Harm Vanhoucke slachtoffer van verkeersagressie tijdens training

zaterdag 21 maart 2020 om 16:00
Harm Vanhoucke slachtoffer van verkeersagressie tijdens training

foto: Cor Vos (archief)

Harm Vanhoucke is zaterdag tijdens een training mishandeld door een automobilist. “Hij raakte mij bewust met verschillende vuistslagen aan het gezicht”, zo valt te lezen op zijn Facebook.

“Omstreeks twaalf uur werd ik in Aalbeke in de Aalbeeksestraat van de baan gereden door een zwarte bestelwagen”, doet hij zijn verhaal. “Hij, een zwaargebouwde man van veertig/vijftig jaar, stapte agressief uit en ik maande hem om afstand te houden. Daarna raakte hij mij bewust aan het gezicht met verschillende vuistslagen en volgden stampen.”

“Dit is alles behalve normaal in tijden van corona. Als iemand deze persoon zou kennen, gelieve mij een bericht te sturen”, zo sluit hij af. Het is niet bekend of de 22-jarige Vanhoucke gewond is geraakt.

Dit artikel delen:

19 Reacties

S. Morgenstern 21 maart 2020 om 16:02

Bizar.. Ook niet normaal in corona-loze tijden lijkt me.

Zonde dat hij het kenteken niet heeft gefotografeerd.

Martino87 21 maart 2020 om 16:42

Vraag me bij dit soort verhalen wel altijd af of dit het hele verhaal is. Volgens mij word je nooit zomaar de berm ingereden als gewoon rustig op de weg fietst.

Emergo 21 maart 2020 om 16:50

Niet ??????????

$kedel 21 maart 2020 om 16:53

Mensen zijn nogal doorgeslagen door de corona-gekte..
Ik zie hier ook af en toe mensen die het een doodzonde vinden om nu de weg op te gaan als wielrenner, en sommige vinden dat hoe ironisch ook genoeg reden om iemand het ziekenhuis in te slaan.
De emotie regeert helaas op dit moment.

Samlambeej 21 maart 2020 om 17:08

Heeft niks met corona te maken.
Je kan op elk moment gekken tegenkomen die aan 70km/u langs je scheren. Harm zal een gebaar gemaakt hebben en toen kreeg die psychopaat het helemaal in z'n bolletje.

Tenzij je zelf Mike Tyson of John Rambo bent moet je dan rennen voor je leven.

Samlambeej 21 maart 2020 om 17:14

edit: als iemand met je wil vechten, moet je altijd weggaan.
Zelfs als underdog kun je iemand zo één rake klap geven waar je de rest van je leven kan voor opdraaien. Alles wat daarvoor gebeurd is wordt geen rekening mee gehouden.

katerkop 21 maart 2020 om 18:01

Fijn dat jij al weet wat er gebeurd is…

Bikeage 22 maart 2020 om 11:59

Ik weet niet waar Martino87 altijd fietst, maar je komt echt genoeg eikels tegen die je half of helemaal van de weg rijden.

koos verrek 21 maart 2020 om 17:08

Binne blijven jonges nu

sooike 21 maart 2020 om 17:58

Ben je als journalist niet verplicht om eerst de toedracht te kennen voordat je schuldigen aanwijst ? In dit geval wordt klakkeloos partij gekozen voor Vanhoucke, terwijl ook WF de feiten niet kent. Ik keur overigens het gedrag van de automobilist zeker af, maar wil wel het verhaal van twee kanten lezen voordat ik een schuldige aanwijs. Dat zou WF ook moeten doen in plaats van zo’n bericht klakkeloos over te nemen !

illu 22 maart 2020 om 10:41

Uiteraard zou sooike graag eerst lezen dat de wielrenner misschien ipv 20cm van de berm 30cm van de berm afreed. Dan zijn vuistslagen (of welke vorm van aggressie dan ook) uiteraard niet meer dan logisch en is het de schuld van die vervelende wielrenner!

Tike Meunissen 22 maart 2020 om 19:18

@sooijke wat maakt het nouweer uit wat er aan vooraf gaat? Als je iemand om een verkeerssituatie mishandelt zit je altijd fout, en zou je niet moeten rijden! Waarom heb je nog meer informatie nodig om een schuldige aan te wijzen, degene die een klap geeft is toch schuldig? Of heeft van houcke hem gedwongen om hem te slaan? Je hebt toch zeker controle over je eigen vuisten? Wat een idioterie

xistnc 21 maart 2020 om 18:03

"in Aalbeke in de Aalbeeksestraat"

Echt? In het algemeen gaat elke Huppeldepupsestraat naar Huppeldepup (of er vandaan), maar ligt er niet in. Het verhaal van Harm rammelt.

O59 21 maart 2020 om 20:11

Ben deze ochtend ook bijna van de weg gereden toen ik op het fietspad reed.
Oudere man sloeg rechtsaf zonder te kijken.

https://www.google.be/maps/@50.7720612,3.2502439,14z

Bikeage 22 maart 2020 om 12:02

Tussen Kwadebrug, Smokkelpot en Rollegemknok. Sowieso verdacht!

wielrenner 21 maart 2020 om 19:49

Tsja benieuwd naar het verhaal van die “slager”. Een zwaargebouwde man raakte hem met verschillende vuistslagen aan het gezicht. Dat betekent dat ie toch wel iets gebroken moet hebben, een neus,kaak op zijn minst een blauw oog.

djerkson 21 maart 2020 om 19:52

Ik ben als fietser thans ook al geregeld slachtoffer geweest van verkeersagressie. Ik hou me nochtans netjes aan de regels, fiets niet op de weg als er een fietspad is, maar je hebt nu eenmaal te maken met wegpiraten. Als je dan eens terecht misbaar maakt, kan dat werken als een rode lap op een stier.

vanSpringel 22 maart 2020 om 01:52

Stuur mij even een PM wanneer ’t adres van die geweldenaar bekend is.

john 22 maart 2020 om 09:07

En dan!!! Gaat de heer vanSpringel het dan ff regelen

Headlines

Materiaalzone

Populair