Iván García over toekomst: “Ik heb mooie aanbiedingen op zak”

vrijdag 29 mei 2020 om 10:36
Iván García over toekomst: “Ik heb mooie aanbiedingen op zak”

foto: Cor Vos (archief)

Iván García zal binnenkort moeten beslissen waar zijn toekomst ligt. De Spanjaard koerst nu nog voor Bahrain McLaren, maar beschikt over een aflopend contract. “Ik voel me goed binnen het team, maar ik heb mooie aanbiedingen op zak”, zo vertelt García in het Eurosport-programma La Montonera.

De 24-jarige García maakte begin 2017 zijn debuut voor de WorldTour-formatie uit het Midden-Oosten. De sterke coureur is inmiddels uitgegroeid tot een uitstekende profwielrenner. Zo won hij begin dit jaar nog een etappe in Parijs-Nice. “Ik moet dit jaar een nieuw contract tekenen, gelukkig heb ik enkele mooie aanbiedingen op zak.”

“Ik heb het naar mijn zin bij Bahrain McLaren, maar moet alles nog op een rijtje zetten. Ik wilde eigenlijk wachten tot de Tour de France, maar we moeten nu wel in actie schieten. Het is een risico om lang te wachten, aangezien ploegen dan wellicht afhaken. Ik moet nu wel een beslissing nemen, anders val ik wellicht buiten de boot.”

García hoopt dit jaar alsnog de belangrijkste kasseiklassiekers te betwisten. Zo hoopt de snelle Spanjaard op een knalprestatie in Parijs-Roubaix. Vorig jaar maakte hij een sterke indruk in de Helleklassieker, maar kreeg hij op een cruciaal moment af te rekenen met materiaalpech.

Dit artikel delen:

11 Reacties

castroviejo 29 mei 2020 om 11:19

Dit lijkt me nou een goede versterking voor Movistar. Hij kan goed op het vlakke en kan een nuttige rol spelen in de vlakkere etappes in de grote rondes. In het voorjaar kan hij zelf voor eigen kansen rijden. Zeker nu Erviti wat op leeftijd raakt zou dit een mooie opvolger voor hem zijn.

zipp404 29 mei 2020 om 11:26

Garcia is een afmaker. Die ga je niet op kop laten rijden. Lijkt mij een interessante renner voor DQS, kan ver komen in de klassiekers en ritkaper in grote rondes.

S. Morgenstern 29 mei 2020 om 11:39

Want bij DSQ hoeven ze nooit op kop te rijden en bij Movistar doen ze niet aan ritten kapers? Erviti, toch niet bepaald een afmaker, heeft daar zelfs twee ritten in de Vuelta kunnen pakken.

KimJungPoels 29 mei 2020 om 12:33

Bij DQS hebben ze wel al heel veel renners die voorlopig nog wat meer hebben laten zien. Ik weet niet of ik als ik Garcia was graag in een team kwam waar ook Asgreen, Lampaert, Jungels en Stybar nog zitten voor de klassiekers, terwijl Flip ook nog eens soms zo'n koers wil gaan rijden. En qua sprint heb je Jakobsen en Bennett sowieso altijd voor je als Garcia zijnde.

Bovendien weet ik ook niet of het sterke van 'the wolfpack' niet ook in iets negatiefs omgezet kan gaan worden als je er nog een soort van alpha-wolf bij gaat zetten.

Martino87 29 mei 2020 om 14:49

Zipp404 wel weinig gewonnen voor een afmaker.

ivo001 29 mei 2020 om 11:37

Geen idee hoe het met de voertaal bij AG2R zit, maar ik zou hem daar wel een mooie aanvulling vinden. Samen met Naesen, Dillier en Vandenbergh in de klassiekers. En naast Venturini is er ook wel plek over voor een sprinter.

Andere mooie ploegen die wel al een groepje spanjaarden hebben zouden Astana en Cofidis zijn.

harryjohan71 29 mei 2020 om 11:55

García is toch voor elke ploeg een mooie versterking. Zeker gezien zijn prestaties en leeftijd. 1 van de renners die de ploegen voor het uitkiezen heeft.

Romāns Vainšteins 29 mei 2020 om 12:05

Hij heeft in ieder geval, net zoals bijvoorbeeld een Politt, wel het hoofd en de uitstraling om hem er als favoriet in de keikoersen nieuw bij te willen. Niks beters dan renners die je onmogelijk verwarren kunt in de klassiekers, ook om dikke draden verontwaardigde volgers in vlogtopics te vermijden waar ze gek worden dat de commentatoren er naast zitten.

Wat mij betreft ook een double-deal renner om er bij te nemen want in het voorjaar kan je hem helemaal los laten waar je hem in de tour eventueel als noest werkpaard inzet en bij kopmangefaal ook daar op jacht naar een rit stuurt. Movistar is wat dat betreft natuurlijk een slimme keuze. Hij is handig zat om mee te komen zonder een heel team.

lander luypaert 29 mei 2020 om 13:44

Die zie ik wel bij Movistar, Dqs of zelfs Uae rijden.

Samlambeej 29 mei 2020 om 17:04

Misschien verliest ie wel aan sympathie en vrijheidsstreidersgehalte als ie voor een andere ploeg gaat rije…