Jumbo-Visma met Tom Dumoulin en Dylan Groenewegen in Benelux Tour
foto: Cor Vos
zondag 29 augustus 2021 om 13:18

Jumbo-Visma met Tom Dumoulin en Dylan Groenewegen in Benelux Tour

Jumbo-Visma heeft bekendgemaakt welke zeven renners van start gaan in de Benelux Tour, die maandag begint. De ploeg wil meedoen voor dagsuccessen en een sterk eindklassement. In de sprints rekent het team op Dylan Groenewegen. Ook Tom Dumoulin, eindwinnaar in 2017 maakt deel uit van de selectie.

Arthur van Dongen, ploegleider bij Jumbo-Visma, kijkt uit naar de meerdaagse koers. “We rijden heel het jaar een internationaal programma en er zijn voor onze renners weinig wedstrijden in Nederland. We hebben aardig wat Nederlandse renners in de ploeg, dus het geeft een speciaal gevoel om onszelf in Nederland en België te kunnen laten zien. Het is een bijzondere wedstrijd, er wordt veel van de winnaar gevraagd. Je moet een allrounder zijn.

De bedoeling is om mee te doen voor dagsucces, maar ook voor het eindklassement. Je moet een goede tijdrit kunnen rijden en heuvelop je mannetje staan als je voor een klassement wil gaan. Daarnaast gaan wij proberen om voor Dylan te rijden in de massasprints. Je mag geen steken laten vallen. Dit soort wedstrijden zijn vaak een secondenspel. De tijdrit gaat verschillen opleveren, maar die zullen klein blijven door de korte afstand. Wij hebben een goede ploeg, dus we zien de komende week met vertrouwen tegemoet”, aldus Van Dongen.

Selectie Jumbo-Visma voor de Benelux Tour (30 augustus-5 september)
flag-it Edoardo Affini
flag-nl Tom Dumoulin
flag-nl Jos van Emden
flag-nl Dylan Groenewegen
flag-nl Timo Roosen
flag-nl Mike Teunissen
flag-nl Olav Kooij

In de RIDE Magazine Zomergids 2025 (€12,50) lees je een interview met Tom Dumoulin over zijn band met het gravelen. Nu hij gestopt is als prof, doet hij veel andere dingen. In 2025 gaat hij voor het eerst Unbound Gravel rijden en wij gingen op pad met Dumoulin en Adne Koster om te praten over hun liefde voor de fiets, de koers, en hun voorbereiding op Unbound. Pre-order jouw exemplaar van het zomernummer 2025 van RIDE Magazine hier!!
RIDE Magazine
7 Reacties
29-08-2021 13:36
Ja, da Nederlands karakter van TJV holt zienderogen achteruit. Zou Dumoulin hier voor de eindwinst gaan?
    29-08-2021 14:05
    vind u dat echt Joop? Was dat Nederlands karakter zoveel sterker vertegenwoordigd in de tijd van Rasmussen, Menchov, Garate of Luis Leon Sanchez?

    Ik vind de ploeg al vanaf Rabobank tot nu een herkenbaar Nederlands karakter hebben, ik snap die weerstand nooit zo. Dat enkele kopmannen een ander vlaggetje hebben, heeft simpelweg te maken met het feit dat Nederland geen van Aert of Roglic ter beschikking heeft.

    Daar komt voor mij persoonlijk bij dat beide heren ongelooflijk sympathieke gasten zijn en het lijkt me een eer om voor hen te knechten. Gesink heeft er lange tijd aan geroken, maar geniet veel meer van de huidige rol en kwam simpelweg tekort (in combinatie met tegenslagen) voor de absolute top.

    Prachtige ploeg, met nu weer een Nederlandse kopman voor het klassement dus, deze rittenkoers. Maar het zou me enorm verbazen als hij de ronde naar zich toe kan trekken.
    29-08-2021 15:24
    @Wim - sorry, ik had er een smiley achter moeten zetten. Na al het eerdere gebabbel op WF dat TJV te weinig Nederlanders opstelt, leek het me een goed moment om er indirect op te wijzen dat het hier 6 uit 7 zijn. Ik vind de balans over de gehele linie prima.
    29-08-2021 15:38
    Joop, ik vermoedde al zoiets, vond het al geen opmerking voor jou / u...
29-08-2021 13:45
En wéér een wedstrijd waarin ze Kooij opstellen samen met Groenewegen(of een andere sprinter). Laat die jongen nou toch gewoon wat kleinere wedstrijden rijden met een treintje in dienst van hem.
    29-08-2021 13:56
    Daar is toch nog tijd zat voor? Wie zegt dat hij niet meer leert van het aanwezig zijn in de buurt van de sprints in koersen op niveau?
29-08-2021 14:54
Leuke TJV ploeg. Maar wat gaat Kooij doen? In principe moet je hem in de trein zetten. Voor Roosen of achter Roosen?

Reacties zijn gesloten.

RIDE Magazine