Hoofdrol Primoz Roglic in hilarisch filmpje: “Groot geheim: ik was ooit schansspringer”

vrijdag 28 januari 2022 om 13:19
Hoofdrol Primoz Roglic in hilarisch filmpje: “Groot geheim: ik was ooit schansspringer”

Jumbo-Visma heeft in een hilarisch filmpje op social media de collega’s van de schaatsploeg succes gewenst voor de aankomende Olympische Winterspelen. De hoofdrol is voor Primož Roglič. “Het is een groot geheim, maar ik was ooit een schansspringer”, vertelt hij aan onder meer Steven Kruijswijk en Robert Gesink.

Later in het filmpje geeft Roglič, als ervaringsdeskundige van wintersporten, tips aan de schaatsers van Jumbo-Visma. Er zitten de nodige verwijzingen in naar eerdere gebeurtenissen van de wielerploeg. Zo komen de valpartijen van Roglič zelf aan bod, net als de valpartij van de ploeg in de Vuelta a España omdat er water op de weg lag. Ook de zware valpartij door het ‘Allez Opi Omi’-bord passeert de revue.

“En als het niet lukt in Peking, kan je altijd nog een andere sport proberen. Net als ik”, sluit Roglič af met een knipoog. De Sloveen was jarenlang een getalenteerd schansspringer. Hij won onder meer een wereldtitel bij de junioren. Na een zware valpartij in 2011 moest hij stoppen. Tijdens zijn revalidatie kwam hij in aanraking met de fiets, en de rest is geschiedenis.

Dit artikel delen:

28 Reacties

Thijs E 28 januari 2022 om 13:27

Doet ie goed, de Primoz

bswinkelss 28 januari 2022 om 13:29

It can be very slippery after de dweilpauze. Ik ging helemaal stuk

Romerike 28 januari 2022 om 13:32

Zelfspot is hem niet vreemd. Het zou me niet verbazen als hij dat zelf heeft aangedragen. Zit veel meer humor in die man dan je zoui denken.

klootje kriekeljon 28 januari 2022 om 14:08

Ze hebben voor het contrast ook wel 3 goede figuranten uitgekozen.

Mystieke_Monnik 28 januari 2022 om 13:33

Vaak cringe bij dit soort filmpjes, maar deze was echt leuk! Bij "it ain't over till it's over" moest ik trouwens eerst denken aan de Tour 2020 en niet aan LBL. :')

Romerike 28 januari 2022 om 13:59

Dat had ik ook.

Koers 28 januari 2022 om 14:59

Ik aan de Tirreno waar die met een seconde verschil won en bij de huldiging een leiderstrui met de de sponsor van de nummer 2 kreeg aangereikt. Die hij vervolgens niet aan wou trekken natuurlijk.

klootje kriekeljon 28 januari 2022 om 13:34

Doet ie goed die Rogla.

Marik 28 januari 2022 om 13:47

Ik vind het echt top dat die gasten de tijd en moeite nemen om dit op te nemen. En zelfspot is ze ook niet vreemd. Sterk gedaan hoor.

Jean Dumas 28 januari 2022 om 13:57

Zien jullie nu wel? Ik heb het altijd al gezegd. Die kerel was ooit schansspringer.

Wheely 28 januari 2022 om 15:52

Wat doet die Roglic nou? Dit was toch onze grap?!

Jean Dumas 29 januari 2022 om 17:38

En die andere vraag is ook beantwoord Wheely. Waar zit Gesink? Daar zit Gesink.

Michelangelo 28 januari 2022 om 14:12

Moest er ook wel om glimlachen… Primoz de droogkloot!!

Merlinappa 28 januari 2022 om 14:32

Heerlijk dit, haha.

Kelder is de Man 28 januari 2022 om 15:16

Leuk. En met de beelden heel veel zin in het nieuwe seizoen. Weer vandaag helpt ook. Maar de Astana cycling rap moet nog altijd overtroffen worden.

lo squalo dello Stretto 28 januari 2022 om 16:17

skkkkrrrraaa

lo squalo dello Stretto 28 januari 2022 om 16:17

skkkkrrrraaa

Kelder is de Man 28 januari 2022 om 16:57

Hahaha.. die is leuk idd.

japio 28 januari 2022 om 15:37

Echt een fantastisch filmpje. Als je met zoveel zelfspot kunt relativeren, ben je mentaal zeer weerbaar. En dit laat denk ik een hoop zien van hoe hij is in de ploeg; veel meer dan de interviews waarin hij nooit zo sprankelend lijkt.

Romāns Vainšteins 28 januari 2022 om 15:48

Waterlopen en herrijzen schijnt ie achter de schermen ook soms te doen.

peervaneynthoven 28 januari 2022 om 20:47

@RV Leuk joh,heeft iemand je wel eens verteld dat jij ook een echte grapjas bent?

Kelder is de Man 28 januari 2022 om 21:28

Peer
Heeft iemand je wel eens verteld dat het best sneu is, dat je alleen maar reageert op rv?

Marco Willems 28 januari 2022 om 15:57

Heerlijk dit, mooi figuur toch die Primoz. Mis alleen tip 6: “It’s going to be hard day so we’ll see”

lo squalo dello Stretto 28 januari 2022 om 16:18

Schitterend filmpje eh

LaDoyenne 28 januari 2022 om 16:25

“Ask Wout” gevolgd door het beeld van Wout die over de sneeuw stuift. Prachtig!

Dikke Man 28 januari 2022 om 16:32

Eigenlijk vind ik de leukste grap nog elke keer de onthulling als hij de bladzijde omslaat. Ja? Wat zal tip 3 zijn?! Tip 3!

Franco Ballerini 28 januari 2022 om 17:08

Haha, ja, dat zou zo uit Monty Python kunnen komen.

Murcia 28 januari 2022 om 21:42

Geinig filmpje waarbij Primoz zijn droge humor en zelfspot nog eens kan tonen. Mensen die in het bezit zijn van de laatste eigenschap hebben bij mij altijd een streepje voor.

Headlines

Materiaalzone

Populair