Gianni Moscon verlaat Soudal Quick-Step en trekt naar Red Bull-BORA-hansgrohe
Gianni Moscon verlaat Soudal Quick-Step. De Italiaanse ervaren coureur trok in 2024 naar de Belgische ploeg om aan de zijde van Remco Evenepoel te koersen, maar nu trekt hij naar Red Bull-BORA-hansgrohe. Moscon heeft een contract getekend van een jaar.
De transfer is geen al te grote verrassing, want er waren al enkele geruchten die zeiden dat Moscon het schip Lefevere zou verlaten. Moscon, die 30 jaar oud is, zal bij Red Bull-BORA-hansgrohe een plaats krijgen in de klassiekerploeg. “Want in die ploeg zitten bij ons een aantal grote talenten”, laat het Duitse team weten.
Moscon koerste in 2024, na het klassieke voorjaar, dus vaak samen met Evenepoel. Onder meer in het Critérium du Dauphiné en in de Tour de France kwamen de twee samen in actie. Evenepoel werd overigens zelf vaak gelinkt aan Red-Bull BORA-hansgrohe, maar die transfer kwam er uiteindelijk niet.
Jaar | Team |
---|---|
2026 | Red Bull - BORA - hansgrohe |
2025 | Red Bull - BORA - hansgrohe |
2024 | Soudal - Quick Step |
2023 | Astana Qazaqstan Team |
2022 | Astana Qazaqstan Team |
2021 | Ineos Grenadiers |
2020 | Team Ineos Grenadiers |
2019 | Team INEOS |
2019 | Team Sky |
2018 | Team Sky |
2017 | Team Sky |
2016 | Team Sky |
De reddingsboei die hem door Lefevre is toegeworpen daar zal hij best dankbaar voor zijn. Maar uiteindelijk heeft Lefevre daar ook gewoon een prima renner met dito palmares voor teruggekregen tegen een enorm laag salaris.
Vind het op zich wel logisch dat je daar niet meteen een enorme dosis loyaliteit mee krijgt van Moscon.
Jammer eigenlijk, want ik had verwacht dat hij bij deze ploeg weer gingen kunnen aanknopen met zijn niveau van weleer.
Uit de 'goot' gevist door Quickstep na een dramatische periode bij Astana. Dit jaar een redelijk seizoen gedraaid (en positief verrast in de TdF) bij Quickstep. Je zou verwachten dat hij er nog jaar bijdoet en misschien nog een paar keer finale te rijden.
Vind het ook een rare keuze van Bora. Er zijn toch betere/betrouwbaardere renners te vinden op de markt voor klassieke/algemene ondersteuning.