Ion en Gorka Izagirre trekken naar Astana

maandag 27 augustus 2018 om 15:17

Ion Izagirre - foto: Sirotti

Ion en Gorka Izagirre verlaten aan het einde van dit seizoen Bahrain Merida voor een nieuw avontuur bij Astana. De broers tekenden er een tweejarig contract. De ploeg wil ze helpen bij een volgende stap in hun carrière.


“Ik ken Astana als een erg sterk team, dat hard werkt en zich elk jaar nieuwe doelen stelt”, zegt Ion Izagirre. “Samen met Gorka hoop ik de ploeg aan nieuwe krachten te helpen en Astana sterker te maken. Natuurlijk is winnen ons belangrijkste doel; we zijn klaar om de ploeg te helpen aan haar grote doelen en aan onze eigen successen te werken in de rittenkoersen.”

Algemeen manager Alexander Vinokourov van Astana noemt ze sterke renners, van wie de resultaten alom bekend zijn. “Gorka werd dit jaar Spaans kampioen op de weg, terwijl Ion enkele grote prestaties neerzette in etappewedstrijden en de Tour de France. Met Astana willen we ze helpen bij hun volgende stap in hun carrière en ze te loodsen naar nieuwe, hogere resultaten.”

Dit artikel delen:

26 Reacties

Random wielerliefhebber. 27 augustus 2018 om 15:23

Astana heeft een van de beste klimploegen van de wt zo. De enige ploeg die eenzelfde ploeg als sky kan opstellen in de tour.

Met
Fuglsang
Lopez
Bilbao
Izagirre
Izagirre

Rhohan 27 augustus 2018 om 15:47

Doet een team met Roglic, Bennett, Kruijswijk, Kuss, Gesink, Tolhoek en De Plus daar zoveel voor onder? Movistar vind ik ook op klimgebied indrukwekkender.

Mwielerfan 27 augustus 2018 om 15:51

Ja. Kuss heeft 1x een wt waardige prestatie neergezet en is heel jong.
Gesink is te oud en te zwaar en wordt geroemd om zn knechten werk op het vlakke tegenwoordig.
Tolhoek en de plus zijn talenten naar doen zeker ver onder voor izaguires bilbao en sky

ivo001 27 augustus 2018 om 16:11

Cataldo, Hirt en Sanchez horen daar ook wel bij. En dan heb je nog Fraille en Villela over.

SteVwonder 27 augustus 2018 om 17:05

@mwielerfan Je hebt zeker die etappe in de laatste tour gemist waar Gesink bergop bijna iedereen uit het wiel reed in dienst van Kruiswijk en Roglic.

Mwielerfan 27 augustus 2018 om 18:10

1x per jaar aardig in de bergen zijn is iets anders als bilbao die giro diverse kleine rondes top 10 rijdt makker

Romāns Vainšteins 27 augustus 2018 om 15:37

Landa er nog bij, focus op giro en vuelta, genieten geblazen.

KimJungPoels 27 augustus 2018 om 15:47

Tsja Gorka is toch meer in niet al te zware rondes van een week goed en datzelfde vind ik ook wel voor Ion gelden eigenlijk. Als de Sky trein begint te buffelen dan vliegen Ion en Gorka er toch vrij snel af.

MAL > Fuglsang > Ion > Bilbao > Gorka, maar uiteindelijk toch iets teveel van hetzelfde allemaal

Romāns Vainšteins 27 augustus 2018 om 15:51

Voor mij zijn het dan ook topknechten eerder dan marginale speerpunten, passen goed bij een Astana met een goede kopman in giro en veulta

Samlambeej 27 augustus 2018 om 23:23

volledig mee eens
Daarbij zijn het nog eens trotse jongens die niet half de renner zijn in dienst.
Vragen zich af wat moet ik me gaan leegrijden voor een random colombiaan/italiaan/whatever???
Ik denk dat zij alleen zouden knechten voor de burgemeester in het petiterige dorpje Ormaiztegi waar ze vandaan komen.

