Groupama-FDJ trekt met Pinot en Gaudu naar Dauphiné

donderdag 6 juni 2019 om 19:07
Groupama-FDJ trekt met Pinot en Gaudu naar Dauphiné

David Gaudu - foto: Cor Vos

Groupama-FDJ heeft zijn selectie bekendgemaakt voor het Critérium du Dauphiné. De WorldTour-ploeg rekent op meerdere sterke renners, maar het zal toch vooral moeten komen van klimmers Thibaut Pinot en David Gaudu.


Pinot is vanaf zondag de kopman van de Franse formatie. De 29-jarige renner richt zich dit jaar weer op de Tour de France. De klimmer hoopt in het Critérium du Dauphiné de puntjes op de i te zetten, maar Pinot liet recent nog zijn goede vorm zien door met overmacht de Tour de l’Ain te winnen.

Pinot zal bergop kunnen rekenen op David Gaudu en Rudy Molard. Het is vooral uitkijken naar de beloftevolle Gaudu, aangezien hij bezig is aan een uitstekend seizoen. Zo werd hij al derde in de UAE Tour en vijfde in de Ronde van Romandië. Daarnaast wist hij als zesde te finishen in Luik-Bastenaken-Luik.

De selectie bestaat verder uit Frans kampioen Anthony Roux, klimmer Sébastien Reichenbach, William Bonnet en Mathieu Ladagnous.

Selectie flag-fr Groupama-FDJ voor flag-fr Critérium du Dauphiné (9-16 juni)
flag-fr William Bonnet
flag-fr David Gaudu
flag-fr Mathieu Ladagnous
flag-fr Rudy Molard
flag-fr Thibaut Pinot
flag-ch Sébastien Reichenbach
flag-fr Anthony Roux

Dit artikel delen:

14 Reacties

Random wielerliefhebber. 6 juni 2019 om 19:18

Sterke ploeg wel, Reichenbach, Pinot, Gaudu, Molard dat is een sterk 4tal bergop. Gaan wel op een hoop gereden worden in de ttt

josi 6 juni 2019 om 19:30

Er zit geen TTT in, maar mannen als Pinot en Gaudu zullen individueel ook wel het nodige moeten inleveren tegen de klok.

Titaantje 6 juni 2019 om 19:36

Random zal wel alvast vooruit blikken op de tour, waar deze 4 ook wel zullen starten.

Random wielerliefhebber. 6 juni 2019 om 19:46

Ik dacht ten onrechte dat er een ttt in de dauphine zat, oops.

Al heb je wel gelijk titaantje maar ik keek nu naar deze race :p

Vincent Lacressonniere 6 juni 2019 om 19:30

Waarom is het uitkijken naar Gaudu als hij hier moet knechten voor pinot? Of heeft hij een vrije rol / mag hij zelf ook klassement rijden?

Verbaas me een beetje over de leeftijd van Pinot, 29 alweer. Niet heel uit natuurlijk, maar ik heb bij hem nog steeds een beetje het “next big thing” gevoel. Dat heeft ie wat mij betreft nog niet helemaal waargemaakt, ondanks zijn prachtige zege in lombardije. Denk ook niet dat hij nog een grote ronde gaat winnen, hoewel ik het wel hoop. Huppelement, Thibaut!

joowii 6 juni 2019 om 23:12

Hij pakt de Tour dit jaar

Gilberto 6 juni 2019 om 19:44

Die verdomde tijdritten ook..

Titaantje 6 juni 2019 om 21:22

Tsja, voor Pinot zou je ook de afdalingen, koud weer en vermoeidheid eruit moeten halen….

Lalsacien 7 juni 2019 om 07:49

Pinot gedijt juist goed in kouder weer en de afdalingen heeft hij nu redelijk onder controle.

CasS 7 juni 2019 om 09:53

@titaantje Heb je Pinot gezien in de afdaling van de Civiglio tijdens Lombardije? Geen seconde verloren op Nibali, de koning van die afdaling, en volgens mij pakte hij zelfs extra seconden. Pinot is gegroeid in de afdalingen.

Laatste man 6 juni 2019 om 21:32

Leuk team altijd. Sympathie voor Pinot.

Bonnet fietst ook nog steeds, ooit een sprinter. Nu zo’n omgeturnde knecht (type Leezer).

west 7 juni 2019 om 00:47

Pinot zal bergop kunnen rekenen op David Gaudu en Rudy Molard.
De selectie bestaat verder uit (…) klimmer Sébastien Reichenbach…..

Gladiool 7 juni 2019 om 06:57

WF weet gewoon al dat Pinot eigenlijk niet kan rekenen op Reichenbach.

Vibeman 7 juni 2019 om 11:01

Gaudu heeft op die foto wel wat weg van Andy Schleck!