Hoe het coronavirus ook het wielrennen pijn doet

Door , zondag 26 april 2020 om 19:30

De wielerwereld staat voorlopig stil door het coronavirus. Niet alleen sportief maar ook economisch zijn de gevolgen groot. In deze video leggen we uit welke partijen in het wielrennen geraakt worden.

Wil je niets missen? Abonneer je dan nu op ons YouTube-kanaal!

Dit artikel delen:

13 Reacties

Panache 23 april 2020 om 12:39

Ik schroom nooit mijn kritiek te uiten wanneer het in mijn ogen gerechtvaardigd is. Complimenten mogen ook en die zijn vandaag zeker op zijn plaats. Een duidelijk en compleet verhaal in een notendop over de problemen en uitdagingen waar de wielersport nu mee worstelt.

JVD 23 april 2020 om 13:27

Topverhaal inderdaad. Ook interessant voor sporteconomiestudenten. Ik geef het aan ze door :).

simplex 23 april 2020 om 21:20

Prima en duidelijke presentatie van een relevant onderwerp die door de huidige crisis zeker op deze juiste wijze mag worden belicht. Bedankt!

Charlie33 24 april 2020 om 11:00

De grote vraag is: in hoeverre wordt Wielerflits! zelf geraakt door het coronavirus? Zien jullie teruglopende bezoekersaantallen / minder reclame-inkomsten? En hoe wordt dit opgevangen? Overwegen jullie een premium membership?

Martin van den Bosch 24 april 2020 om 11:51
Quote:
De grote vraag is: in hoeverre wordt Wielerflits! zelf geraakt door het coronavirus? Zien jullie teruglopende bezoekersaantallen / minder reclame-inkomsten? En hoe wordt dit opgevangen? Overwegen jullie een premium membership?

Klopt, bezoekersaantallen lopen enorm terug. Bovendien zetten veel bedrijven hun marketingbudget on hold, waardoor advertenties minder opbrengen. Er gaat dus ook bij ons in een wielerloze periode meer uit dan er binnenkomt.

We kijken daardoor naar andere verdienmodellen, waarbij ook een membership-model ter sprake is gekomen. Maar dan geen betaalmuur waarbij we content weghouden, eerder bijvoorbeeld een optie voor een advertentievrije site.

Panache 25 april 2020 om 11:10

Ik zou zeggen: nieuws + reacties voor iedereen gratis. Achter betaalmuur het forum, een nieuw wielerspel, allerlei functionaliteiten om de site zoals je die ziet te tunen, etc.

ProfrondeZevenbergen 25 april 2020 om 12:55

Voor een forum en reacties kunnen geven (dan maar niet) zou ik niet willen betalen, voor een wielerspel en nieuwsberichten wel. Ook startlijsten zouden voor mij een toegevoegde waarde hebben en bijvoorbeeld een eigen wf ranking.
Advertenties blokken vind ik ook een aardige. Je kunt de site dan wat meer vervuilen en zodoende meer inkomsten genereren. Alleen heeft dat denk ik een keerzijde voor de sponsor en dat zal dan de advertentieprijs weer drukken.

Een optie is ook om verschillende pakketten te introduceren. Vrouwenwielrennen interesseert mij bijvoorbeeld niet, dus dat zou ik er dan uit willen houden.

FDJ 25 april 2020 om 15:53

@Martin vd Bosch “We kijken daardoor naar andere verdienmodellen, waarbij ook een membership-model ter sprake is gekomen. Maar dan geen betaalmuur waarbij we content weghouden, eerder bijvoorbeeld een optie voor een advertentievrije site.”

Dat zou een hele klantvriendelijke optie zijn. Veel mensen hebben minder te besteden op het moment en dus ook een percentage bezoekers aan deze site. Hierdoor onthoudt je ze geen content, maar kunnen de mensen die meer te besteden hebben zich het wel veroorloven.

Derierre de la course 27 april 2020 om 20:28

Ik zou vooral onderzoeken wat WF uniek maakt en kijken of je daar commercieel meer uit kan halen. Dit is namelijk iets wat men ergens anders niet kan vinden en men dus speciaal voor naar WF komt.

Daarnaast vind ik nieuwsberichten wel lezen maar niet kunnen reageren een goede optie. Wellicht ook het archief beperken tot 48uur voor niet betalende leden?

Zo uit mijn hoofd zijn jullie voorbeschouwingen, eigen interviews, Youtubeshow (ben de naam kwijt) sowieso uniek. Maar ik weet niet of het handig is om daar nu geld voor te vragen.

Het gevaar is wel dat je hierdoor ook bezoekers gaat verliezen. Al blijft het natuurlijk erg afhankelijk van het bedrag.

Wellicht een goed onderwerp om (in delen) een uitgebreide enquête aan te wijden. Ik heb er best 15 minuten voor over om jullie uitgebreid te informeren.

Javier 24 april 2020 om 19:46

Mooi filmpje, relevant en nieuwswaarde. Dank

Schollekop 25 april 2020 om 12:12

Goed verhaal maar één ding klopt niet. Er zijn natuurlijk wel finishfoto’s van dit seizoen: UAE, PN.

Maxim Horssels 25 april 2020 om 14:20

Dank voor het compliment. Over je opmerking: de foto’s in de intro zijn vanaf de Strade Bianche en later. Uitsluitend koersen die zijn afgelast of uitgesteld en waarvan dus geen foto uit 2020 beschikbaar is.

chasse patat 26 april 2020 om 08:36

Mooi overzicht, Maxim! Chapeau! @Martin Ik betaal graag voor een advertentievrije site. Natuurlijk wel als de prijs aan de maat blijft.

Laatste nieuws

Materiaalzone

Populair