Giro 2021: Dit zijn de verschillen tussen de favorieten na de zware Sestola-rit

dinsdag 11 mei 2021 om 18:17
Giro 2021: Dit zijn de verschillen tussen de favorieten na de zware Sestola-rit

foto: Cor Vos

De Giro d’Italia is nog maar vier dagen ver, maar na de openingstijdrit in Turijn en de loodzware etappe naar Sestola zijn de verschillen al aanzienlijk. Enkele favorieten lijken we zelfs al te kunnen afschrijven voor een goed eindklassement. WielerFlits zet alle favorieten op een rij.

Verschillen tussen de klassementsrenners (ten opzichte van Vlasov)
1. flag-it Alessandro De Marchi (Israel Start-Up Nation) – roze trui

7. flag-ru Aleksandr Vlasov (Astana-Premier Tech) op 1m24s – eerste klassementsrenner
8. flag-be Remco Evenepoel (Deceuninck-Quick-Step) op 4s
10. flag-gb Hugh Carthy (EF Education-Nippo) op 14s

11. flag-co Egan Bernal (INEOS Grenadiers) op 15s
12. flag-it Damiano Caruso (Bahrain Victorious) op 19s
13. flag-it Davide Formolo (UAE Emirates) op 20s
15. flag-es Mikel Landa (Bahrain Victorious) op 25s
16. flag-gb Simon Yates (BikeExchange) op 25s
18. flag-it Giulio Ciccone (Trek-Segafredo) op 32s
19. flag-fr Romain Bardet (Team DSM) op 39s
20. flag-it Domenico Pozzovivo (Qhubeka ASSOS) op 41s

21. flag-ie Daniel Martin (Israel Start-Up Nation) op 44s
22. flag-ru Pavel Sivakov (INEOS Grenadiers) op 44s
23. flag-co Daniel Felipe Martínez (INEOS Grenadiers) op 46s
24. flag-es Pello Bilbao (Bahrain Victorious) op 48s
25. flag-it Vincenzo Nibali (Trek-Segafredo) op 51s
26. flag-es Marc Soler (Movistar) op 52s
27. flag-au Jai Hindley (DSM) op 56s
29. flag-de Emanuel Buchmann (BORA-hansgrohe) op 1m05s

31. flag-no Tobias Foss (Jumbo-Visma) op 1m18s
32. flag-it Fausto Masnada (Deceuninck-Quick-Step) op 1m28s
34. flag-nz George Bennett (Jumbo-Visma) op 1m46s

42. flag-pt João Almeida (Deceuninck-Quick-Step) op 4m14s
Volledig klassement

Dit artikel delen:

21 Reacties

Limal 11 mei 2021 om 18:22

Edit redactie: Hebben we aangepast.

Limal 11 mei 2021 om 18:47

Perfect zo!

Gannadier 11 mei 2021 om 18:23

Ciccone en Foss wel klassementsrenners en Martinez niet?? Staat er toch beter voor dan Foss

Marco Willems 11 mei 2021 om 18:46

Geen idee of het eerst anders stond maar Martinez staat in de lijst nu.

Gannadier 11 mei 2021 om 18:54

@Marco, eerst stond Martinez er niet tussen. Nu inderdaad wel, helemaal weer goed zo in mijn ogen!

Gilberto 12 mei 2021 om 06:48

Gelukkig heb je nu wel kennen slapen

Gannadier 12 mei 2021 om 08:03

Ik heb heerlijk geslapen, niet normaal.

Oblomov 11 mei 2021 om 18:29

De fiets van Almeida kan in de camion…

Fortuin 11 mei 2021 om 18:37

Jaja deze is al een aantal keer gemaakt.

Gebruikersnaam 11 mei 2021 om 18:33

Ik mis Harm Vanhoucke in dit overzicht.

(was eerlijk gezegd vergeten dat hij meereed)

S'mon 11 mei 2021 om 18:41

Harm is er wat doorgezakt, en staat op een 20 tal minuten.

Deel Koeper 11 mei 2021 om 18:45

Die heeft natuurlijk wel gezegd dat hij niet mee reed voor een klassement en vol voor een ritzege in de 3e week ging. Maakt dus niet zoveel uit.

Merzbow 11 mei 2021 om 21:45

@Deel Koeper

Las/zag een interview met hem deze middag op de site van Sporza. Toen was het nog van “Ik zal kijken waar ik sta rit 6 en dan kan ik beslissen of ik voor een klassement ga of niet.”

Niet dus. Maar Vanhoucke is geen renner voor grote rondes. Ik zie hem daar eigenlijk nooit een goed klassement rijden ook niet in de toekomst. Dat is eerder een renner voor rondjes van een weekje.

Peetvader 12 mei 2021 om 10:04

Harm zal gemerkt hebben dat het niks werd voor het klassement, en was dan slim genoeg om zich volledig te laten doorzakken en 20 minuten te verliezen.

Die kan de volgende weken rustig aanvallen.

IlPirata 11 mei 2021 om 18:44

Cepeda voor de aanval dan maar. De 'Bauk'ook genoeg tijd verloren voor de aanval modus.

Jean Dumas 12 mei 2021 om 06:09

Bauke zit vanaf nu in de slag met de Ulissi’s en Gorka’s van deze wereld. Geen slecht volk om mee in een groep te zitten.

FDJ 11 mei 2021 om 23:18

Verliezers van de dag dus Almeida en Bennett. Verder vooral wat kleine verschillen. Yates lijkt vooral geleerd te hebben van 2018. Kreeg niet het idee dat hij het zwaar had, maar sloop gewoon makkelijk mee in het groepje Evenepoel en dat is prima. Bernal wel sterker dan ik had verwacht. Al is dit ritje in deze weersomstandigheden ook weer geen heel sterke referentie.

Paddy 12 mei 2021 om 07:20

Weet iemand waarom Grosschartner twee dagen op rij tijd heeft verloren. Hij werd toch vooraf als een van de outsiders gezien?

lo squalo dello Stretto 12 mei 2021 om 08:50

Buchmann zal wel de AK-man zijn? Vermoed dat hij zich daardoor bewust laat uitzakken om later in de Giro voor een rit te gaan. Fabbro idem.

Klein Verzet 12 mei 2021 om 10:06

Ik kan maar een ding concluderen: Come rain, come shine, Forza George.

jappe666 12 mei 2021 om 11:14

Had verwacht dat Reichenbach, als helper toch een vaste klant voor de top-25 in een GT, in afwezigheid van Pinot z’n best zou doen om een goed klassement te rijden maar die staat ook al op een kwartier

Niet goed genoeg, tijd gepakt met het oog op ontsnappingen, of zouden ze willen testen hoe ver Valter kan komen?

Headlines

Materiaalzone

Populair