van vorig jaar, kan ik dit allesbehalve een positieve esthetische waarde toekennen. Het asymmetrische in combinatie met het gebruik van zwart staat niet wat mij betreft, en het bovenaanzicht van Frankrijk in het midden oogt potsierlijk, waardoor het ook haast wat oneerbiedigs heeft.

Een 5/10.
17-04-2023 18:55
Helaas geen langnek, gemiste kans!
17-04-2023 19:09
Zelf houd ik niet van dit commerciële gedoe. Maar het shirtje is mooi. De sponsors zullen blij zijn. Dus de PR van het team doet goed werk.
17-04-2023 19:48
Pfoe wat een mooi shirt dit ! Ook geweldig dat ze elk jaar wat bijzonder doe voor de tour , hebbedingetjes
17-04-2023 20:02
Zou ik de enige zijn die denkt; hoe je het ook wenkt of keert die shirts zijn 1 grote reclame zuil en daar is never nooit niks moois aan. Ik vind geen enkele reclame zuil mooi en daar zijn ze ook niet voor bedoeld, ze zijn er voor bedoeld om..... reclame te maken. Dus tja, eh. Eigenlijk vind ik maar 1 ding van belang bij zo'n outfit; herkenbaar zijn. Dus elk team een duidelijk onderscheidend shirt en de namen van de renners groot op de rug please. Dat zou nog eens cool zijn....... (ok ik weet het, ik droom lekker verder ;-) )
17-04-2023 20:07
Het is ook net het volk van Laaf!
17-04-2023 22:01
Is dat de schaduw van Matje die met zijn mountainbike keurig op het plankje voor het raam landt in de video?

Mooi dat ze weer een sponsor gevonden hebben (die overigens innige banden onderhoud met appie). Als nu Lefevre nog Plopsaland als sponsor weet te scoren, kunnen de 7 dwergen tegen die Lui fietsen.
18-04-2023 13:36
Ik hoor de tune van het poppenfestival al!

Reacties zijn gesloten.

RIDE Magazine