Julian Alaphilippe: “Ik ben niet teleurgesteld”

zaterdag 20 maart 2021 om 19:18
Julian Alaphilippe: “Ik ben niet teleurgesteld”

foto: Cor Vos

Een korte uitslag (16e) zat er voor Julian Alaphilippe niet in zaterdag, maar teleurgesteld is de wereldkampioen niet. “Nee, ik ben niet teleurgesteld, omdat ik alles binnen mijn mogelijkheden heb geprobeerd.”

“Ik bleef de hele dag gefocust op een goede wedstrijd en zat goed gepositioneerd in het peloton, mede dankzij mijn geweldige ploeggenoten. Ze verdienen een bravo, omdat zij me voorin het peloton hebben gehouden, achter de vlucht aan reden en me uit de wind hebben gehouden.”

“Helaas mislukte mijn aanval op de Poggio”, eindigt hij. “Maar ik ben tevreden met mijn Italiaanse campagne met mijn ritzege in Tirreno-Adriatico. Mijn focus gaat nu naar de Belgische klassiekers. Dwars door Vlaanderen wordt mijn eerste wedstrijd.”

Dit artikel delen:

12 Reacties

Murcia 20 maart 2021 om 19:23

Leek door het tempo van Ganna ook behoorlijk afgeknepen te zijn. Vrij late aanval die wel heel makkelijk door Wout vanuit het zadel grotendeels kon worden gecounterd.
Gaat desondanks weer voor flink wat spektakel zorgen de komende weken denk ik.

adelaarvanantwerpen 20 maart 2021 om 19:56

Hij ging veel eerder aan dan vorig jaar, twee jaar geleden en ook eerder dan Sagan in 2017.

Murcia 20 maart 2021 om 20:04

@adelaar
Sorry, dan heb ik mij laten beduvelen door Jeroen die juist benadrukte dat hij vorig jaar eerder aanging.
De rest van de post hou ik wel staande en het leek mij of men toch nog heel lang hoopte Ballerini of Bennett te kunnen meenemen en dat daardoor zijn aanval voor mij later kwam dan gedacht.

Peter Lippens 20 maart 2021 om 20:42

Wout zat wel constant in Flupke zijn wiel, zijn goed recht trouwens en Matje zat zoals gewoonlijk niet zo goed gepositionneerd maar kwam toch vlot terug in het wiel na de demarrage

xistnc 20 maart 2021 om 20:12

Maar voor wie reed hij nou in de laatste kms op kop?

Romāns Vainšteins 20 maart 2021 om 21:02

Dat was voor mij ook een raadsel ik was naar blauw en Ballerini aan het zoeken maar zag niets..

Gitan 20 maart 2021 om 20:54

Leek me nog niet super, maar op zich is het ook vrij vroeg om al echt de topvorm te pakken te hebben. Het is toch nog meer dan een maand tot LBL.

Romāns Vainšteins 20 maart 2021 om 21:03

Dat lijkt me idd zijn hoofddoel, het criterium van Vilt moet hem ook wel liggen trouwens.

Wheely 20 maart 2021 om 21:17

De Ronde lijkt mij zijn eerste grote afspraak, volgens mij wil hij die nog liever dan Luik.

guyremgabdel 20 maart 2021 om 23:34

In Dwars door Vlaanderen krijgen we een nieuwe confrontatie ts VDP, Stuyven en Alaphilippe. Ik denk, gezien het parcours, dat hij daar al iets zal willen bewijzen.

Marik 21 maart 2021 om 11:13

Wat was de man weer hypernerveus. De hele tijd achter-en naast zich kijken. Het blijft wat vreemd om naar te kijken.

Hans Baas 22 maart 2021 om 13:19

Dat viel me ook op. Ik heb vrijwel de hele dag gekeken en vrijwel de hele dag zag ik hem hyperactief bezig. Fantastische renner, net als Wout en Matthieu, dus ik ben blij als ze blijven hoe ze zijn en niet eenheidsworst gaan worden. De koersen zijn zo leuk met deze verschillende karakters. En soms winnen ze, soms niet – prima. Mooie koers gezien.

Headlines

Materiaalzone

Populair