west 27 augustus 2018 om 16:09

Als Lopez met de jaren wat stabieler en minder vallerig wordt hebben ze daar een levensgevaarlijke kopman. Dan lijken de gebroeders Izagirre mij de juiste knechten. Gooi daar nog Bilbao, Fraile, Sanchez, Boaro en Lutsenko tegenaan en dan heb je best een goede Tourploeg. Kan je met Fuglsang, Cort, Cataldo, Grivko, Vilella en een stel Kazachen naar de Giro en Vuelta…

Stenalic 27 augustus 2018 om 16:28

De broertjes geldwolf konden blijkbaar bij Astana het beste hun zakken vullen. Absoluut geen slechte renners maar echt top zijn ze natuurlijk niet, althans ze hebben het nooit echt bewezen in een grote ronde. Kan nog komen bij Astana uiteraard.

Mwielerfan 27 augustus 2018 om 18:12

Sneu om ze uit te schelden, misschien zelf eens over je contract onderhandelen?

Stenalic 27 augustus 2018 om 18:38

Ongelofelijk wat een drogredenen hier allemaal. En waar scheld ik de heren uit dan? Last van lange teentjes?

arjando.ooms 27 augustus 2018 om 19:13

Geldwolf valt wel onder scheldwoorden ja. Lijkt me niet vriendelijk bedoeld.

Stenalic 27 augustus 2018 om 23:46

Een negatieve typering is niet altijd een scheldwoord.

Polleke 27 augustus 2018 om 16:45

@Stenalic… het zijn ‘beroeps’renners… hoe zou je zelf zijn…

Stenalic 27 augustus 2018 om 18:04

Niet bij Vino tekenen natuurlijk. Er bestaat ook nog iets als moreel besef.

Romāns Vainšteins 27 augustus 2018 om 19:48

Waar moet je dan wel tekenen ? Met een goed ontwikkelt moreel besef ?

Stenalic 27 augustus 2018 om 23:58

W52-FC Porto uiteraard!

Nee, even serieus. Een absolute morele maatstaf is er niet uiteraard maar er zijn gradaties. Astana heeft de schijn flink tegen (al is het nieuwe Astana stiekem best wel leuk). Ik kan mij alleen niet voorstellen dat je met je gezonde verstand voor een ploeg van Vino wil rijden. Mogen ze zelf bepalen, maar vies opportunistisch is het wel naar mijn idee.

Gerard111 27 augustus 2018 om 16:50

Fuglsang kan je wel schrappen in het rijtje voor Tour,Giro,Vuelta ,dat wil hij niet meer.

LyndaLid 27 augustus 2018 om 17:06

Als Ion zijn tijdrit van twee jaar terug weer vindt, kan ie nog heel wat mooie WT-rondjes winnen, zo oud zijn die gasten niet.

Gorka heeft dit jaar ook een grote stap gemaakt, na uit het Valverde-kamp bij Movistar te zijn ontsnapt.

Beide mannen zijn in kleine rondes wereldtop (Ion natuurlijk meer dan Gorka), maar ook in de klassiekers staan ze (wederom Ion meer dan Gorka) steeds meer hun mannetje. Sterker nog, op basis van resultaten is Ion ook daar absolute wereldtop geworden. Dit lijkt me een uitstekende ploeg voor die twee!

Jacco van Stierop 27 augustus 2018 om 17:10

Prima transfer, Astana is momenteel één van de leukste ploegen en ze kunnen daar wel tot hun recht komen.

kampie 27 augustus 2018 om 17:58

Bleg schimmig ploegje.

LB117 27 augustus 2018 om 20:58

Lekker ploegje zo hoor, voor zowel de tour als andere GT,’s

M.A. Lopez
Fuglsang
LL Sanchez
G. Izzaguire
I. Izzaguire

foi!

Waar moeten heren met een goed ontwikkeld moreel besef dan wel tekenen?
Wellicht bij ons favoriete TLJ dat is opgestaan uit de puinhopen van Rabobank?
Quickstep dat door Lefevre wordt geleid..
Movistar met Unzue?
EF… ?

DDD?

Vlieg toch eens op met dat moralistische gekrakeel hier.

havana 28 augustus 2018 om 07:52

Opvallend dat Astana beide heren kan betalen. Naar verluidt was begin dit seizoen het geld nog op. En zoals hierboven aangegeven, de broertjes vroegen de hoofdprijs. Curieus.