Giro 2018: Laatste zeven rondes slotrit door Rome geneutraliseerd
foto: Sirotti
zondag 27 mei 2018 om 17:16

Giro 2018: Laatste zeven rondes slotrit door Rome geneutraliseerd

De laatste zeven rondes van de slotrit van de Giro d’Italia door Rome worden geneutraliseerd afgelegd en tijdverschillen worden niet meer berekend. Dat is tijdens het eerste uur van de 21e etappe bepaald. De renners vinden het parcours door het historische centrum van Rome te gevaarlijk.

Hierdoor was op de finishpassage op 80,5 kilometer van de finish al zeker dat Chris Froome de eindzege binnenhaalt. Enkel om de ritwinst en de punten in het puntenklassement werd nog gestreden op het circuit door Rome, omdat ook de bonificatieseconden geschrapt werden.

Volg hier de laatste etappe van de Giro d’Italia 2018

RIDE Magazine
35 Reacties
27-05-2018 18:46
Jaja, er wordt geen enkel risico genomen.
27-05-2018 18:49
Wat een respect ook naar de honderden stafleden van de ploegen die de laatste 24 uur slaap hebben ingeleverd om deze gril uberhaupt mogelijk te maken...,
27-05-2018 19:03
3 weken genoten
27-05-2018 19:22
Dit soort etappes moeten verboden worden, een zuiveren koers vervalsing. Beslist Froom nu ook in de tour wat er gevaarlijk is?
27-05-2018 19:27
Geld bepaalt !
27-05-2018 19:35
Laatste rit altijd tijdrit, dan telt die etappe gewoon mee. Slaat nu nergens op.
27-05-2018 20:03
Er staat de renners vinden het te gevaarlijk. Maar half wielerflits noemt alleen Froome. Ga aub een andere sport volgen en daar een partijtje sneu doen.
27-05-2018 20:20
Parijs Roubaix ook maar schrappen dan.
27-05-2018 20:30
Wacht maar tot 15 juli. Indien het regent zal sky vragen om de kasseienrit niet te laten meetellen voor het klassement. Waarom reclameren op het parcours ? Doe indien nodig dit dan bij de presentatie of start van de Giro. Niet na 20 ritten.
27-05-2018 20:47
Ik vind het terecht dat het geneutraliseerd werd, leverde alleen maar onnodig gevaar op. Vooral het gebied rondom Piazza del Popolo is veel te nauw en bochtig voor een peloton van 150 man. De organisatie had dit echter wel van te voren kunnen zien aankomen.

Reacties zijn gesloten.

RIDE Magazine