John Lelangue krijgt hoofdrol in organisatie Ronde van Polen na verlaten Lotto Soudal

vrijdag 30 september 2022 om 15:52
John Lelangue krijgt hoofdrol in organisatie Ronde van Polen na verlaten Lotto Soudal

foto: Cor Vos

Donderdag werd het nieuws bekendgemaakt dat John Lelangue en Lotto Soudal uit elkaar gingen. Vrijdagmiddag is naar buiten gekomen dat Lelangue algemeen manager wordt bij de organisatie van de Ronde van Polen.

“Ik voelde dat het tijd was om terug te keren naar mijn roots”, vertelt Lelangue aan Sporza. “De organisatie en het management van wielerwedstrijden is een wereld die me fascineert. Het was geen makkelijke beslissing om Lotto Soudal te verlaten, maar ik ben heel blij met deze nieuwe uitdaging binnen de wielerwereld.”

De organisatie van de Ronde van Polen is al jarenlang in handen van de familie-Lang. Oud-wielrenner Czeslaw Lang en zijn dochter Agata zijn voorzitter en vice-voorzitter van de organisatie. Lelangue is goed bekend met de familie, hij heeft namelijk een relatie met Agata Lang.

De Ronde van Polen heeft geen al te goed imago in de wielerwereld. Twee jaar geleden kwam Fabio Jakobsen er nog zeer zwaar ten val in een massasprint, waar de laatste rechte lijn in een afdaling lag. Bovendien kwam er ook behoorlijk wat kritiek op de dranghekken. Ook dit jaar waren er een aantal aankomsten in de Ronde van Polen die stof deden opwaaien.

Dit artikel delen:

13 Reacties

Samamba 30 september 2022 om 16:04

Ideaal, kan hij i.p.v. een ploeg een rondje uit de WT laten verdwijnen.

15
Ronellenfitsch 30 september 2022 om 16:05

Ah, een baantje via de schoonfamilie, deze mooiprater schaamt zich nergens voor …

5
Samamba 30 september 2022 om 16:11

Je maakt mij dus echt niet wijs dat hij zelf de keuze heeft gemaakt om Lotto te verlaten. Alsof die één of ander baantje bij de organisatie van een B koers zou verkiezen over het CEO zijn bij een wielerploeg. De man mocht gewoon (terecht) niet blijven. Schaamt zich voor niets.

3
Cochise 30 september 2022 om 18:13

Lijkt me ook wel duidelijk ja. Moest hij ergens een vetbetaalde functie krijgen bij een sportbond of een ploeg overtuigd hebben om hem toch als CEO aan boord te halen zou ik nog m’n twijfels hebben. Maar dit is wel duidelijk ontslagen bij Lotto.

1
Brabander 30 september 2022 om 17:38

Jij bent geen fanboy van de beste man hè? ;)

0
Gibo 30 september 2022 om 16:57

Is dat een fulltime job?

3
Wradley Biggins 30 september 2022 om 18:09

Dat vroeg ik mij ook af! 51 weken per jaar voorbereiden voor de ronde van Polen lijkt me overdreven.

1
Beer 30 september 2022 om 16:24

Onnavolgbaar; den John…

2
de adelaar 30 september 2022 om 18:20

Dit valt onder de noemer ‘ kansloos ‘ . Ik kan niet ontkennen dat ik een enorme aversie tegen dit heerschap heb.

2
Deel Koeper 30 september 2022 om 18:26

Gevaarlijke keuze. In de Ronde van Polen is het toch vooral belangrijk om al die renners snel naar een ziekenhuis te krijgen, dan wil je toch dat zoiets door een competent iemand wordt geregeld.

0
Kopinkas 30 september 2022 om 18:55

De Lang – Lelangue connectie. Maar of dit een lang leven beschoren is…

0
Polleke 30 september 2022 om 21:20

Dit is gewoon pijnlijk…

0
Wieler-Joke 1 oktober 2022 om 07:24

Dit heeft veel te lang geduurd bij Lotto, die ploeg loopt 5 jaar achter op de topploegen.

0

Laatste nieuws

Populair

Materiaalzone